honda fmx 650 rijders!?

Boonstra motoren. Stonden ook op MP. 50 euro per kap. Waren in prima kwaliteit. Beetje krasjes maar dat houd je altijd.

had hij er nog of waren dat de laatste?

Ik ben vanaf vandaag ook eigenaar van een rood/zwarte FMX van 2006. Als er nog iemand vervangingsuitlaten voor een goed prijsje heeft liggen , hou ik mij aanbevolen ;) :)
 
FF t topic een schopje geven. Ik heb de FMX van Blue Wolf/ RvQ gekocht. Beetje n topic motorfiets. Bewust gekozen voor n FMX vanwege het luchtgekoelde blok en de betrouwbaarheid.

Eerst maar ff de FMX beetje schoongemaakt[afbeelding]
Haha wat gaaf zeg! Dan is ie via de Doc, langs RVQ naar jou gegaan. De vierde MF eigenaar al dus! Om in te gaan op je vraag aan RvQ, ik heb hem zelf ook enkel voor plezierritjes gebruikt en alleen op de weg (okee wel eens onverharde wegen, maar nooit de bossen door oid).
Als je nog vragen over de aanpassingen hebt doe me dan een privé berichtje, want ik kijk niet zo vaak meer in dit topic. Olieverbruik was heel netjes in de tijd dat ik hem had. Moest af en toe een slokje bij, maar niets bijzonders voor een 1 cilinder. Op de pijlstok staat een streepje in het metaal gekrast (Als die pijlstok met temp-meter er nog in zit), en dat streepje staat op het punt waarbij op de standaard pijlstok max staat. Dus het goede niveau. Dit omdat deze pijlstok een andere lengte heeft dan de originele.

Echt 100% puntgaaf was ie al niet toen ik hem kocht kwa uiterlijk, wat krasjes hier en daar. Maar het kunststof van de FMX is dan ook boterzacht. Het blok is supergoed. Er ligt trouwens een K&N luchtfilter in, dus voor je een nieuw filter besteld, dat is niet nodig. Gewoon even in t boekje kijken bij hoeveel KM dat filter erin kwam en indien nodig filter schoonmaken met een K&N cleaner setje. Dat hoeft pas na X duizenden KM trouwens. Ook zit er een NGK laser iridium bougie in, dus die heeft een super lange levensduur. En een AGM accu (Beter bestand tegen kou en meer ampere dan de originele). Veel plezier ermee, het is een heerlijke motor met wat upgrades die hem net ff boven een originele zetten.

Die kettingset heb ik toen een gloednieuwe DiD kettingset van zware kwaliteit op gezet. Als ie goed gesmeerd is gebleven moet die nog wel mee kunnen, gezien er niet echt heel veel KM mee gereden is (Bij mijn blackbird heb ik er 50000km mee gedaan). Ik vervang bij mijn motoren de onderdelen voor (waar mogelijk) hogere kwaliteit dan origineel. De remblokken voor heb ik toen gesinterde TRW blokken voor genomen. Het enige waar ik nooit echt blij mee was waren de Pirelli Diablo banden. Maar die had ik er net nieuw op liggen dus die ging ik niet meteen weer vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Fiets loopt prima. Optisch zijn er nog wel dingen te verbeteren. Maar alles op het gemak[afbeelding]

Die kappen heb ik volgens mij Boonstra nog eens over gemailed. Toen besloten creatief te gaan doen met de plastidip. Staat toch wel mooier zo. Veel plezier ermee, kan niet mis gaan. En doe af en toe nog eens een update over deze Huis FMX.
 
Boekje heb ik niet helaas. Gisteren weer over de dijkjes gereden. Loopt prima. Heerlijke fiets. Ga de FMX beetje bij beetje opleuken en nog n beetje aanpassen. Waarschijnlijk de tandwielverhouding veranderen. De topsnelheid maakt me niet zoveel uit. Ga liever voor nog meer trekkracht. Zal af en toe n update posten.
 
Heeft iemand misschien een onderhoudsschema? Ik zou graag de belangrijke dingen weten : wanneer olie en filter , bougie , luchtfilter , kleppen stellen enz.....
 
Ey jongens,

Ik rij nu sinds een tijdje een fmx en heb er veel plezier mee. Alleen het geluid ontbreekt nog een beetje :(

Heeft iemand een leuke website, zaak, of zelf uitlaatjes liggen waar die voor een leuk prijsje vanaf wil?

Thanss
 
Dit is mijn FMX! Ander voorspatbord, 2 Arrows onder de kont (besteld op Ebay.co.uk), andere koplamp, K&N filter en dikke regenbanden eronder gezet. Loopt als een trein, maar dan zonder vertraging! De foto is wat vaag vanwege een filter wat er overheen zit.

full
 
Dit is mijn FMX! Ander voorspatbord, 2 Arrows onder de kont (besteld op Ebay.co.uk), andere koplamp, K&N filter en dikke regenbanden eronder gezet. Loopt als een trein, maar dan zonder vertraging! De foto is wat vaag vanwege een filter wat er overheen zit.

[afbeelding]

Mooi man. Dikke fiets. Wat voor voorspatbord en voorvorkbeschermers heb je erop gezet?

Graag nog wat meer detailfoto's
 
Laatst bewerkt:
Hallo fmx-rijders! Sinds gisteravond ben ik de trotse bezitter van een Honda FMX '05! Motor beschikt momenteel over Leovince dempers inclusief bochten en Acerbis handkappen.

Ben alleen nog op zoek naar een mooi setje spiegels. Zag in dit topic al vaak de spiegels van een SXV voorbijkomen. Iemand deze nog liggen voor een zacht prijsje of is er nog een mooi alternatief dat plug-and-play is?

Zal als het zonnetje schijnt(als die dat voorlopig nog gaat doen) een aantal foto'tjes schieten!
 
Welkom homemix25.

hoop dat het zonnetje nog wel gaat schijnen voor de winter echt begint. Ben benieuwd naar je foto's. Spiegels heb ik zelf nooit vervangen dus daar kan ik je niet mee helpen.
 
Die site. Spacedout .de of zoiets. Beetje googlen kom je er wel. Daar heb je veel aan als je een fmx hebt en Duits kunt lezen. Manual zal daar ook wel een link van staan. En anders via manualfox misschien.
 
Ga ik in de gaten houden, thanks voor de tips!

Inmiddels al weer wat kilometers gereden met de FMX en is genieten hoor

Nieuwe kentekenplaat netjes gemonteerd
2hrd4b7.jpg

Nieuwe spiegels waarmee ik wél iets zie(witte kapjes wil ik grijs of zwart maken)
2myc2zd.jpg


en natuurlijk fun hebben
2ce55dk.jpg
 
Iemand die mij kan vertellen op hoeveel NM de veertjes van de koppeling aangedraaid dienen te worden?
 
Koplampglas van mijn FMX is op wonderbaarlijke wijze gebarsten, dus ik ben op zoek naar een tweedehands unit of naar een vervangende koplamp. Iemand suggesties of iets in de aanbieding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan