honda fmx 650 rijders!?

FMX... met alle respect, maar hoeveel power heeft zo'n apparaat nu eigenlijk?


Kan je wel gelijk hebben , maar.... heb een VTR en een Blade en wanneer je naar 2de schakelt dan ben je je rijbewijs al kwijt , de dag van vandaag. Ik kan mijn huis niet verlaten zonder minstens één verkeersdrempel te nemen en binnen de 5 km staan er minstens 3 flitspalen |(
Dus heb ik liever een moto waar je recht op kan zitten , aan lage snelheid kan rijden zonder je polsen te molesteren en toch nog plezier aan beleeft dan een racefiets met veel(meer) pk's die je toch niet gebruikt.
Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik het graag van je , mag ook KTM zijn ;)
 
Wat weegt zo'n ding normaal dan? Ben er zeer content mee, en rij er hier vaak mee door de stad. Ding gaat zelfs mee naar Rome omdat hij zo handzaam is. En ik kan hem in m'n eentje het trapje van de schuur opdrukken. Hiervoor had ik een Duc Supermoto en daarbij moest de buurman altijd helpen duwen!
 
Ik rij inmiddels een ktm 950 sm. Pracht machine. Heb de FMX ervoor ingeruild maar puur en alleen omdat ik tegenwoordig woon-werk verkeer rijd van 130km per dag. Veelal snelweg. Waar de FMX gewoonweg niet voor gemaakt is, eigenlijk elke 1 pitter niet.

De KTM bevalt prima. Mag ook wel met 100pk. Maar soms mis ik de FMX wel. Vooral voor kleine stadse stukjes naar mijn vriendin. Was altijd heerlijk met de FMX om snachts terug te rijden tussen het verkeer door, en dan lekker lang doortrekken omdat het allemaal niet zo heel vlot ging in vergelijk met de KTM. Kon je ook lekker doorschakelen. Had je het idee dat je heel hard ging ookal viel dat best mee. Zeler met de X3's klonk het ook nog een heerlijk. Ik vond het een prima fiets iig.
 
Een echte supermoto weegt om en nabij de 100kilo, rijklaar.

iets voor op straat varieert tussen de 130 en 150 rijklaar.. Weet effe niet uit mn hoofd wat een ktm 640 weegt.. :)
 
Hey! Na twee jaar rijden op mijn FMX verkoop ik hem, omdat ik meer vermogen wil en nu kan:D

Als jullie nog iemand weten, let me know:)

Prijs: € 3.175,-
Kilometerstand: 14.148 km
Bouwjaar: 2006
Locatie: Oldenzaal

Te koop aangeboden:

Honda FMX 650
Bouwjaar: juli 2006
Kilometerstand: 14.148km
Uitlaatsysteem: Laser ProDuro (DB-killers aanwezig incl. montage gereedschap)

Voorband: Nieuw (28-03-2014)
Achterband: Kan dit seizoen nog ruim mee

De motor heeft een betrouwbaar blok met 1 cilinder, 28kw en ziet er, naast de gebruikelijke gebruikerskrasjes, zeer netjes uit.

Neem voor vragen of bij interesse gerust contact op.

koen_163@hotmail.com

full

full

full

full
 
Helaas verkoop ook ik mijn FMX 650. Na 1,5 jaar met groot plezier te hebben gereden is er een Husqvarna 610 sm gekomen ter vervanging.

Bouwjaar 2005 en 20160 km op de teller. Achterband, olie en oliefilter zijn zeer recentelijk vervangen. Dikke Sebring dempers eronder met een prachtig kabaal.

http://www.motorshopper.nl/advertentie/46919/Honda-FMX-650/Honda-FMX-650-zeer-veel-acc-en-mods.html

Zag hem staan op MP. Is deze van Blue Wolf geweest? Hoe is ie gebruikt door jou, cross of toerritjes?
 
Zag hem staan op MP. Is deze van Blue Wolf geweest? Hoe is ie gebruikt door jou, cross of toerritjes?


Dit is idd de FMX van Blue Wolf geweest, alle historie daarvan is in ieder geval in dit topic terug te vinden. Motor is een stuk pittiger dan de standaard FMX.
Vorig jaar februari heb ik deze aangeschaft met ongeveer 17000 km op de teller, in 1,5 jaar dus 3000 km gereden. Deze 3000 km de motor louter voor toerritjes gebruikt, nooit een onverhard stuk weg gezien. Meest wilde avontuur heb ik beleefd op het slechte belgische asfalt in de Ardennen.
 
Ik heb doorgelezen en er is inderdaad flink een en ander aan gedaan. Hoe zit t met t olieverbruik en zijn er nog te verwachten zaken?
 
Ik heb doorgelezen en er is inderdaad flink een en ander aan gedaan. Hoe zit t met t olieverbruik en zijn er nog te verwachten zaken?

Olieverbruik weet ik zo niet, sinds oliewissel paar 100 km gereden. Zal even bekijken hoe het peil is.

Naast alle historie die hier staat door mij nog gemonteerd de kleine knippers, SXV spiegels, volledig zwart gemaakt en de rimstriping aangebracht.

Monteur bij het wisselen van de band gevraagd om de kettingset ook te vervangen, hij gaf echter aan dat dit nog wel een seizoen mee kon (is 2 maanden geleden) en sindsdien is er 300 km bijgekomen gok ik zo.


/Update olie: zal ff flesje kopen en bijvullen kan wat beter bepalen hoeveel t dan is.
 
Laatst bewerkt:
FF t topic een schopje geven. Ik heb de FMX van Blue Wolf/ RvQ gekocht. Beetje n topic motorfiets. Bewust gekozen voor n FMX vanwege het luchtgekoelde blok en de betrouwbaarheid.

Eerst maar ff de FMX beetje schoongemaakt
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan