Honda CB750F Caferacer GULF

Net 15km gereden, en moet zeggen dat we rook eigenlijk alleen maar toenam '(.. Heb erna de (gloednieuwe) bougies eruit gedraaid en ziet u op de foto hieronder. Van cylinder 1 - 4. Ik heb een vermoeden dat cylinder 4 de boosdoener is, pekzwart en vettig. Als ik in de holte kijk van de bougie die eruit is bij cylinder 4 zie ik ook gwn olie liggen op de kop van de piston. Lijkt me geen top situatie?..
 

Bijlagen

  • 425E765A-42D5-4B6D-AEC4-F1BCDA6AA9DC.jpeg
    425E765A-42D5-4B6D-AEC4-F1BCDA6AA9DC.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 20
  • 4F9FA705-CD83-4EE8-A02A-E2F979DBF1FB.jpeg
    4F9FA705-CD83-4EE8-A02A-E2F979DBF1FB.jpeg
    285,4 KB · Weergaven: 22
Idd shit,
Kun je m eens compressie meten? En de kop zal er toch wel af moeten .
Mss is de koppakking bij een oliekanaal door, daarom compressie ff checken.
 
Idd shit,
Kun je m eens compressie meten? En de kop zal er toch wel af moeten .
Mss is de koppakking bij een oliekanaal door, daarom compressie ff checken.
Daar heb ik wel niet echt gerief voor liggen. Ik denk niet dat ik ‘m weer zelf ga demonteren. Ga hem ineens binnenrijden bij een honda dealer om de hoek die er ook al eens aan gesleuteld heeft.. Hoop gwn dat het blok er niet uit moet en het me meer dan €500 gaat kosten :N
 
Net gebeld met de Honda dealer in kwestie. Hij zegt dat het me hopen geld zal kosten omdat het blok er ook opnieuw uit moet.
Hij denkt aan de 3de ring rond de piston die aan vervanging toe is, dat deze zorgt voor goede afvoer van de olie. Iemand hier ervaring mee?
Ziet er dus naar uit dat ik het blokje er weer mag onder schuiven.. |(
Of iemand regio Gent die hier in gespecialiseerd is of me ten raad wil staan of helpen?
 
Dan bedoeld ie de olieschraapveren, 🤔
Heeft ie lang stilgestaan of zo, dat er dan maar één veel slechter is....??
Mss kun je eerst nog wat anders proberen maar meet eerst compressie .

Wellicht kan een goede flushbeurt de evt veer los dan wel schoon krijgen.
 
Dan bedoeld ie de olieschraapveren, 🤔
Heeft ie lang stilgestaan of zo, dat er dan maar één veel slechter is....??
Mss kun je eerst nog wat anders proberen maar meet eerst compressie .

Wellicht kan een goede flushbeurt de evt veer los dan wel schoon krijgen.
Nee de motor heeft nooit lang stilgestaan, ik heb deze in november gekocht toen hij helemaal origineel stond en er wekelijks mee gereden werd. Na aankoop 80km naar huis gereden en nooit iets van rook waargenomen (er reed iemand achter me).
Hoe doe ik dat precies de compressie meten? Een drukmeter in de bougieholte draaien of iets in die aard?
 
Idd, in het bougiegat draai je een adapter die de druk kan opmeten.

Mss kan je een ander blok op de kop tikken?
 
Idd, in het bougiegat draai je een adapter die de druk kan opmeten.

Mss kan je een ander blok op de kop tikken?
Er zit al veel bloed zweet en tranen in, dus wil ik het echt wel goed laten draaien.
En voor de rest rijdt ie wel heel soepel en vinnig dus denk ik nog niet aan een ander blok..

Heb je toevallig een link of foto van zo een meter?
 
Zet de cilinder die slecht is, eens een paar nachten vol met petroleum (lamp olie)
Je kan met geluk hebben dat de schraap veren los komen.
Kost niks, baad het niet, schaad het niet
 
Mogelijk wel iets, maar zolang dat geen liters zijn is dat niet erg.
Forte motor flush is voor een groot deel ook petroleum.
 
Piston op een vrij hoge stand (zodat ik er geen halve liter hoef in te kappe), product erin en paar dagen laten staan. Dit volstaat neem ik aan: Petroleum
 
Gezien het blok nog niet zo lang geleden open is geweest, lijkt het mij stug dat een olischraapveer spontaan vast is gaan zitten.
Het lijkt mij dat er iets mis is gegaan met monteren.
Daar zou ik het zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan