Honda CBF250

Nou kijk, ik heb liever een nieuwe wegens slechte ervaringen met 2ehands.

Ik zou, wat BasE zegt inderdaad voor een 500 gaan en dan 25kw maken, dat lijkt me beter.Heb zelf toen de eerste keer met lessen op zo'n 250 gereden, nouw een keer nooit meer.Persoonlijk zou ik voor een 25kw 500 cc gaan.
 
hij zou nu geleverd worden op 11/06/2004 en de papieren worden apart doorgestuurd.ik hoop dat er geen vertragingen meer zijn :}
 
Kerel, als je niet om vermogen geeft, maar wel om looks en betrouwbaarheid, gewoon ervoor gaan! *D
Maar: Als je wel een beetje mee wil komen met het verkeer en dan vooral op de snelweg en ga je wel eens op vakantie met de motor.....aj dan is het niet een bepaald bevredigende motor. :X
Ik heb les gehad op een CB250 en die schijnt zelfs sneller te zijn....dan heb ik een verschrikkelijke argwaan dat de CBF250 niet boven de 110 uitkomt met (zoals ik) iemand van 1,85m en 80kg........

Ga dan voor een CBF500, ook niet zo duur maar veel sneller en veel relaxter rijden! Een gebrek aan vermogen betekend niet een relaxte rijstijl...ik denk juist het tegenovergestelde. ;)

Mijn VFR400R kan makkelijk meekomen met het verkeer, das heel fijn, hoef je je daar niet druk om te maken, je kan heel snel rijden met het ding, maar ook relaxt toeren omdat hij dat ook toelaat en dan ook heel zuinig is, dus een 2e hands NC30 maybe? ;) Maar das weer supersport natuurlijk.

Veel succes in ieder geval.
 
juist bericht gekregen van honda,mijn cbfje word maar geleverd eind juni.is besteld van 05/05/2004 en ging half mei geleverd worden ,kl.te !!toch al de helm gekozen en nen motorjas,kwestie van toch al een beetje troost te hebben :(
 
...
Maar: Als je wel een beetje mee wil komen met het verkeer en dan vooral op de snelweg en ga je wel eens op vakantie met de motor.....aj dan is het niet een bepaald bevredigende motor. :X
...

Daarom rij jij ook een NC30 ;) . Niet iedereen wil op vakantie minimaal 120+ rijden.

En ik denk dat dit apparaatje echt wel wat vlotter is als de oude CB250.
 
ok, sorry voor het kicken van dit topic!

maar ik wil toch echt wel eens weten hoe het met de CBF250 zit :)
is de CBF250 al geleverd?
hoe rijd het kleine geval :)

geef eens een update :9
 
hij zou deze week aangekomen zijn in de haven van gent en zou in de loop van volgende week bij de dealers staan(douane),heeft men mij belooft bij honda .Ik hoop van hem dinsdag of woensdag te mogen afhalen bij mijn dealer.
 
kijk, cool om te weten!
hoop dat het tweewielertje snel mag komen en dat we dan de eerste ervaringen mogen horen

best raar alleen dat ze er niet een paar op voorraad hadden staan, of waren die al op?
 
honda cbf 250 besteld op 4 mei.Ging geleverd worden eind mei,daarna ging het 6 juni worden.Toen kreeg ik telefoon dat mijn kleur (grijs )niet meer leverbaar was dit jaar.Ik heb contact opgenomen met honda en als ik kon wachten tot 11 juni dan zou men toch voor een grijze kunnen zorgen.De week van 11 juni zelf contact opgenomen met honda:arriveert in de haven op 29 juni en de week erop zou ik hem hebben:NIET dus ,hij word nu op vrijdag 9 juli geleverd maar de papieren komen aan op maandag.Daar ik dinsdag morgen vertrek op reis en mijn dealer maandag dicht is :gebeld naar honda met de vraag of ze de papieren vandaag niet konden opsturen:nee en we moeten toch aan u ons systeem niet uitleggen.s'avonds telefoon van mijn dealer :dat ik onbeleefd geweest was tegen de mensen van honda . men zou voor minder !!! :(
mijn volgende motor word er een uit de showroom !!

--------------------------------------------------------------------------------
cbfken

 
lekkere foto's monte :) ...
voor mij persoonlijk moet ik toch toegeven: ik begin hoe langer, hoe meer te twijfelen..
Buiten de immense liefde voor de cbf, vind ik de cbr125 ook zeer lekker :D. Akkoord 't is maar een 'grote brommer', maar ik vind echt niet dat je hem direct mag afschrijven.. (hij zou bvb op een testbank toch ook 15kwtjes presteren) en hij is toch 1000e goedkoper. Langs de andere kant heeft de cbf toch ook 250cc en een ruimere tank, maar dan ook geen windbescherming.
Daarom kan ik moeilijk begrijpen dat mensen als monte, een motor bestellen zonder een testrit, laat staan hem al ooit gezien te hebben .. dat duidt toch op een groot vertrouwen tegenover honda (Spijtig dat honda dat niet erkend, door je toch zo aan het lijntje te houden). Ach, honda zal zelf wel wat nerveus lopen (een release 2 maand uitstellen kan toch ook niet schitterend aanvoelen)

.. en dit alles, een 2tal weken voor ik aan m'n rbw ga beginnen :)
laat van je horen, monte, als je hem hebt.. (zeker kwa prestaties: zijn ze doenbaar ??)

greetz TpieD
 
ik ben woensdag gaan kijken in zottegem,hij ziet er goed uit en zit goed ook .hij is een klein beetje smaller dan verwacht maar toch ok.ik was eerst van plan om nog een paar jaar te wachten totdat de kids groter zijn ,maar toen ik de cbf 250 tegenkwam,begon het te kriebelen.aangezien we toch nog niet op vakantie kunnen met de motor (kids)heb ik de cbf gekocht ,zag er goed uit en voor die prijs rijd ik goedkoop een paar jaar op mijn gemak (woonwerkverkeer en kleine tochtjes)Als hij mij bevalt rijd ik er lang mee,en anders koop ik binnen een paar jaar wel een zwaardere en zal ik goedkoop gereden hebben met een motor die ik leuk vind.Maandag de papieren ,maar is 11 julie en denk niet dat ze gaan werken op de dienst inschrijvingen,dinsdagmorgen naar de ardennen (la roche)tot donderdagavond,dus zal het vrijdag worden vooraleer ik er mee kan rijden. De vakantie lag al vast dus nog efkens wachten ,laat zeker nog iets van me horen.normaal wacht ik maar het is nu al zo een moeilijke bevalling en daarom heb ik hem direct besteld zonder testrit :}
 
hallo,
ik ben juist gaan zien naar Wim Motors .. De cbf250 stond er *D en sjonge zelfs in het rood (was de enige kleur) leek hij fantastisch. Ik heb er me zelfs eventjes mogen opzetten (natuurlijk niet rijden) en hij voelt lekker licht aan en zit zeer gemakkelijk (akkoord ik ben slechts een rs50 gewoon).
M'n vader die eerst zeer gekeerd stond tegen de cbf is nu wel erg 'pro' .. woensdag zal de zilvere cbf binnen komen en hij wil al direct gaan kijken (whiiii *D ).
Vandaag heb ik trouwens ook al een vest gekocht (een blauwe 'le mans' van Richa), die volgens mij ideaal is op zo'n zilvere motor (of op de zwarte).
Ik geef toe dat ik aanvankelijk zeer pro stond tegenover de cbr125 maar nu ik er ook eens opgezeten heb moet ik echt vaststellen: hij voelt extreem klein aan (kleiner dan m'n hudige rs) en dat vind ik nu wel zeer extreem.
whiiiii *D
 
Waarom koop je niet een begrenste cb500?

Wat een schitterende repliek.. Jij hebt ongetwijfeld alles gelezen en je hebt zeer lang nagedacht voor je zo'n repliek plaatst.. Zeker bij een topic als 'cbf 250'
sorry hoor, maar als je alles een beetje gelezen zou hebben, dan zou je wel weten dat wij belgen zijn en dus niet mogen terugtunen (en nieuw kan niet meer, wat een cb kan je niet meer kopen).. ik kan er niet iets anders opzeggen dan "fuck off"
Ik kan goed begrijpen dat je overal bekend wil staan en zo.. maar ga aub niet topic's verneuken.. :(
 
Wat een schitterende repliek.. Jij hebt ongetwijfeld alles gelezen en je hebt zeer lang nagedacht voor je zo'n repliek plaatst.. Zeker bij een topic als 'cbf 250'
sorry hoor, maar als je alles een beetje gelezen zou hebben, dan zou je wel weten dat wij belgen zijn en dus niet mogen terugtunen (en nieuw kan niet meer, wat een cb kan je niet meer kopen).. ik kan er niet iets anders opzeggen dan "fuck off"
Ik kan goed begrijpen dat je overal bekend wil staan en zo.. maar ga aub niet topic's verneuken.. :(

Wat is een belg met een deksel op?


Valhelm.
 
Daarom rij jij ook een NC30 ;) . Niet iedereen wil op vakantie minimaal 120+ rijden.

En ik denk dat dit apparaatje echt wel wat vlotter is als de oude CB250.

Misschien, ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, ik denk wel dat ie wat linearder loopt, dus soepeler en de looks zijn veel beter geworden. Zelfs ik SSer in hart en nieren vind'm zeker niet verkeerd. :}

Tis echt een goedkope motor voor zoveel rijplezier. Top van Honda.
En als je niet constant hard wil rije, ja dan moet je er natuurlijk gewoon voor gaan want een 500je is toch wel een heel stuk duurder, niet alleen in aanschaf maar vooral in onderhoud en benzineverbruik.
 
Wat een schitterende repliek.. Jij hebt ongetwijfeld alles gelezen en je hebt zeer lang nagedacht voor je zo'n repliek plaatst.. Zeker bij een topic als 'cbf 250'
sorry hoor, maar als je alles een beetje gelezen zou hebben, dan zou je wel weten dat wij belgen zijn en dus niet mogen terugtunen (en nieuw kan niet meer, wat een cb kan je niet meer kopen).. ik kan er niet iets anders opzeggen dan "fuck off"
Ik kan goed begrijpen dat je overal bekend wil staan en zo.. maar ga aub niet topic's verneuken.. :(

cb500 wordt wel nieuw geleverd, alleen heet ie dan cbf500, met abs zelfs. ik weet niet precies hoe het in belgie zit met begrenzen verder, dus daar moet je me niet op afrekenen. maar de regel van 25kw is voor jullie zelfs nog kutter dan in nederland. het is toch ook zo dat je tussen de 25kw en volvermogen nog een tussenstap hebt? 35kw geloof ik? die je ook moet doorstaan?

in zo'n geval denk ik dat ik voor een 2takt zou gaan (zelfs ik) omdat je met zo'n 4takt wel onderhoudsvriendelijk bezig bent, maar die hondaatjes zijn zoo klein... daar schrok ik echt van. de cbr125 is gewoon niet veel breder dan een nsr50. ik denk dat de breedte van een cbr125 de helft is van een rs50 (ter hoogte van tank en zadel)
 
Deze morgen mijn cbf250 afgehaald na veel heen en weer geloop voor nummerplaat ,maar ongelooflijk content ,rijd vlot en ziet er leuk uit,minpuntje is een voor mij te kort schakelpedaaltje,maar dat kan wel aangepast worden,denk ik ofwel moet ik het gewoon worden.Later meer nieuws ,nu nog een stukje gaan rijden. :]
 
heb maar een deel gelezen van het topic, maar hij lijkt me echt enorm klein :X of zag dit verkeerd op de foto? voor de rest eigenlijk geen kennis of ervaring met deze maar was gewoon even mja "met stomheid geslagen" zoude we kunnen zeggen omdat die zo klein is :?
 
ik ben 1.74meter en gij zit lekker,het is natuurlijk wel geen 600cc maar ik vind hem er goed uitzien.hij ziet er beter uit op deze foto(dit is de mijne)Ik denk niet dat er voor die prijs veel beters op de markt is,natuurlijk is er een verschil met de zwaardere motoren.Hij rijd vlot maar ik ben er kalm mee,ik heb zo al een rustige rijstijl,en hij moet nog een beetje ingereden worden . *D

 
Terug
Bovenaan Onderaan