Honda CB750 F2 '78 opknaphok

Afb0122.jpg


Jeuj, nou nog hopen dat ie herrie maakt *O*
 
Zo'n demper heeft een maat van mij gehad op zijn GPZ550.
En daar kwam al zat geluid uit, hoorde hem in huis al paar staten verder aankomen.

Dus dat word rijden met dopjes in je oren !! Haha
 
Ik had hier vanmiddag een reactie achtergelaten? :?

Vandaag heb ik hem maar eens uit het stof getrokken eb heb ik m'n eerste meters op het apparaat gereden :]
Zonder remmen uiteraard :')


Afb0250.jpg


Met m'n 'nieuwe' auto *O*

Afb0246.jpg

Afb0248.jpg

Afb0249.jpg


Met dit mooie weer krijg ik toch wel ernstig zin om erop te rijden, dus als ik geld heb ga ik toch maar eens spul voor de remmen bestellen :)
 
Toch maar eens de spullen voor de remmen besteld:

Afb0017.jpg


Remklauwen gereviseerd:

Afb0019.jpg


En die heb ik gisteren gemonteerd en toen kon ik eindelijk rijden :]

Afb0023.jpg

Afb0024.jpg

Afb0025.jpg


M'n 'uitlaat' maakt wel een leuk geluidje :+
 
En nog een vraagje: als ik bij 70 tot 100 km/h een hand van het stuur loslaat (ik heb geen knippers) dan gaat de voorvork echt ernstig eng zwabberen.
Volgens mij zit er een slag in m'n voorwiel, kan het daardoor komen?
Ik moet zowiezo nog een nieuwe voorband, dus ik zal ff kijken naar een 2de hands wieltje die recht is met een goeie band denk :9
En hij valt af en toe uit z'n 4e versnelling, maar dat is gewoon nieuwigheid neem ik aan?
 
En nog een vraagje: als ik bij 70 tot 100 km/h een hand van het stuur loslaat (ik heb geen knippers) dan gaat de voorvork echt ernstig eng zwabberen.
Volgens mij zit er een slag in m'n voorwiel, kan het daardoor komen?
Ik moet zowiezo nog een nieuwe voorband, dus ik zal ff kijken naar een 2de hands wieltje die recht is met een goeie band denk :9
En hij valt af en toe uit z'n 4e versnelling, maar dat is gewoon nieuwigheid neem ik aan?

Er zijn meerdere mogelijkheden zoals:
ongebalanceerd wiel, wiellagers, balhoofdlagers, voorvork.
kijken of er een slag in je voorwiel zit is makkelijk. even zorgen dat je voorwiel los is van de grond en dan draaien. je kan aan de ruimte tussen de velg en de vork zien of er een slag inzit.
 
Als ik rij en naar m'n wiel kijk, zie ik volgens mij wel een slag erin, want hij wiebelt een beetje heen en weer zegmaar.

En ik ben er vanavond ook achter gekomen dat m'n accu niet wordt bijgeladen, ik had toen ik bijna thuis was geen licht meer :')
En starten op de electrische start deed ie allang niet meer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan