Honda cbr 600f 1991 eerlijke prijs of onderhandelen?

Wat al eerder gezegd, ik denk dat je rond de €2100 mooi zit kwa prijs. Vooral bij een dealer. En dat sommige zeggen dat je een €1000 in je zak kunt houden als je part. koopt is best onzin. Voor €1100 eentje vinden is onzin, dan vind je echt geen top model.

Koop je hem particulier, ja dan kun je voor €1700 een leuke vinden. Maar dan heb je idd geen garantie of wat dan ook en heel normaal dat een dealer ook wat moet verdienen, het is niet voor niets zijn werk.

Probeer er nog een klein beetje af te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat als je zegt dat je hem voor €2050 mee neemt hij hem niet weg doet als jij weg loopt.

Maar goed, succes in ieder geval!
 
Ik zeg altijd, als een motor goed genoeg is om een proefrit op te kunnen maken, heb je geen afleveringsbeurt nodig. Hoef je alleen nog na te vragen wanneer de volgende onderhoudsbeurt is.

De prijs vind ik pittig, maar voor dealer incl garantie valt het me nog mee. Als je over zowel de motor en over de dealer een goed gevoel hebt, zou ik idd proberen wat handschoenen of andere randzaken erbij te onderhandelen.
 
Als het goed is wordt bij een afleveringsbeurt de boel zo achtergelaten dat jij iig tot de eerstvolgende beurt geen kosten hebt. En wanneer de beurt er bijna aan zit te komen bij de koop, dat dan de motor die beurt krijgt.
Er kan dus wel degelijk een verschil zitten tussen een afleverbeurt bij een dealer en een motor die rijdt (waar misschien de remblokken aan vervanging toe zijn).
Maar spreek goed af wat die afleverbeurt inhoudt.

Ik zou zelf ook niet een 2e hands motor bij een dealer kopen (kost simpelweg gewoon meer), maar wanneer het jou een goed gevoel geeft het wel te doen, moet ze dat zeker doen.
Zoals ik al zei: het gaat erom wat jij de motor waard vindt, of jij je in de prijs kan vinden. Niet of ie ergens anders nog iets goedkoper zal zijn.

In de winkels van Waypoint (verkoop van GPS-en) is het meestal erg druk. Niet omdat zij de goedkoopste zijn (zijn ze niet), maar omdat je daar service krijgt en goede aftersales wanneer nodig. En dat is voor al die mensen belangrijker dan die paar extra euro's die ze betalen.
 
Laatst bewerkt:
Zo’n f’je kun je particulier al kopen voor 13 a 1400 euro. Aflevering kosten... Ja, klinkt mooi, maar in mijn ogen geen meer waarde tov. een particuliere fiets die netjes is onderhouden. 3 maand garantie, daar leg je 1000 euro's voor neer. Dan is het aan jou om te beslissen of je die 1000euro op een fiets van 1300 euro extra wil gaan betalen alleen voor die 3 maand garantie.

Als je denkt dat er nog iets van de prijs af kan dan zal ik nog eens met de verkoper aan tafel gaan zitten. Zodra ik een fiets koop dan wil ik er zeker van zijn dat ik de fiets gekocht heb voor de uiterst lage prijs.

Bedenkt wel dat die fiets als inruil van de vorige eigenaar een keer 1000 tot 1200 euro inruil waarde heeft opgeleverd.
Persoonlijk zal ik geen 2e handse fiets bij een dealer halen als de prijs beneden de 5.000euro is. De prijs tov. een particuliere verkoop is mij veel te hoog. maar ieder heeft hier zijn eigen mening over.

Vergeet je niet dat hij bij inruil misschien ook de hoofdprijs heeft moeten opbrengen? Want ook dan wil men toch het onderste uit de kan? Dus je kunt niet zomaar stellen dat hij voor € 1000,= minder is ingeruild en daaraan ingerent: dat er daarom nog meer dan voldoende ruimte voor onderhandeling zou zijn..
 
je moet eerst eens even goed navragen wat die afleverbeurt nou precies inhoud

als blijkt dat ze volledige olie verversing doen, wat dan?
nee zonder gekheid, als je bij een garage, dealer een motor koopt met 3 maand garantie

dan zit je altijd wat duurder... maarja, wat als je straks ineens je voorvorkkeerring lek springt?
of een balhoofdlager moet vervangen worden?

dan kan je kosteloos dit laten doen :Y
stel... je motorblok draait volledig in de soep.... helemaal naar de touw-tiefus

in alle gevallen van garantie, zit er een zeker risico voor de verkopende partij
en hoe ouder de motor, hoe hoger het risico dat er in die garantieperiode iets stuk gaat

als ondernemer, garagist of dealer moet je dan wel iets hoger zitten
anders kan je net zogoed stoppen met de verkoop van motoren met garantie
uiteraard, 9 van de 10keer gaat het goed, maar juist die ene keer, die doet het em


2000€ voor zo'n fiets, prima prijs
houd hij vast aan die 2150, vraag dan of je nog voor x-bedrag een setje handschoenen mag uitzoeken ofzo
daar zit vaak alweer een andere marge op

dan heb je voor beide partijen voordeel, jij motor en handschoenen
garage is voorraad kwijt


succes verder en veel rijplezier
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?

Tja, een Dealer is nou eenmaal duurder als een particulier...

Als je er een goed gevoel bij hebt, gewoon kopen en een dagje extra werken, om 100 euro hoef je het nou ook weer niet te laten toch |(

Handschoenen zijn 5 tientjes, een hoes 2 tientjes, een hesje een 10tje en een goed slot een euro of 50 = 130 pleuro's + 2100= 2300..

En mischien heb ik erover heen gelezen... maar HOE is de machine naar 25kw begrenst als je hem koopt?
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?
Als je een goed gevoel bij de motor had, zou ik het toch doen. We hebben hier ook zo een motor staan en dat ding draait/ rijdt geweldig. Voor ons is hij die prijs die hierboven staat dubbel en dwars waard.
Vergeet niet dat er altijd mensen zijn die voor niks iets willen hebben, de verkoper moet ook eten zoals al verteld werd ...
succes met de beslissing.
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?

Tsja, als alles verder naar je zin was zou ik het toch niet op een honderdje laten mislopen...
 
Tja, een Dealer is nou eenmaal duurder als een particulier...

Als je er een goed gevoel bij hebt, gewoon kopen en een dagje extra werken, om 100 euro hoef je het nou ook weer niet te laten toch |(

Handschoenen zijn 5 tientjes, een hoes 2 tientjes, een hesje een 10tje en een goed slot een euro of 50 = 130 pleuro's + 2100= 2300..

En mischien heb ik erover heen gelezen... maar HOE is de machine naar 25kw begrenst als je hem koopt?

De prijzen die je noemt klinken mij een beetje als motorbeurs -of Lidl prijzen.

Vorig jaar nieuwe handschoenen gekocht: 110 euro. Goedkoopste die Motoport had waren vanaf 80 euro, in de koopjesbak vanaf 40 euro. Waterdichte en hittebestendige hoes 50-60 euro. Slot Art4+ vanaf 90 euro. Dat hesje zou ik niet weten :)
 
De prijzen die je noemt klinken mij een beetje als motorbeurs -of Lidl prijzen.

Vorig jaar nieuwe handschoenen gekocht: 110 euro. Goedkoopste die Motoport had waren vanaf 80 euro, in de koopjesbak vanaf 40 euro. Waterdichte en hittebestendige hoes 50-60 euro. Slot Art4+ vanaf 90 euro. Dat hesje zou ik niet weten :)

tja, handschoenen zijn er ook goedkoop bij motozoom etc. Mijne waren ook 110 maag ach :W hoes is nu een 10tje bij de lidl idd en dat slot wist ik eigg. niet :P
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?
euhm tsja, even wat dingen vet gedrukt :/

een terugdraai naar 25kw, wat als je dat 'gewoon' wilt laten doen al snel 200€ gaat kosten
(zoniet meer)

volle tank benzine... litertje of 15? 16? somma 25€

en voor 200€ een combi aanbieding... die toch wel goed klinkt
art4 slot... 50€
hoes: 20€
handschoenen: 75€ (+/-)
motorhesje: (zo'n geel ding?) 20€

mwoah, oké je hebt ook handschoenen voor 150€, maar ook voor 30€
welk slot geeft hij je, en wat voor hoes?


iig, 2100€ voor deze motor met afleveringsbeurt, 3maand garantie en een begrenzing, inclusief uitdraai
klinkt niet verkeerd, en als je goedkoper wilt... tsja dan zou ik toch eens op marktplaats.nl gaan kijken ofzo
(beter is motorshopper ;) )


succes met je keuze :Y
 
euhm tsja, even wat dingen vet gedrukt :/

een terugdraai naar 25kw, wat als je dat 'gewoon' wilt laten doen al snel 200€ gaat kosten
(zoniet meer)

volle tank benzine... litertje of 15? 16? somma 25€

en voor 200€ een combi aanbieding... die toch wel goed klinkt
art4 slot... 50€hoes: 20€handschoenen: 75€ (+/-)
motorhesje: (zo'n geel ding?) 20€

mwoah, oké je hebt ook handschoenen voor 150€, maar ook voor 30€
welk slot geeft hij je, en wat voor hoes?


iig, 2100€ voor deze motor met afleveringsbeurt, 3maand garantie en een begrenzing, inclusief uitdraai
klinkt niet verkeerd, en als je goedkoper wilt... tsja dan zou ik toch eens op marktplaats.nl gaan kijken ofzo
(beter is motorshopper ;) )


succes met je keuze :Y

Het gaat om een oxford gecombineerde slot van 90euro en de motorhoes is 80euro (kweet niet welke eigenschappen de hoes had)

Ondertussen heb ik de dealer teruggebeld en tog een deal gesloten. Ik ga toch akkoord met de 2300euro. daar gaat de motorhesje (geel ding ja) er van af. kom ik op totaal 2275 euries.

Naar mijn idee tog nog een goede deal! volgende week kan ik de motor komen halen:P Oja, het gaat om een geheel zwarte honda cbr met witte velgen (misschien hebben jullie die op het internet gezien :P )
 
Misschien heb je hier wat aan,

Ik heb vorig jaar een CBR F2 gekocht van mijn zwager, die had een grote beurt gehad van tegen de 1000 euro, een nette motor en goed onderhouden dus.
Ik zat ook een beetje met de prijs in mijn maag van om en nabij de 1900 euro, uiteindelijk heb ik hem voor 1800 meegekregen en nu mag dit van een zwager zijn maar wel een reele prijs als je hem particulier koopt.

Idd als je hem in goed vertrouwen kunt kopen, en het staat je aan; inclusief de aanpassingen is het niet veel te duur! Een goede prijs in een motorwinkel denk ik dan.

Als je hem particulier koopt mag je misschien wel 500 euro goedkoper uitkomen maar dan moet je nog steeds naar 25 kw.
Mijn eerste motor kocht ik ook in een motorwinkel een cb1, en dan krijg je toch wel een goed gevoel, een eerste motor mag wel wat duurder zijn ;)
 
Vanmiddag een proefritje gemaakt. en dat ging goed. Hij voelde goed en reed goed.
Na de proefrit zijn we rond de tafel gaan zitten. Ik vertelde dat ik nog een aantal dingen nodig had waardoor ik max. 1900euro wilde uitgeven.

hij ging hier niet akkoord mee. Zn uiterste bod was 2100euro. Dit was incl. 3mnden garantie, terug tunen naar 25kw op uitdraai, volle tank en een afleverbeurt. Gezien ik nog een aantal accesoires nodig had, ging ik hier niet mee akkoord. Ik had nl. nog nodig: motorhandschoenen, motorhoes, motorhesje en een ART4 motorslot.


Al deze dingen wilde hij dan voor 200euro erbij doen. Dus dit komt op 2300euro totaal!
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en dus ben ik weggaan. Ik heb er even over zitten nadenken en ik krijg tog een beetje spijtgevoel.
Ik weet dat particulier kopen stukke goedkoper is, maar ik ben weg van de motor en ik denk toch dat het een goede deal zou zijn. zowel over de dealr, eigenaar en motor ben ik super tevreden.

Wat vinden jullie,zou dit een redelijke deal zijn geweest?

Ja. Motor van die leeftijd met garantie, terugdraaien volle tank en afleverbeurt.. Mag je in je handen klappen als je de rest voor 200 euro mee krijgt :P

Je koopt in den beginsele met een CBR gewoon een betrouwbare motor, zeker als die onderhouden is. Dat mag dan wel iets kosten ;)
 
Het gaat om een oxford gecombineerde slot van 90euro en de motorhoes is 80euro (kweet niet welke eigenschappen de hoes had)

Ondertussen heb ik de dealer teruggebeld en tog een deal gesloten. Ik ga toch akkoord met de 2300euro. daar gaat de motorhesje (geel ding ja) er van af. kom ik op totaal 2275 euries.

Naar mijn idee tog nog een goede deal! volgende week kan ik de motor komen halen:P Oja, het gaat om een geheel zwarte honda cbr met witte velgen (misschien hebben jullie die op het internet gezien :P )

Nice, hebbie goed voor mekaar ;) Betrouwbare fiets, al vind ik mijn kleurstelling zelf mooier haha. Foto op mn motorstek ;)
 
Thx allen ;)

Ik zal volgende week wel een foto van mijn nieuwe aankoop op de forum zetten. kunnen we zien welke mooier is (Ijsduivel....... })
 
Ik zie hem inderdaad. Nou, dan kun je daar toch ook een foto vandaan plukken om hier te posten?

Ziet er goed uit! Ik zou alleen zelf het achterspatbordje zwart maken denk ik, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Leuk ding hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan