Honda CB750 cruiser

job-jan

Rookie
5 jan 2012
8
0
Hoi allemaal zal even kort vertellen wie ik ben en wat ik doe.
Mijn naam is Job-Jan Klompe woonachtig in Zonnemaire (zeeland) ben 20 jaartjes jong.
Voor mijn hobby heb sinds mijn elfde een hoop brommertjes en laatste jaren een sprint scooter. In 2010 ben ik tegen een honda cb750f1 aan gelopen die ik moest en zou hebben en direct gekocht. motor liep toen prima alleen zag er niet uit. nu 2 weken geleden mijn motorrijbewijs behaald te hebben is alles gaan kriebelen en heb ik heel de motor uit elkaar gehaald om hem netjes op te knappen.

éérste stomme wat ik heb gedaan is om geen foto te nemen hoe die er eerst bij stond.

De motor ga ik proberen om heel sober te houden niet te veel poespas er aan.
De kleuren combinatie ben ik nog niet over uit zit nog tussen twee dingen.
Optie één is helemaal zwart met wat accenten.
Optie twee is bruin met meer heel donder beige.
Maar goed eerst wil ik alles bij elkaar hebben en de kleur keuze is als laatste.
Het project zelf heeft geen streefdatum lekker makkelijk.


Dingen die ik wil vervangen reviseren en veranderen.

*carburateurs reviseren
*voorvork keringen vervangen
*dubbele schijf voor
*remklauwen reviseren
*nieuwe balhoofd lagers
*nieuwe hagon schokbrekers
*elektronische ontsteking
*nieuwe kabelboom wegwerken
*yoshimura stijl uitlaat
*kz750 wielen
*kelken
*nieuwe banden
*kettingset

zal nog wel meer komen maar dat kan ik nu zo 1,2,3 verzinnen.
foto's van de spulletjes komen er morgen op.


Update 10-2-2012

vanmiddag uurtje bezig geweest om rem netjes schoon te maken met een leuk resultaat.

IMAG0136.jpg


IMAG0137.jpg

Weet iemand misschien waar deze remklauw vanaf komt?

en nog een fototje van het frame met de tank er op.

IMAG0135.jpg


Van de week hoop onderdelen binnen gekregen.
IMAG0159.jpg


IMAG0161.jpg


Vandaag carburateurs gereviseerd alles nieuw er in gezet op de gasbuis na,
en de remklauwen gereviseerd.

IMAG0165.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ding helemaal opgeknapt ( optisch en rijwieltechnisch ) duuzenden eurootjes uitgegeven, blijkt het ding olie te zuipen als een malle... :P
 
Waarom helemaal opknappen in plaats van rijdend maken en eerst ervaring opdoen met rijden? :9

Om dat ik er officieel niet mee de weg op mag. en altijd graag met iets bezig ben qua sleutelen etc.

Ding helemaal opgeknapt ( optisch en rijwieltechnisch ) duuzenden eurootjes uitgegeven, blijkt het ding olie te zuipen als een malle... :P

Mijn vader heeft er een half jaar op gereden en motortje gebruikte bijna geen olie. dus daar maak ik mij geen zorgen om
 
Dat is verdomme ook fraai!

Jij bent bezig met je motorrijbewijs en ziet een mooi motortje staan.
Je vader: "ja joh, moet je doen, is leuk.. kan je straks lekker rijden"
En ondertussen is je vader gewoon lekker aan het rondcruisen, op jouw motor! :P

Jouw vader is:
troll-dad.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is verdomme ook fraai!

Jij bent bezig met je motorrijbewijs en ziet een mooi motortje staan.
Je vader: "ja joh, moet je doen, is leuk.. kan je straks lekker rijden"
En ondertussen is je vader gewoon lekker aan het rondcruisen, op jouw motor! :P

Jouw vader is:
[afbeelding]

haha eigelijk wel ja ;)
maar voor 150 euro kan je zo iets niet laten staan en dat die er een beetje op rijd is niet verkeerd voor het beestje.
 
Kleine foto update. Wie weet waar deze remklauw van af komt het is een dubbel zuiger maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
 
Gezien het frame is het wel een f1 maar het lijkt wel een bij elkaar geraapte, daar wordt de pret natuurlijk niet minder om.
De tank, gezien de decal, van een f2, maar is qua model hetzelfde.
De remmenklauwen (of is het er maar 1) komen waarschijnlijk van een bol d'or type... dan zit er waarschijnlijk ook een andere voorvork in.
Maar FZ wielen??!! wat zat er eerst op dan?

Gezien je het toch je eigen ding van gaat maken is dat verder geen probleem... jammer dat je de foto vergeten bent van hoe het was.

succes!
 
Laatst bewerkt:
foto?
waar dan?????????

eerste post

Gezien het frame is het wel een f1 maar het lijkt wel een bij elkaar geraapte, daar wordt de pret natuurlijk niet minder om.
De tank, gezien de decal, van een f2, maar is qua model hetzelfde.
De remmenklauwen (of is het er maar 1) komen waarschijnlijk van een bol d'or type... dan zit er waarschijnlijk ook een andere voorvork in.
Maar FZ wielen??!! wat zat er eerst op dan?

Gezien je het toch je eigen ding van gaat maken is dat verder geen probleem... jammer dat je de foto vergeten bent van hoe het was.

succes!

motor is verre van origineel van af dat ik hem gekocht heb. En aangezien ik wat leuke ideeën heb om te verbouwen is dat ook niet erg.
het zijn twee klauwen. Die velgen zijn bijna identiek aan f2 velgen maar dan met een trommel achter. Maar dat is nog niet zeker misschien komen er wel spaak velgen met trommel voor en achter in dat is nog een twijfelpunt.
 
Vandaag nieuw set carter bouten binnen gekregen en een hoop kleine onderdelen besteld. Volgende week blok schoonmaken en beetje zo veel mogelijk dingen schoon gaan maken.
Zaterdag nog een ander leuk project opgehaald
IMAG0145.jpg
 
Van de week hoop onderdelen binnen gekregen.
IMAG0159.jpg


IMAG0161.jpg


Vandaag carburateurs gereviseerd alles nieuw er in gezet op de gasbuis na,
en de remklauwen gereviseerd.

IMAG0165.jpg


en nog een Yamaha rd200 gekocht maar nog geen foto van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan