Honda Hornet Forum Deel 21

Afhankelijk van je lengte vooral. Bij mij gaat de wind van de borst opeens vol naar de helm met veel geluid. Nu ben ik 1.90, maar als je kleiner bent een ander verhaal uiteraard
Ben zelf 1.88, heb maar korte benen. Het is niet echt hinderlijk, maar nu ik de motor ook meer dagelijks ga gebruiken ben ik aan het kijken of het wat comfortabeler kan.
 
Ben zelf 1.88, heb maar korte benen. Het is niet echt hinderlijk, maar nu ik de motor ook meer dagelijks ga gebruiken ben ik aan het kijken of het wat comfortabeler kan.
Het helpt wel degelijk
Knipsel.JPG
 
Ik heb hier nog een zadel van een cb900 hornet en een duo beugel liggen, bij interesse even een bericht sturen want ik rij al een tijdje geen hornet meer dus kijk ik hier nooit meer.
 

Bijlagen

  • 20230122_171427.jpg
    20230122_171427.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 28
  • 20230122_171501.jpg
    20230122_171501.jpg
    263,7 KB · Weergaven: 29
Hallo iedereen
na aan aantal fijne jaren met mijn trouwe Hornet 2004 te hebben gereden is het tijd geworden voor iets anders
in maart zal het gaan gebeuren en komt er een waardige vervanger....
daarom heb ik nog aan aantal onderdelen te koop ...
kettinggeleider zo goed als nieuw
oliefilter origineel nieuw
opzetruitje universeel
radiateurcover nieuw
rem en koppelingshendels origineel gebruikt maar netjes gepolijst
remblokken ( voor) Brembo nieuw
schokbreker (achter) zo goed als nieuw
spiegels barracuda
sportuitlaat Mivv X-cone gebruikt ziet er heel netjes uit met een aangepaste decibelkiller , en een extra decibelkiller
standaarduitlaat Honda in zeer nette staat
stroomverdeler nieuw
ruitje Puig type naked zwart
ruitje Puig type raptor zwart
voortandwiel 15 tands JT nieuw
werkplaatshandboek Haynes Hornet CB600F 1998-2005

wie kan ik hiermee een plezier doen , laat maar horen ....misschien alles in 1 keer overnemen voor een mooi prijsje ?
Hoi, wat wil je voor de Puig Rapor hebben?
 
Hoi iedereen,

Ik kom mij eens melden in dit topic. Ik ben sinds november trots eigenaar van een cb600s hornet uit 2001.
afgelopen weekend het eerste ritje mee gemaakt en dat beviel me erg goed!


Ik heb hier al wat door het topic heen zitten neuzen, maar ik zit met een vraag.
Zijn er ook mensen die zijkoffers/tassen op deze machine hebben zitten? Ik snap dat het door de uitlaat wat lastig is, maar ben benieuwd wat mensen zoal hebben.
Zelf ben ik in ieder geval van plan een topkoffer er op te zetten voor de komende vakantie, maar ook dat zie ik nog weinig voorbij komen.
Zelf ben ik groot voorstander van marktplaats, maar kan hier nog geen kofferrek vinden.
Is er hier iemand met eentje over in de schuur?

Groeten, Max

20230318_154527.jpg
 
Ik ben sinds kort de eigenaar geworden van een Honda CB600F uit 2006.
Motor heeft pas een grote beurt gehad, maar moet nog nieuwe banden uitzoeken, deze zijn ver versleten.
Ik rijd redelijk sportief, wat zou een goede keuze zijn ?
Er liggen nu Michelin Pilot Road banden op, ik had begrepen dat deze vooral goed zijn op nat wegdek, ik neem aan ook op droog wegdek ?
Oh ja, uiteraard een plaatje.Bekijk bijlage 1862634
Heb een 900 dus kan je daar geen wijzer in maken. Maar ik zou dit topic lekker doorspitten, is vast wel iets over te vinden. :)
 
Na een nacht het bandentopic door te hebben gespit ben ik er wel uit, Michelin Pilot Road 4 gaan er weer onder.
 
inmiddels afscheid genomen van mijn trouwe Hornet na 8 jaar plezier was het tijd voor iets anders
het is een nieuwe CF moto CLX 700 sport geworden
ik heb nog een aantal onderdelen liggen van de CB600F 2004
standaard originele uitlaat, originele achterschokbreker met witte veer , spanningsregelaar, remblokken achter , radiateurbeschermer, radiateurdop PUIG sport ruitje, voortandwiel JT sprockets 15 tands, kleine sportieve spiegels Barracuda ,
hoor wel of er iemand interesse heeft , alles in goede staat nieuw en of zo goed als nieuw
doe niet aan verzenden ophalen omgeving Rotterdam


2022-11-10-141712.jpg
 
Omdat er een keerring van mijn voorpoot begon te zweten, mijn Hornet maar naar de garage gebracht. Tijdens het gesprek met de monteur mijn twijfels over het plaatsen van een Hyperpro set besproken, met goed succes ik heb een Hyperpro setje laten monteren gezien de poten nu toch open moeten. Vandaag de machine weer opgehaald, maar…. Wat een verschil ! Motor lijkt wel een totaal andere machine geworden, stuurt veel directer en vering is niet meer zo zompig als voorheen terwijl het nog steeds comfortabel is. Denk dat in de loop van volgend jaar de achterveer ook vervangen word.
Ik haal net mn Hornet uit de winterstalling (eindelijk!) en zie ook flink wat zweet rechtsvoor. Wat kostte zo'n ingreep jou?
 
Dag allen! Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de nieuwe 2023 CB750 Hornet dus ik dacht ik meld mij even :)

Ik deel de mening die vele hebben dat het design kwa looks wat te wensen over laat en toen ik hoorde dat het een 2 cilinder werd was ook ook wat teleurgesteld maar ik ben echt onder de indruk van de prestaties, rijeigenschappen en de funfactor die deze motor je biedt. Daarnaast houd ik eigenlijk ook wel van een wat simplistischer design en een motor die niet te veel om aandacht schreeuwt.

Mijn vorige motor was een cb650f uit 2018 en ik was eigenlijk in de markt voor een cb1000r maar na een redelijk aantal proefritten gemaakt te hebben kwam ik tot de conclusie dat de 2e hands markt van dit moment veel te hoog geprijsd is voor wat je er voor terug krijgt. Hoge tellerstanden, oude bikes vaak geen onderhoudsgeschiedenis en kleine maar vreemde cosmetische aandachtspuntjes en ook wel schades/deukjes. Jongere bikes met 10k op de teller maar met een factor 50x het aantal gebruikssporen vergeleken mijn cb650f waarop ik 45k heb gezet en het hele jaar door in elk weertype heb gereden.
Opvallende verschillen in stuureigenschappen bij motoren waaraan allelei kleinere aftermarket onderdelen waren gesleuteld, Duitse imports altijd zonder boekje en motorzaken die het maar vreemd vinden dat ik waarde hecht aan een onderhoudsgeschiedenis. Ik heb btw geen particulieren bezocht.

En dan ga je je toch afvragen hoe je je centen het beste kunt besteden en dan lijkt die nieuwe Hornet opeens veel interessanter.
Na de eerste proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht en zette ik de cb1000r al snel uit mijn hoofd. Ten aanzien van de cb650f was het nogsteeds een stap omhoog en hoewel mijn oude bike al een extreem wendbare bochtenknaller was was ik echt onder de indruk van de nieuwe hornet.

De eerste 1000km staan er op en het is een en al dikke fun op dit ding en daarbij de nieuwste technieken, display, elektronische extra's je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld. En uitlaatgeluid... echt prachtig en het lukt mij niet om niet-motorrijders te overtuigen dat deze uitlaat stock is.

20230408_102923.jpg


20230408_160256.jpg
 
Morgen nieuwe bandjes eronder....Michelin Pilot Road 4, schrok wel van de prijzen tegenwoordig, zit er gouddraad in die banden gewikkeld ?
 
Dag allen! Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de nieuwe 2023 CB750 Hornet dus ik dacht ik meld mij even :)
Strakke machine! Ik heb er inmiddels een testrit op gemaakt en was erg onder de indruk.
Ik weet alleen niet hoe hij zich houd op de snelweg want zo'n testrit kon alleen in de buurt en niet op de snelweg.
Volgens mij zijn de moderne nakeds best goed te doen qua wind buffeting etc, heb je veel last van de wind op de snelweg? Of valt het mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Sinds een paar maanden ook een Hornet in bezit. Nog niet veel snelweg mee gereden maar de eerste rit naar huis vanaf de dealer wel een behoorlijk stuk en vond hem stabiel (beter dan ik had verwacht ivm het directe stuurkarakter) en zonder storende windeffecten en het was toen erg guur en koud die dag.
 
In bezit van een honda cb600f 2009
Deze is erg stabiel op de snelweg ook bij wind
Bij hogere snelheden moet je wel wat spieren hebben in je rug en nek

Fijne fiets alleen onderin mist deze vermogen
6000rmp+ daar begint het vermogen pas.
 
Mijn dochter heeft haar hornet cb600f 2002 afgevoerd naar een opkoper.
Te veel onkosten.
Veel mooie herinneringen aan deze gele hornet.
Samen op reis geweest naar Duitsland, Zwitserland/Italie en vorig jaar naar Noorwegen.
Nu een witte cb600f bj 2008.
Dit jaar samen naar Schotland. Ik kijk er weer naar uit.
 

Bijlagen

  • IMG-20230428-WA0006.jpg
    IMG-20230428-WA0006.jpg
    317,3 KB · Weergaven: 32
  • 20230514_155857.jpg
    20230514_155857.jpg
    408,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan