Honda GL500D Silverwing

Als ik het zo zie zijn het stukjes buis met een bochtje. Zou het niet de moeite waard zijn om bij een slangen op maat leverancier te kijken of het niet van gelamineerd siliconen kan? Ik schat dat je voor 3 tientjes een slang kan laten maken met de juiste radius.
Op maat subaru
 
CMSNL kende ik inderdaad al, vooral de tekeningen zijn handig. Ze hebben ook veel, zijn alleen niet bepaald de goedkoopste.. Maarja soms is het beter iets te duur als niet te koop. ;)
Ik heb van het weekend een paar onderdelen besteld bij Marco Becker (wel bekend op het CX forum) die heeft ook heul veul tegen een nette prijs (en heeft ook veel technische kennis van de blokken). :t

Laatste tijd hier weinig gepost, de GL heeft ondertussen al gelopen en gereden (zeker wel zo'n 1,5 km :] ).
Momenteel ligt het blok weer los, er kwam in de nieuwe olie weer zoveel sludge dat ik besloten heb om het blok grotendeels uit elkaar te trekken en handmatig de boel te reinigen. Het blok is nu weer mooi schoon van binnen, kwam her en der wel wat stukjes gietijzer in het koel systeem tegen wat vroeger onderdeel was van het schoepenwieltje van de waterpomp.. Waterpomp los gehaald, en inderdaad er waren stukjes schoep van af. Ook kwam ik er achter dat de tandjes waarmee het schoepenwieltje wordt aangedreven (op de nokkenas) vrijwel geheel rond was, dus geen tandjes meer. Gelukkig zitten op de nokkenas nog wel alle tanden, dus alleen een nieuw schoepenwieltje voldoet. :)

5aa668481f549-schoepenwieltje.jpg


5aa047af867f9-20180307_204619.jpg
 
Als ik het zo zie zijn het stukjes buis met een bochtje. Zou het niet de moeite waard zijn om bij een slangen op maat leverancier te kijken of het niet van gelamineerd siliconen kan? Ik schat dat je voor 3 tientjes een slang kan laten maken met de juiste radius.
Op maat subaru

Dat is inderdaad ook nog een optie, helemaal niet aangedacht dat die slangen ook op maat gemaakt kunnen worden. Zie dat dit bedrijf in Apeldoorn zit, laat dat nou 20 minuten rijden zijn. :]
 
Goedenavond allen!

Afgelopen week heb ik van een collega een hele echte Honda GL500D Silverwing gekocht voor een fles whisky. *D
Hij heeft hem een jaar of 7 voor een ongeveer eenzelfde transactie gekocht, een paar maanden er op gereden en toen hij een nieuw huis heeft gekocht is de Silverwing in het openhaardhout hok terecht gekomen waar hij de afgelopen 6 jaar (stil) heeft gestaan. Gelukkig stond hij wel lekker droog.

Het plan is om de Silverwing eerst weer aan de praat te maken, carburateurs schoonmaken, nieuwe olie er in, kering van de voorvork vervangen en dat soort dingen. Aangezien het sneller is om het blok onder de motor vandaan te trekken en dan de carburateurs te demonteren, dan als de carburateurs te demonteren terwijl de motor nog in het frame hangt.
Dus vanavond het blok eronder vandaan getrokken en al begonnen met wat schoonmaakwerk van de carburateurs.
De voorremklauw zit ook goed vast, dus deze gaan we reviseren of vervangen, is nog even afwachten hoe de zuigertjes er uit zien.
En dan als alles weer gangbaar is, de boel weer rijklaar maken en dan eens kijken hoe dat ding rijdt.
Het vervolgplan is dan om de motor te verbouwen naar een soort caferacer achtige look.

En dan hier eindelijk wat plaatjes:

Zoals hij er vanmorgen nog uitzag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En zoals hij er nu bij staat:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog tijd over ?
full
 
Dat lijkt leuk. Wat is het en.....is het ook te koop?

Op de foto lijkt het een Honda VT1100 (klokjes op de tank), zou kloppen met het kenteken MP-36-GF uit 1986. In 1992 voor het laatst op naam gezet. Mooi euro challenge materiaal, Borisz?
 
Laatst bewerkt:

Mooi projectje :]
Helaas heb ik de afgelopen 1,5 maand al totaal geen tijd gehad om verder aan de GL te werken, het blok zit wel weer helemaal in elkaar, maar staat stof te vangen op de werkbank en de motor in onderdelen verderop in de werkplaats. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan