hookeniggy
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #5.201
het is met de 1000 begonnen he, de 1100 is een upgrade qua capaciteit.
Iemand die op ik reis heb ontmoet had een nieuwe crf1000 gekocht en volgehangen met spullekes, maar hij vond de motor niet spannend genoeg, hij had ervoor een cb900 hornet, wat men weer een saaie naked fireblade vond in de tijdschriften. Hij kon mij ongeveer bijhouden op een 650 vstrom en vond dat ik aardig sportief reed. Nou was het wel andersmans motor maar had toch echt het voornemen die in 1 stuk terug te brengen .
nou weet ik dat ik geen getalenteerd motorrijder ben, maar alles is dus relatief. Hij heeft nu een Blackbird naar volle tevredenheid.
Om maar een de TET als voorbeeld te nemen , wat niet kan omdat dat niet een begrip is wat je zo maar kan omschrijven ( vind ik) , dan denk ik persoonlijk dat een ktm 690 het beste compromis is om daadwerkelijk van uiterst Noord naar uiterst Zuid te rijden.
Maar ik hou niet van regen dus ik rijd niet naar het noorden
Beglieis leuk voor friet maar niet voor offroad dus dat slaan we over.
Frankijk ga ik hopelijk de komende maanden nog meemaken , maar als ze daar zelfs een fiets stelen van iemand die helemaal vanujit Pakistan naar Europa was gefietst, hoef ik daar geen 10k + motor met een ketting aan mijn oude busje te leggen, met het oog op diefstal.
( Hoewel die fiets in Parijs is gestolen, dus tja)
Daarnaast vind ik het nogal wat om een motor van meer dan 7000 euro zonder bekommering door de blub en andere meuk te rijden met het mogelijk risico dat hij een keer over de kop gaat.
niet dat ik daar op zit te wachten met een crf300, maar met een yamaha T7 is dat qua bedrag dubbel zo zuur en vanwege de kans dat je iets krom rijd vanwege het hogere gewicht ook niet aantrekkelijk.
Gelukkig is dat voornamelijk een kwestie van persoonlijke perceptie, zoals ze dat zo mooi zeggen en zijn er genoeg mensen die een nieuwe offroad kopen en daar vrolijk mee gaan blubberen tot ze wat anders leuk zien wat ze zich kunnen veroorloven zodat wat meer economisch ingestelde mensen ( arm) zoals ik daar verder mee kunnen gaan .
* beetje algemeen verhaal, ik had niet hoeven citeren, het liep wat uit*
De T7 komt goed. Goed verzekerd.Jammer van je T7. Ik vind dat een heel fraaie motor. Een gele drz400 vind ik trouwens ook mooi.
Ik heb er ook weleens aangedacht maar vind het risico dat iemand je aanrijdt te hoog.Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, maar ik ben bang dat het iets te moeilijk is voor mij.
Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, maar ik ben bang dat het iets te moeilijk is voor mij.
Ik had juist begrepen dat het door Erwin wordt georganiseerd voor allroad/ offroad motoren met extra vermelding dat je wel offroad banden moet monteren.Ik heb er ook weleens aangedacht maar vind het risico dat iemand je aanrijdt te hoog.
Veel motoren die bijna allemaal hard willen rijden in omstandigheden waar je relatief veel valt en dan ook nog veel niveau verschillen tussen de rijders onderling, dat is voor mij een no go.
Je hebt gelijk ik las OTR maar dat is het juist niet begrijp ik nuIk had juist begrepen dat het door Erwin wordt georganiseerd voor allroad/ offroad motoren met extra vermelding dat je wel offroad banden moet monteren.
Het lijkt mij wel leuk om te doen en met een relatief kleine groep zal je elkaar makkelijk kunnen ontwijken op de baan.
Ik zou eerder wegblijven omdat je elkaar overeind moet helpen en ik geen zin heb om de hele dag GS ' en en Tigers op de wielen terug te krijgen in het mulle zand
Ik ben ook wel benieuwd!Motor staat inmiddels bij de garage, ben benieuwd wat het gaat zijn
Dan moet je toch een pak leuke veldwegjes in de buurt hebben!Jammer dat het rijden er niet van komt Muug.
Ik probeer elke dag te rijden. In de praktijk lukt dat niet, maar 3 à 4 keer per week tot nu toe wel. Als het kouder, regenachtig, eerder donker wordt zal dat wel zakken naar 1 x per week.
Mijn andere motoren staan ondertussen stil
Dank je Muug, Relic
Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.Dan moet je toch een pak leuke veldwegjes in de buurt hebben!
Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.
Het is mijn bedoeling om leuke paadjes te rijden. Het motortje heb ik al, nu nog leren rijden. En dan naar de Pyreneeën of zo.
Op YouTube staan fantastische filmpjes van In2Adventure in de Pyreneeën Isabena Enduro Park Espana. Dat lijkt me ook leuk met een R1250GSA maar de CRF is toch wat lichter als ik een keer val.
Duits is geen probleem.Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.
Probeer zeker eens de Assietta kamroute en rij ook eens naar de top van de Sommeillier en de Jafferau. Ideale uitvalsbasis is Camping Don Bosco. De uitbater kent alle pistes en welke wanneer afgesloten is etc.
Thailand staat zeker in mijn top vijf om eens te bezoeken :-) Onbekendheid en de lange vlucht veroorzaken wel ferme drempelvrees. Mijn vrouw en ik zijn doorgaans reisnomaden, met motorfiets of kleine campervan (genre VW T4), en we weten niet goed hoe we ons ginder zouden moeten organiseren.
Het is wel een beetje spijtig dat ik hier minder ga komen, jullie zijn een fijne bende.Normaal gezien ga ik nu wat meer rondwaren in de BMW R1xx0RS topic, want sinds vorige week heb ik dan wel weer een R1200RS gekocht.
Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.
Probeer zeker eens de Assietta kamroute en rij ook eens naar de top van de Sommeillier en de Jafferau. Ideale uitvalsbasis is Camping Don Bosco. De uitbater kent alle pistes en welke wanneer afgesloten is etc.
Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.
Het is mijn bedoeling om leuke paadjes te rijden. Het motortje heb ik al, nu nog leren rijden. En dan naar de Pyreneeën of zo.
Op YouTube staan fantastische filmpjes van In2Adventure in de Pyreneeën Isabena Enduro Park Espana. Dat lijkt me ook leuk met een R1250GSA maar de CRF is toch wat lichter als ik een keer val.
Is het deze?
Ja. Ik heb 'm ook. Het standaardwerk voor rijden in de Alpen.Großer Alpenstraßenführer, 28. Ausgabe: Die anfahrbaren Hochpunkte der Alpen und die kuriosesten Gebirgsstrecken zwischen Wien und Marseille für ... eingestellte Auto- und Zweiradfahrer. : Denzel, Harald: Amazon.nl: Boeken
Großer Alpenstraßenführer, 28. Ausgabe: Die anfahrbaren Hochpunkte der Alpen und die kuriosesten Gebirgsstrecken zwischen Wien und Marseille für ... eingestellte Auto- und Zweiradfahrer. : Denzel, Harald: Amazon.nl: Boekenwww.amazon.nl