Honda CBF250

Monte.. als je eens niet weet wat te doen.. en je wilt iemand eens achterop nemen ofzo :P . Of als je gewoon eens een filmpje wilt maken met je digitale camera .. ik zou je eeuwig in dank zijn ;) ..
Ik begin te zweven als ik al maar denk aan het zacht gegrom dat hij wel moet maken *D
 
dat filmpke ga ik volgende week eens proberen,zonder geluid welteverstaan,ga straks nog een fotoke eropzetten :]
 
Laatst bewerkt:
Monte, sta me toe u al enkele vragen te stellen :)
wat heb je ongeveer kwa verbruik. Haalt 'ie vlot de 120,130, meer ? Remt hij vlot ? Optrekken is natuurlijk zeer relatief, maareuh het vlot toch ? Heb je al enkele autostradekilometers ? Hoe vlot het roderen ? Al met twee gereden ? ..
Dus als je tijd en zin hebt om ze in te vullen.. :)
 
Alleen of met twee = bijna geen verschil.ik heb gisteren een tourtje gedaan met mijn vriendin en hij rijd vlot honderd ,maar durf nog niet goed doortrekken,hij moet nog een beetje inlopen.over de snelheid durf ik me niet uitspreken,maar hij rijd gemakkelijk 100 a 110(met 1 of 2 personen) maar dan is de fut er een beetje uit,ofwel ben ik te voorzichtig.ik vind wel dat hij iedere keer een beetje vlotter gaat .ik ben vandaag in de regen naar huis gereden op autostrade +-50 km en hij rijd goed en voelt veilig aan .hij heeft natuurlijk wel zijn beperkingen qua snelheid.Het is geen snelheidsmonster,ik laat zeker nog iets weten:moet hem ook nog een beetje gewoon worden.ik heb nu ongeveer 220 km gereden.het optrekken is vlot .
 
Ik heb hem gezien in turkije op vakantie :) Erg mooi dingetje maarnogal smal en klein viel me op. Wel een aardig geluidje hoor
Heb nog een paar foto's gemaakt maar die zijn nog niet ontwikkeld. Zal ze hier nog wel plaatsen
 
een heeeeeel bescheiden schopje :9 O-)

Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit 'cbf250 avontuur' verloopt. Ik ben namelijk ook zeer geinteresseerd in een cbf250, dus monte: nog steeds tevreden, heb je ook nog wat foto's?

Zijn er inmiddels ook al meer mensen met een cbf250, bijvoorbeeld Hans18? Of iemand anders

:]
 
Ik hoop dat hij wel verbeterd is ten opzichte van het oude brik (92er ofsow) waarmee ik he gelest. Bij 120 heb je t idee dat je minstens 200 km/u gaat en ben je doodsbang dat er onderdelen af zullen vallen.
 
365_100_1052%20(590%20x%20445).jpg
dat is de laatste foto die ik post.ik rij er nu al ongeveer 11 maanden mee en 6500km en het blijft prettig,zelfs voor lange ritten(200km)uitgezonderd voor wie veel autostrade rijdt,daar word het al vlug saai,ik ben van plan om over te stappen naar cbf500 volgend jaar om op de autostrade's toch een beetje meer speling te hebben.groeten :9
 
De top is wel maar 130km/u maar snel genoeg op de gewone weg ,om boetes te vergaren.ik spreek van ondervinding 150€ voor 69 ipv 50 :(
 
ik ben ook belg. en rij nu met een rs125 en ben ook op zoek, mijn vraagje is, is zo'n cbf250 geschikt voor een beetje tourwerk?

want voor de prijs is zo'n 250 al zeker geen miskoop.
heb net ff gekeken en een cb500 is al meteen een pakje duurder(zeker als student), en het moet zowiezo een nieuwe motor worden.

 
Laatst bewerkt:
Ik ben er al regelmatig mee van kortrijk tot in nederland gereden,ongeveer 220 km heen en terug,maar wel niet aan te raden voor ganse tijd snelweg,afwisselend gewone wegen en nu en dan een stuk autostrade is veel leuker .ik denk niet dat er voor die prijs iets dergelijks te koop is bij concurrenten,en hij rijd echt wel leuk .Er stond een test in motoren & tourisme (bibliotheek)en daar waren ze ook zeer lovend over in het algemeen ,afwerking en over zijn koppelcurve hadden ze ook veel lof (vermogen in iedere versnelling)wegligging was ook zeer ok en hij verbruikt 4.1 liter /100km.
 
Laatst bewerkt:
ik ga eens naar mijn honda dealer in de buurt rijden binnenkort, heb altijd al eens een honda willen hebben, na mijn honda cr80 op mijn 11jaar dan.

als die me een goede prijs geeft, zal hij snel besteld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er vaak op gereden, rijdt licht en stuurt redelijk strak, mooi geluidje en tot 80 wil ie ook nog behoorlijk trekken. :) Alleen is de topsnelheid om te lachen.
 
hij trekt goed door tot 100-110km/u en is nog geen jaar te koop in belgie.het is toch een nieuwe cbf250 waarmee je al een paar keer gereden hebt?het is natuurlijk geen snelheidsmonster ,maar de algemene rijkwaliteiten zijn dik in orde .het blijft wel 250 cc :+
 
ik vertelde tegen mijn vader en die lachte mij uit, mja hij heeft zelf altijd met een boot van een pan-european gereden.

een honda cbr125 dat is speelgoed, maar dit is al dubbel zoveel cc.

ik ben zwaar aan het twijfelen, voor het geld van een nieuwe cbf250 kan je een cb500 kopen met 40k op de teller. en ik wil een nieuwe, grrr ben zwaar aan het twijfelen.
 
dan moet je ook eens kijken naar suzuki gs500 en kawa er5 ook ,die zijn iets duurderdan cbf250,liggen zo een beetje tussen cbf250 en cbf500 qua prijs
 
Laatst bewerkt:
ik vertelde tegen mijn vader en die lachte mij uit, mja hij heeft zelf altijd met een boot van een pan-european gereden.

een honda cbr125 dat is speelgoed, maar dit is al dubbel zoveel cc.

ik ben zwaar aan het twijfelen, voor het geld van een nieuwe cbf250 kan je een cb500 kopen met 40k op de teller. en ik wil een nieuwe, grrr ben zwaar aan het twijfelen.
Waarom wil je perse een nieuwe?
 
al teveel occasie's gehad.

iets nieuw,zelf de kleur kiezen, 0km op de teller, garantie erop. veel voordelen, financieel kan het me allemaal zoveel niet schelen, ik wil er momenteel gewoon niet mijn laatste cent insteken, cbf250 vind ik mooi uiterlijk,kost geen fuck naar mijn mening. is belgie dus hij moet enkel op de papieren 25kw staan, vind mezelf nog te jong voor een 600. dan zit ik binnen enkele jaartjes al op een pan european/ZX-12/hayabusa. power best rustig opbouwen,

heb nu een rs125 met 22kw en dan een cbf kopen met 15kw is mss ook niet zo slim.
cbf500 lijkt een optie en sv650s voorlopig.
 
De cbf 250 is verkocht,ik wipte eens binnen bij de dealer en kwam buiten nadat ik een cbf 500 besteld had, normaal zou die deze week of volgende week arriveren.Ik was ook van plan om niet meer te rijden tot ik den andere had,maar..........
Mijn zoontje was op bosklassen vertrokken en had zijn schoenen vergeten,dus pipo om 16uur vertrokken op zijn cbfke250 van zwevegem naar genk .Drie uur en een half rijden er naartoe: file ,regen,bijna reserve leeggereden(er staan bijna geen benzinestations in limburg)dan nog 15 minuten staan babbelen met mijn zoontje en dan terug naar huis gefietst.Dat is dus 400 km en vijf uren en een half op de baan
in de gietende regen en de cbf gaf geen krimp,de grootste rit tot nu toe :+
 
Laatst bewerkt:
Schitterende motor , ikzelf rij er nu een paar weken mee en begin haar beter en beter te leren kennen , comfortabele zitpositie en zeer wendbaar.
ik heb nog niet de volledige topsnelheid bereikt maar hal nu iets van 130 terwijl ik voelde dat ik nog een beetje over had en deze motorfiets trekt zeer goed op voor maar "een 250cctje" te zijn. het is gewoon een kwestie van de motor te leren kennen.
het enige nadeel dat ik kan opmerken is het geluid , iets te zacht naar mijn goesting maarja zolang de rest goed is ben ik tevreden , misschien dat ik ga kijken voor een handgemaakte demper maar daar ben ik nog niet zeker van.
Kortom zeker een topmotor voor de prijs.

Mvg , Kenny
 
Hier in Europa misschien geen vervangingsdempers,maar je kan eens verder zoeken....

(Roncar) Coyote RS1 dempertje voor de CBF250... heet overigens aan de andere kant van de oceaan een Honda CBX 250 Twister.

Zie bijv.

Er zijn wel meer diverse Coyote dempers voor te krijgen, maar waarom niet in Europa? Misschien omdat de CBF250 hier niet populair is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan