Rider of the Storm
MF veteraan
- 10 jun 2006
- 2.700
- 0
Tis omda ik 2ehands niet zozeer vertrouw... en nieuw dus wel. Onterecht? En daarbij, nieuw heeft wrs ook wel even garantie, al heb ik er geen idee van hoelang.
Als je een nieuwe CBF250 koopt. of een 2e hands (bijv. GS500 E).Tis omda ik 2ehands niet zozeer vertrouw... en nieuw dus wel. Onterecht? En daarbij, nieuw heeft wrs ook wel even garantie, al heb ik er geen idee van hoelang.
Als je een nieuwe CBF250 koopt. of een 2e hands (bijv. GS500 E).
De Honda kost je kaal €3.990,00(NL) €3.800,00(BE) (Bron: Honda.nl/be)
Voor minder dan de helft daarvan heb je al een Goeie 2e Hands 500 cc @ cylinder met 25 Kw op kenteken.
Dan heb je nog > €2000 over om eventuele problemen op te vangen / grote beurten en controles te geven.
Als je iemand meeneemt met "motor-verstand" om te gaan kijken naar zo'n fiets kan er niet zo heel veel fout gaan. (test rit e.d.)
Daarnaast heeft een 500 CC veel meer koppel. En een hogere topsnelheid.
de meeste 125jes (4 tact) houden op de snelweg niet echt over om ff in te halen ofzo. En van wat ik er van lees houden ze ook niet van tegenwind.
Dáár weer naast, als je over 2 jaar een andere wil (volvermogen enzo) krijg je voor die 2e hands nog rond de 75% terug van wat jij er voor betaalde.(als je hem niet sloopt )
En voor zo'n nieuwe minder dan de helft.
Lijkt mij een duidelijke keuze.
edit:
Ik zie net dat ik Fulcrum heb lopen napraten(maar iets uitgebrieder.)
Kijk maar goed naar wat voor 'n fiets hij heeft. Slimme vent !
Ohwja.... Da's waar. Had niet goed gekeken, had 125jes in me hoofd.hij wil een 250(honda 24pk en die comet 30pk) kopen, dus denk dat wel zal meevallen.
verder van de rest, rij gewoon eens op allebei. denk dat honda wel iets goedkoper zal zijn als je onderdelen nodig hebt, maar kan me vergissen
Hyosung GT 250:
22.4 KW (30pk) en 20.6 Nm
Drooggewicht: 155 kg (rijklaar: ? ,wrs tegen de 168 kg ofzo dan)
Honda CBF 250:
15 KW (20.4pk) en 22 Nm
Drooggewicht: 139 kg (rijklaar: 152 kg)
Maar ik woon in antwerpen, en heb op officiële hyosung-sites gezocht, maar geen verdelers in antwerpen gevonden... van honda wel.
Dus de Honda :D ! Koppel heerst :D
(en ik weet ook van Hyosungs dat ze wel eens problemen hebben, kinderziektes enzo)
die step je er wel ff bij met je voetendie 1nm zal het verschil maken hoor
die 1nm zal het verschil maken hoor
Het is niet alleen 1nm verschil, vergeet ook niet de hoeveelheid koppel bij een bepaald toerental. Zal bij de CBF ook anders zijn als bij die GTR. De 1-pitter zal eerder meer koppel oppakken dan de twin.
Ik zou beide niet willen. de CBF is wel betrouwbaarder, het is immers Honda. Maar voor dat geld koop je een GS500e op 25kw 2e hands die nog vrij jong is. Dat is een betere keus.
scheelt 1000 toeren ong. maar cijfers zeggen niks, net zoals de discussie welke hij moet nemen, gewoon testrijden en diegene nemen waar hij zich het best bij voelt, ze zijn aan elkaar gewaagd dus daar ligt het niet aan.
het feit dat er mensen zijn die voor dat geld een 2dehands 500 zouden kopen is allemaal goed en wel, maar als hij een nieuwe wil
en gewoon omdat het een honda is zou hij betrouwbaarder zijnbuiten afwerking heb ik nog niks slechts gehoord van de hyosung.
Ik las een topic over gezeur met carbs (als het koud is niet starten enzo) en ook problemen dat de importeur ging stoppen / niet aan onderdelen kon komen.
Geen grote dingen, ik weet ook niet hoeveel het in prijs uitmaakt. Als je Hyosung nou 1.500 euro goedkoper is .....
Wel een probleem. Wat gebeurt er namelijk als je naar www.hyosung.nl/ gaat ... Ziet er eng uit. Ik zou voor de Honda gaan