Honda Forza 750

Ik heb zo'n ali setje met display op mn Forza 250 gehad met de ventieldopjes, het werkte opzich prima, het was vooral om te proberen, niet zozeer omdat ik het als absolute noodzaak zag (meestal merk je het met een motor vrij snel als de band slap aan het worden is)
Maar goed, het is makkelijk installeren en je kunt tijdens het rijden in de gaten houden of er iets verkeerd aan het gaan is.

Het werkt inderdaad pas na een XXm rijden, dus als het niet goed zit zul je moeten stoppen om je band op te pompen, maar denk dat dat ook niet het nut is van het systeem (bij de meeste auto's die ik heb gereden met TPMS werkt het ook pas na een klein stukje rijden)
 
Niet perse met een Forza, maar in het algemeen wel op motorscooters/motoren: handkappen of moffen werken erg goed om de buitenkant van je handen warm te houden, icm handvatverwarming is het dan over het algemeen prima te doen.
Moffen werken het beste, maar het grootste probleem aan de variant die ik had was dat je de schakelaars moest bedienen met een 'duim' uitsteeksel op de mof zelf, dat werkte niet fijn (veel te dik)
Nu zag ik laatst dat ze van Tucano Urbano ook een andere versie hebben (R334, R334Pro & R333) die over de schakelaars zitten en dat probleem dus oplost.
Een ander probleem was dat ze bij hogere snelheden (>130) ingedrukt werden door de wind en dat voelde niet echt fijn, ik heb er toen zelf een alu versteviging omheen gemaakt.

Handkappen zijn de andere oplossing, die hebben minder windbescherming, het voordeel is dat je ze in de zomer kan laten zitten. Ik haal ze doorgaans van aliexpress, voor 30-40 euro ben je wel voorzien en de kwaliteit van de iets duurdere versies is prima.

In beide gevallen moet je wel even opletten dat je met volle stuuruitslag nergens tegenaan komt, de stuurmoffen zijn hierin door de flexibele materialen wat vergevingsgezinder.
 
Ik gebruik elektrische handschoenen van Gerbing, gecombineerd met handwarmers van de forza zelf.
Zojuist gekeken naar website van Tucano Urbano, blijkbaar niet compactibel met Forza750, wel met 125 en 350, :?
 
Dit zijn mijn moffen.

Kan niet met handkappen. Werkt perfect, je handen blijven droog en warm. Op mijn scooter zit niet eens hvv, dat is niet echt nodig met die dingen.

En fraai is het niet trouwens…
 
Ik gebruik elektrische handschoenen van Gerbing, gecombineerd met handwarmers van de forza zelf.
Zojuist gekeken naar website van Tucano Urbano, blijkbaar niet compactibel met Forza750, wel met 125 en 350, :?
Er zit verschil tussen de R334 en R333, de ene is voor een spiegelbevestiging, de andere voor zonder.
De Forza 750 zal die laatste wel moeten hebben (geloof dat dat de R333 is)
 
Dit zijn mijn moffen.

Kan niet met handkappen. Werkt perfect, je handen blijven droog en warm. Op mijn scooter zit niet eens hvv, dat is niet echt nodig met die dingen.

En fraai is het niet trouwens…
Moet je deze moffen ook aan je spiegel bevestigen of niet?
 
Yep, dat kan en ik doe dat ook. Maar of het echt nodig is betwijfel ik. Je schuift ze over je handvat en over het remvloeistof reservoir. Er zit een trekkoordje aan zodat ze er niet vanzelf weer afvallen.

Je kunt ze ook onderling verbinden.
 
Tucano Urbano raadt de R369X aan, waarbij de linker mof over de bedieningsknoppen gaat. Ik heb toevallig net een paar binnen, maar helaas nog niet op de Forza gezet omdat deze pas in januari wordt afgeleverd8)7
 
Mijne Forza 750 heeft groot onderhoud gehad
Ketting (24000km) aangespannen, remmen zijn nog in orde, handrem wat bijgesteld en dat alles voor net geen 400€.
Nu kan ik weer met gerust hart verder toeren...
 
Helaas weet ik dat niet. Ik heb het met 110 gedaan. Ik weet wel dat ik me rotzoek naar een werkplaatshandboek van een NSS 750......
 
@ChrisS Ik had de vraag ook uitstaan bij X-ADV en daar staat aandraaien met 98 NM.
Ik heb het idee dat de achterbrug van de Forza en de X-ADV het zelfde is.
 
Afgelopen tijd de remklauwen en het voor spatbord hoogglans zwart, en de remschijven goud gespoten.
 

Bijlagen

  • forza voor 2.jpg
    forza voor 2.jpg
    493 KB · Weergaven: 0
  • forza voor.jpg
    forza voor.jpg
    760,8 KB · Weergaven: 0
Ik heb mn Forza 750 ingeruild voor een NT 1100.
Na een half uur kreeg ik altijd zadelpijn. Ik denk dat het komt door het iets aflopende zadel in combinatie met mijn lengte; 188cm. Het is verder een heerlijk rijdende fiets die ik iedereen kan aanbevelen. Vanaf volgende week te koop bij Selling Amsterdam.
Deze heeft een tijdje bij Selling gestaan, maar ben nu de blije 3e eigenaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan