Ja toch maar wel. De remmen zaten onder de olie, de vering was ook ver op z'n eind en de carbs waren waarschijnlijk in zijn bestaan niet of nauwelijks gekuist. Het was niet veilig meer tenzij ik er nog grof geld tegenaan wou smijten. Jer uiteindelijke probleem waren inderdaad wel vervuilde en niet gesynchroniseerde carbs. De kawa heb ik één keertje door de straat mee gereden, en dat voelde gelijk hypermodernIk zie dat je de oplossing gevonden hebtHeb je de Blade er op ingeruild? Veel plezier met de Kawa!
Zelf sleutelen en een verregaande technische kennis om problemen op te sporen en op te lossen is nog een ander ding. Als je het zelf niet kunt, niet prutsen en aan mensen over laten die er iets van kennen. Voor zover ik weet vraag ik enkel raad en mogelijke scenarios waarin iedereen misschien iets aan heeft en eventueel ook reeds heeft voorgehad. Dat is toch de bedoeling van forums niet? Dat heeft trouwens niets met niveau te maken, maar zichzelf inlezen en raad vragen bij gelijkgezinden.Zijn we nu op het niveau dat we zelfs moeten vragen of het al tijd is om te tanken?
Gooi er 5 liter benzine in, laad de accu op en probeer het nog eens!
minder lange tenen helpt ook. weliswaar niet bij startproblemen.Zelf sleutelen en een verregaande technische kennis om problemen op te sporen en op te lossen is nog een ander ding. Als je het zelf niet kunt, niet prutsen en aan mensen over laten die er iets van kennen. Voor zover ik weet vraag ik enkel raad en mogelijke scenarios waarin iedereen misschien iets aan heeft en eventueel ook reeds heeft voorgehad. Dat is toch de bedoeling van forums niet? Dat heeft trouwens niets met niveau te maken, maar zichzelf inlezen en raad vragen bij gelijkgezinden.
Nog suggesties? Alvast dank!
Zelf sleutelen en een verregaande technische kennis om problemen op te sporen en op te lossen is nog een ander ding. Als je het zelf niet kunt, niet prutsen en aan mensen over laten die er iets van kennen. Voor zover ik weet vraag ik enkel raad en mogelijke scenarios waarin iedereen misschien iets aan heeft en eventueel ook reeds heeft voorgehad. Dat is toch de bedoeling van forums niet? Dat heeft trouwens niets met niveau te maken, maar zichzelf inlezen en raad vragen bij gelijkgezinden.
Nog suggesties? Alvast dank!
Naar mijn weten, heb ik geen agressieve repliek terug gegeven na de toch ietwat suggestieve opmerking van 'rammelende bak'? Lange tenen zou zijn dat ik ellenlange discussies hierom zou opstarten naast de kwestie, zonder iets meer te weten te komen. Dat gezegd zijnde op een lege tank doet mn auto het ook niet daar hoef je geen ingenieur voor te zijn, maar als ik de motor heen en weer schud hoor ik nog een beetje branbklotsendstof klotsen maar helemaal niet veel.minder lange tenen helpt ook. weliswaar niet bij startproblemen.
Dank11 volt is te weinig. Accu laden.
Eerder accu vervangen als de spanning zo extreem laag is.
kan je proberen, ik zou er als eerste benzine in doen.Merci zal ik als eerste doen.
Ik denk dat R-B gelijk heeft: benzine-vonk-lucht zijn de voorwaarden. 1 ding of meer missende en het loopt als een natte krant, niet alleen een SC28 maar alle.... brandstofpomp bij een SC28 is een zwak punt, de contactpunten branden in. Bypassen van de pomp kan, maar dan krijg je de tank niet helemaal leeg, omdat t niveau onder je vlotterkamers daalt, daar waar je benzine wilt hebben, niet? 11 volt accu, is te laag, laadt ie... ook een Honda dingerthe. kortom in een verhaal van wat mijn voorganger bedoelt.Zijn we nu op het niveau dat we zelfs moeten vragen of het al tijd is om te tanken?
Gooi er 5 liter benzine in, laad de accu op en probeer het nog eens!
Nog suggesties? Alvast dank!
Gooi er 5 liter benzine in, laad de accu op en probeer het nog eens!
Haha ok dan is het zeker geen erg. No problem. Ik ga eerst de tank maar eens deftig vullen en heb vanacht de lader er reeds aangehangen. We zullen zien. Ik zou denken dat als er nog een beetje benzine in zit, dat ie dan zou starten maar zoals gezecht van techniek ken ik niet veel dus zal hem eens helemaal volgooien en dan verder kijken wat er gebeurt! Sorry voor het misvestand in iedere geval. Hou jullie allen op de hoogte!Overigens zijn mijn prikkelende opmerkingen nooit persoonlijk bedoeld en al helemaal niet om iemand af te zeiken. Vrienden betichten mij er wel eens van dat ik een tik autisme heb. Ik zeg wat ik denk en ben altijd zo eerlijk mogelijk. Dat kan als erg direct overkomen. Mocht je me in den levenden lijve tegen komen, dan zie je direct aan mijn hoofd, welke als eens met die van Goofy vergeleken is, dat het niet zo lullig bedoeld is als het over komt.
Heb je nou al benzine gekocht en je motor aan de stekker gehangen?
Heb vannacht de lader er maar eens aangehangen en die gaf nu wel gelijk 14+ volt aan, na het werk even jerrycannetje vullen en dan zien we wel weer... zal het vanavond laten wetennu gaat het goed komen.
en daarna zou het niet verkeerd zijn om het laadsysteem aan de hand van Zot's handleiding te controleren, zeker bij dit type motorfiets.Als je een startpoging doet, houd dan tegelijk een multimeter op de accu. Als de accuspanning tijdens de startpoging ruim onder de 10 volt zakt, dan is je accu aan vervanging toe.