OllieNL
MF veteraan
- 24 jan 2008
- 1.287
- 32
Twijfelde enkele maanden ook tussen deze 2 motoren. Heb een RR gekochten nog geen seconde spijt gehad. Je moet natuurlijk wel zelf proefrijden. Denk er wel aan dat een RR wel beter in de markt ligt, dus als je eens wilt overstappen kom je makkelijker van de RR af. (in tegenstelling wa hierboven gezegd wordt, RR heeft compleet ander blok)
De Kale
CBR F4i SPECS:
ENGINE
Engine Type 599cc liquid-cooled inline four-cylinder
Bore and Stroke 67.0mm x 42.5mm
Compression Ratio 12.0:1
Valve Train DOHC; four valves per cylinder
Carburetion Programmed Fuel Injection (PGM-FI) with automatic enricher circuit
Ignition Computer-controlled digital transistorized with three-dimensional mapping
CBR RR SPECS:
ENGINE
Engine Type 599cc liquid-cooled inline four-cylinder
Bore and Stroke 67.0mm x 42.5mm
Compression Ratio 12.0:1
Valve Train DOHC; four valves per cylinder
Carburetion Dual Stage Fuel Injection
Ignition Computer-controlled digital transistorized with three-dimensional mapping
Zoals je ziet is alleen de inspuiting anders, voor de rest lijken mij het technisch zelfde motoren.
Maar of je nu een RR of een F4i of een FS neemt, allemaal geweldige machines waarop je een hoop plezier kunt beleven.
Touren kun je op alle drie wel, zelf vorige jaar van m'n FS gerold na een tocht van 10 uur en zo'n 800 kilometer. Dus zelfs daar kun je op stuk gaan.
Een FS zit iets extremer dan de "gewone" F, maar lang niet zo extreem als de RR.