Er zal dan weinig anders op zitten om ze weer te demonteren endan met name carb 2 extra goed
nakijken of alle rubbers aanwezig zijn inwendig,en blaas alle kanaaltjes door ook waar de stationair schroeven in zitten,kijk dan ook gelijk of ze volgens fabrieksspecificaties staan afgesteld.
Je zou ook kunnen voelen als je er lucht door blaast of er verschil zit in luchtkracht wat uit
de kanaaltjes komt per carburateur.een verstopt of bijna verstopt kanaaltje zal geen of minder lucht doorheen komen.
Hier nog een tekening met alle delen mocht je die nog niet hebben,
[afbeelding]
Weet je het zeker? Kijk eens naar nr10?
Dus ik begrijp dattie meeloopt de 2e cilinder?
Mij lijkt t meer op goed valse lucht aanzuigen,daarom loopt ie ook zo belabberd mee op remmenreiniger.
De afstel schroefjes van cilinder 2 staat gelijk met cilinder 3. Deze is er ook af geweest en doorspoten met carb cleaner.
Kanaaltjes heb ik ook allemaal doorspoten met reiger en kwam er met vol gas aan andere lanten uit (meestal faceshot.
Zoals eerder al aangegeven is er ook nergens aanslag te vinden in de carbs.
Ik verdenk ook de kleppen, kan niet veel anders bedenken, of zou het verkeerde timing van ontsteking kunnen zijn? Doet me denken aan mijn Puch tijd
Trek het ontstekingsdeksel er ook af en kijk of het daar niet vol zit met condens drap,een
maat van mij heeft dat gehad met zijn CB900,die liep er slecht door,na schoonmaken en verse olie liep hij weer prima.
En anders toch maar naar een motorzaak brengen.
Ga nou eens gewoon beginnen met startspray in de inlaat te spuiten en kijk of hij dan wel loopt.. pff
"Mr", sinds wanneer is remmenreiniger startspray?
Dat is niet normaal.Na nogmaals onderzoek en nieuwe benzine lijkt het in het na het starten goed te lopen. De carburateur loopt nu eindelijk mooi mee. Ook na wat stationairschroef afstellen blijft hij mooi lopen.
Ik heb een compressietest uitgevoerd en hierbij geeft hij zonder gas bij alle cilinders 8,5 bar en met gas open gaat hij bij allemaal net onder 12 bar.
De motor reageerd ook eindelijk goed op gas. Dus ik zou bijna willen zeggen het is opgelost en het was toch een benzineprobleem in carb 2.
Maar nu heb ik het volgende probleem. De motor is helemaal warm en hij lijkt wat te gaan veruipen, waardoor hij na lange tijd steeds slechter draaid.
Daarnaast hebben we het probleem dat als we de motor uitzetten hij willekeurig de benzine laat doorstromen uit de overflow bakjes van iedere keer maar 1 carb als we de benzinekraan open laten staan. Is dit normaal en moeten we gewoon altijd de kraan meteen dichtdraaien of kan dat alleen als de vlotters hun werk niet goed doen? De vlotters zijn niet te stellen en vlotternaalden vernieuwd en zijn identiek aan oude.