Ed HondaCB50J
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #76
Altijd handig extra info, bedankt
Die CB500/350 klauw lijkt wel veel op de CB50 klauw, alleen is het denk allemaal wel een slag groter. En dat is moeilijk te zien vanaf een foto... lijkt me sterk dat het zo past.
Carbjes leeg en schoongemaakt
Carb in een pannetje met azijnzuur laten weken. Werkt echt super goed !
Een minuut of 10 erin laten liggen, dan zie je wat bubbeltjes ontstaan op de carb, carb eruit halen, met een messing borstel ff schoonmaken, weer ff erin laten liggen, weer ff schoon borstelen, nog ff onderdompelen, afspoelen met water en dan afspuiten en de kanaaltjes doorspuiten met remmenreiniger.
Werkt echt super makkelijk en goed
En net begonnen met het motorblok in het frame hangen, of eerder gezegd, het frame om het motorblok monteren
Moest nog wel wat kleine dingetjes aanpassen, en gat moest een stukje groter, nog wat las-sel wegslijpen omdat anders een bout niet goed kon 'zitten' , koppelingskabelhouder moest ik ook nog groter boren, van M8 naar M10. Dat was het wel zo'n beetje.
Het frame zit nu op zijn plaats, alleen nog de bouten aandraaien, en nog een minimale aanpassing doen aan 1 van de onderste ophang punten.
Ik hoop dat ik morgen onderdelen binnen krijg, dan kan ik verder met de voorvork
edit : En kan ik de carbjes weer in elkaar zetten, leuk werkje is dat altijd
Die CB500/350 klauw lijkt wel veel op de CB50 klauw, alleen is het denk allemaal wel een slag groter. En dat is moeilijk te zien vanaf een foto... lijkt me sterk dat het zo past.
Carbjes leeg en schoongemaakt
Carb in een pannetje met azijnzuur laten weken. Werkt echt super goed !
Een minuut of 10 erin laten liggen, dan zie je wat bubbeltjes ontstaan op de carb, carb eruit halen, met een messing borstel ff schoonmaken, weer ff erin laten liggen, weer ff schoon borstelen, nog ff onderdompelen, afspoelen met water en dan afspuiten en de kanaaltjes doorspuiten met remmenreiniger.
Werkt echt super makkelijk en goed
En net begonnen met het motorblok in het frame hangen, of eerder gezegd, het frame om het motorblok monteren
Moest nog wel wat kleine dingetjes aanpassen, en gat moest een stukje groter, nog wat las-sel wegslijpen omdat anders een bout niet goed kon 'zitten' , koppelingskabelhouder moest ik ook nog groter boren, van M8 naar M10. Dat was het wel zo'n beetje.
Het frame zit nu op zijn plaats, alleen nog de bouten aandraaien, en nog een minimale aanpassing doen aan 1 van de onderste ophang punten.
Ik hoop dat ik morgen onderdelen binnen krijg, dan kan ik verder met de voorvork
edit : En kan ik de carbjes weer in elkaar zetten, leuk werkje is dat altijd
Laatst bewerkt: