Honda Forza 350

Ik ben benieuwd naar de onthulling. Voorlopig heeft Honda alleen nog maar via een teaser de 750CC bevestigd in Europa. Van een 350CC is voorlopig nog geen officiële bevestiging denk ik. Hoop stiekem wel dat ze hem releasen. De 750CC klinkt geweldig maar ik vrees dat het prijskaartje even 'geweldig' zal zijn.

(Stiekem grumpy dat er geen nieuws is over een lagere CC X-ADV in Europa.)
 
Na de winter wil ik in ieder geval mijn Burgman vervangen door een Forza. De (330) 350 cc heeft dan mijn voorkeur. Daarbij hoop ik dat de tot nu toe getoonde kleuren straks ook hier verkrijgbaar zijn. Rood is nu helaas alleen als 125 cc beschikbaar. Ook de blauwe uitvoering zie er gelikt uit.

B_aphonda-forza350-blue-620x350.jpg


B_aphonda-forza350-red-620x350.jpg
 
Waarschijnlijk had Old Scoot dan een 350 gekocht en niet de 300 die in zijn onderschrift staat. Gok ik.
 
Wat ik uit de schaarse informatie op het werelde wijde web hierover kan vinden is het rijwielgedeelte identiek aan de 300.
 
Schijnbaar gaat Honda Europe over 9 dagen meer info vrijgeven......vol verwachting klopt ons hart.......
 
DCT = dual clutch transmission. Een gerobotiseerde handvoetbak met dubbele koppeling, zoals dsg van volkswagen. DCT wordt al 10 jaar gemaakt op de vfr1200 en nc700/750 serie.
 
DCT = dual clutch transmission. Een gerobotiseerde handvoetbak met dubbele koppeling, zoals dsg van volkswagen. DCT wordt al 10 jaar gemaakt op de vfr1200 en nc700/750 serie.

Bedankt, ik heb gehoord van diverse mensen dat de DCT niet zo fijn "schakelt" als een automaat met koppelomvormer......
 
Zelf aan het twijfelen over de aanschaf van een Forza dus ik kijk wel uit naar de Europese reveal van de 350 en 750. De Thaïse versie (350) is wel netjes maar dan mag hij hier toch niet véél duurder geprijsd zijn dan de huidige 300. Eén van onze dealers had reeds de foto's en specificaties van de nieuwe modellen onder zijn neus gekregen en wist ons te vertellen dat er niets baanbrekends te zien was. Wel toffe kleurtjes en nieuwe aanpassingen om in Europa conform te blijven.

Ik rijd zelf al een hele tijd rond met DCT. Niks mis mee naar mijn gevoel. D-stand om lekker te laveren in files en de S-standen om wat meer plezier te hebben in de bochtjes. Echter ben ik maar een 'tourist' op de baan en geen racer dus ik kan best aannemen dat doorwinterde motorrijders hier echt niks aan vinden. Ik kan het wel smaken. Ding schakelt voor me en kan nog zelf schakelen als ik niet tevreden ben met de keuze van de automaat. Er zijn beperkingen op het rijden met één hand natuurlijk maar op de baan dienen je handen beiden op de handvaten te zijn dus dat is geen punt.
 
Hoop wel dat je niet te groot bent , want ben zelf ook aan het kijken voor een motorscooter , maar de Honda forza 300 leek wel voor kabouters met mijn 1.89m . Heb ook nog even op de tmax gezeten en de xmax . Twijfel , twijfel , want wil mijn Tiger 800xc inruilen . Dus ik wacht nog even of de forza 350 groter is (alhoewel ik het betwijfel )🤔🤔🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan