Honda Hornet Forum Deel 21

goedemiddag,
ik en mijn vriendin zitten te kijken naar een cb600f hornet uit 1999. deze hornet heeft nu ongeveer 52,000 km op de teller, ik heb het onderhoudsschema bekeken en de kleppen moesten gesteld worden bij 48 duizend? dit is nu niet gebeurd omdat de eigenaar nergens last van heeft. natuurlijk wil ik bij het onderhandelen wel ruimte krijgen om de kleppen te laten controleren. maar is 4/5 duizend km over de voorgeschreven km stand erg bij zo een km stand?
ook zegt ie dat het zadel nogal vastzit, is er een manier om deze toch te demonteren? misschien is er natuurlijk vanalles mis onder het zadel ;)
daarnaast lees ik op fora veel over de cct, nokkenaskettingspanner, die te los kan gaan zitten. gebeurd dit vaak en aan wat voor geluiden moet ik rekening houden bij draaiende motor?
vd week hebben we een er5(wel heel wat anders natuurlijk) gekeken maar dat ding ratelde zo erg bij het blok dat we em hebben laten staan.
en natuurlijk ben ik benieuwd naar hoe iedereen de hornet ervaart, en of mensen er wel eens problemen mee hebben.
 
Hi beste Hornet bezitters!

Ik overweeg te gaan kijken naar een Honda Hornet uit 2004 met pas zo'n 8.000 op de teller. Het is helaas best een eind weg van mij om even langs te gaan, maar ik zou hem voor 2900 kunnen overnemen zoals het er naar uit ziet. Klein onderhoud recentelijk gedaan. Wel zitten de originele banden er nog op... Op foto's en video ziet hij er echt goed uit. Vanuit hier misschien tips en tricks?
 
Zou goed opletten of je geen roest ziet als dat ding ongeveer 400 km per jaar rijdt. En als het de originele banden zijn, meteen vervangen.. dat kan nooit veel soeps meer zijn. Die moeten compleet uitgedroogd en uitgehard zijn.
 
Zou goed opletten of je geen roest ziet als dat ding ongeveer 400 km per jaar rijdt. En als het de originele banden zijn, meteen vervangen.. dat kan nooit veel soeps meer zijn. Die moeten compleet uitgedroogd en uitgehard zijn.
Thanks! Daar ga ik goed opletten naast alle slijtage onderdelen. Klopt dat is ook mijn vrees. Ik wil ze meteen vervangen, maar moet enkel op die banden thuis komen.
 
Hierbij introduceer ik mijzelf ook als huidig Hornet bezitter.

Mijn nieuwe aanwinst, Honda Hornet 600 (PC36) uit 2004. Maar praktisch nieuw :-).

IMG-20230617-WA0005.jpg
 
Hierbij introduceer ik mijzelf ook als huidig Hornet bezitter.

Mijn nieuwe aanwinst, Honda Hornet 600 (PC36) uit 2004. Maar praktisch nieuw :-).

Bekijk bijlage 1892710
Gefeliciteerd met je nieuwe Hornet
ik heb deze ook jaren gehad en pas verkocht
heb je eventueel interesse in wat onderdelen?
radiateurbeschermer , spanningsregelaar ( die gaan nog weleens stuk ) achter schokbreker ,
barracuda handvatten en spiegels
laat maar horen
 
Ik heb nog wat Hornet 900 onderdelen die weg mogen:
  • Middenbok
  • Hyperpro progressieve veer (achter). Let op, enkel de veer - geen complete schokbreker.
  • Setje MIVV oval uitlaten (RVS). Let op, deze zijn niet zo netjes meer (hebben het 1 en ander meegemaakt :X) Maar wellicht kan iemand er nog wat mee... zitten 2 sets db-killers bij (weinig geluid en medium geluid).
  • Afdekplaatjes voor als je het handvat achterop kwijt wilt.
  • Set (race) rearsets, Let op, deze hebben hetzelfde meegemaakt als de uitlaten, dus niet meer netjes. Deze elimineren de passagiers voetsteunen en plaatst je voeten hoger en meer naar achter (meer grondspeling), dus wel stuk sportiever. Extra info, ik heb voor deze sets wel een banjobout met drukmeter voor de achterrem moeten installeren omdat volgens mij de originele setup (schakelaar) niet werkt/past.
Mocht je interesse hebben, laat even weten dan kijken we even qua prijs. Zoals ik al zei is het meeste goed gebruikt, dus verwacht geen hoofdprijs (verre van zelfs) - vind ook belangrijk dat er wellicht iemand nog wat plezier aan beleeft :]
 
Laatst bewerkt:
Strakke machine! Ik heb er inmiddels een testrit op gemaakt en was erg onder de indruk.
Ik weet alleen niet hoe hij zich houd op de snelweg want zo'n testrit kon alleen in de buurt en niet op de snelweg.
Volgens mij zijn de moderne nakeds best goed te doen qua wind buffeting etc, heb je veel last van de wind op de snelweg? Of valt het mee?
Ik vind het kwa wind reuze meevallen maar ik ben ook niets anders gewend dan nakedbikes.

Vorige week heb ik de nieuwe Transalp en Africatwin gereden en daarbij had ik enorm last van de windturbulentie die over het ruitje precies op je helm kwam
 
Sinds een paar maanden ook een Hornet in bezit. Nog niet veel snelweg mee gereden maar de eerste rit naar huis vanaf de dealer wel een behoorlijk stuk en vond hem stabiel (beter dan ik had verwacht ivm het directe stuurkarakter) en zonder storende windeffecten en het was toen erg guur en koud die dag.
Ja ik was ook verbaasd want met sturen reageert hij direct op alle input die je geeft en hij heeft een erg korte wielbasis. Maar op de snel en ook op de hogere snelheden is hij gewoon super stabiel.
 
- VERKOCHT -

Maatje van me is aan het kijken voor een CB 1100. Zijn Hornet 900 uit 2002 gaat dus binnenkort in de verkoop.
Bij deze alvast een interessepeiling, mocht er nog iemand op zoek zijn.
Groot onderhoud (wisselen alle vloeistoffen) is gedaan. Banden nog met ruim voldoende profiel.
Als extra's heeft ie een ruitje, valblokken, middenbok, een hugger in kleur, onderkuipje en eventueel een HELD kofferset met montagebeugels (niet op foto's, zit nu wel gemonteerd). Vorige maand voorzien van nieuwe accu.
Verder origineel. Zie foto's
Laat maar iets weten via PB bij interesse


20230724_101527.jpg
20230724_101549.jpg
20230724_101615.jpg
IMG-20230724-WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Maatje van me is aan het kijken voor een CB 1100. Zijn Hornet 900 uit 2002 gaat dus binnenkort in de verkoop.
Bij deze alvast een interessepeiling, mocht er nog iemand op zoek zijn.
Groot onderhoud (wisselen alle vloeistoffen) is gedaan. Banden nog met ruim voldoende profiel.
Als extra's heeft ie een ruitje, valblokken, middenbok, een hugger in kleur, onderkuipje en eventueel een HELD kofferset met montagebeugels (niet op foto's, zit nu wel gemonteerd). Vorige maand voorzien van nieuwe accu.
Verder origineel. Zie foto's
Laat maar iets weten via PB bij interesse

Bekijk bijlage 1906151Bekijk bijlage 1906152Bekijk bijlage 1906153Bekijk bijlage 1906154
richtprijs aub?
 
Hoi,

Sinds een paar weken doet mijn snelheidsmeter het alleen als de motor goed warm is. Blijkt dat de sensor in het blok kapot is (is doorgemeten). Een nieuwe sensor kost al gauw minimaal 250 euro. Iemand nog eentje liggen of een idee hoe dit te fixen?

Groeten, Wim.
Honda Hornet S 2003.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Sinds een paar weken doet mijn snelheidsmeter het alleen als de motor goed warm is. Blijkt dat de sensor in het blok kapot is (is doorgemeten). Een nieuwe sensor kost al gauw minimaal 250 euro. Iemand nog eentje liggen of een idee hoe dit te fixen?

Groeten, Wim.
Honda Hornet S 2003.
Je zou boonstra parts eens kunnen proberen, volgens mij 1 van de grotere aanbieders (in Nederland) van tweedehands onderdelen.
 
Ik heb een Hornet 900 uit 2003. Nu is onlangs 1 van mijn sleutels afgebroken in de cylinder van het contact. Ik heb het stuk dat is blijven zitten er kunnen laten uithalen via een slotenmaker en de reservesleutel start de moto perfect. De Hornet is uitgerust met HISS. Nu vroeg ik me af, zit er in de sleutel dan nog een extra beveiliging, een chip of transponder of zo? En kan ik dan enkel sleutels bijbestellen bij Honda zelf? Ik wou de slotenmaker een plezier doen door daar de sleutel te laten bijmaken, maar als het er een is zonder chip en ik heb de chip nodig in de sleutel, ben ik er natuurlijk niet veel mee. Weet iemand of er een chip zit in de sleutel van een Hornet 900 met HISS uit 2003 ?
Alvast bedankt.
 
Ik heb een Hornet 900 uit 2003. Nu is onlangs 1 van mijn sleutels afgebroken in de cylinder van het contact. Ik heb het stuk dat is blijven zitten er kunnen laten uithalen via een slotenmaker en de reservesleutel start de moto perfect. De Hornet is uitgerust met HISS. Nu vroeg ik me af, zit er in de sleutel dan nog een extra beveiliging, een chip of transponder of zo? En kan ik dan enkel sleutels bijbestellen bij Honda zelf? Ik wou de slotenmaker een plezier doen door daar de sleutel te laten bijmaken, maar als het er een is zonder chip en ik heb de chip nodig in de sleutel, ben ik er natuurlijk niet veel mee. Weet iemand of er een chip zit in de sleutel van een Hornet 900 met HISS uit 2003 ?
Alvast bedankt.
Ik ga je blij maken.

1. Bestel een originele sleutel van Honda, via twowheelparts. Kan op basis van het chassis nummer of kan je bij een honda dealer doen.
2. In je oude sleutel zit een hiss chip maar die kan er bij deze sleutels nog uit. Achter de honda sticker. Even met een stanley mes open wippen en dan het vierkante blokje is de chip in plastic gegoten. Deze voorzichtig met een naald eruit wippen en bij de nieuwe sleutel deze terugplaatsen. Bij de nieuwe sleutel moet je die sticker dus ook even loshalen en de niet geprogrammeerde hiss chip even verwijderen.

Ik heb voor de zekerheid de sticker extra besteld zodat ik die vers kon terugplakken.

1692735344824.jpeg


3. Sleutel naar een goede slotenmaker brengen en de baard laten slijpen.

Sleutel 45 euro
Slotenmaker 12,50?

Succes😉
 
Ik heb nog wat Hornet 900 onderdelen die weg mogen:
  • Middenbok
  • Hyperpro progressieve veer (achter). Let op, enkel de veer - geen complete schokbreker.
  • Setje MIVV oval uitlaten (RVS). Let op, deze zijn niet zo netjes meer (hebben het 1 en ander meegemaakt :X) Maar wellicht kan iemand er nog wat mee... zitten 2 sets db-killers bij (weinig geluid en medium geluid).
  • Afdekplaatjes voor als je het handvat achterop kwijt wilt.
  • Set (race) rearsets, Let op, deze hebben hetzelfde meegemaakt als de uitlaten, dus niet meer netjes. Deze elimineren de passagiers voetsteunen en plaatst je voeten hoger en meer naar achter (meer grondspeling), dus wel stuk sportiever. Extra info, ik heb voor deze sets wel een banjobout met drukmeter voor de achterrem moeten installeren omdat volgens mij de originele setup (schakelaar) niet werkt/past.
Mocht je interesse hebben, laat even weten dan kijken we even qua prijs. Zoals ik al zei is het meeste goed gebruikt, dus verwacht geen hoofdprijs (verre van zelfs) - vind ook belangrijk dat er wellicht iemand nog wat plezier aan beleeft :]

Eenmaal andermaal?!
Indien er op korte termijn geen animo is ga ik het gross wegdoen.
 
Ik overweeg een zijkap te gaan spuiten i.v.m. enkele krassen. Heb een zilveren Hornet uit 2004. De zijkap oogt mat zwart/antraciet licht metallic. Iemand tips welke soort/kleur spuitlak meest in de buurt komt?

IMG_20230907_201531.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mensen nog tips voor welke knipperlichten bij een Hornet 600 (2004)? Zaten bij mij al geen originele op en vind de huidige niet heel mooi.
 
Mensen nog tips voor welke knipperlichten bij een Hornet 600 (2004)? Zaten bij mij al geen originele op en vind de huidige niet heel mooi.
Bij mij zaten de originele er evenmin op, ik bestelde een setje op Ali van rond de 10 euro per 4, werken perfect en zijn als 2 druppels water het origineel. Ik bestelde ze wel met witte plastics ipv de oranje.

Ze werden ondertussen iets duurder: linkie
 
Vandaag mijn Hornet 900 verkocht, wat inhoud dat ik hier niet veel meer te vinden zal zijn. Dank aan een ieder die mij ooit voorzien heeft van info of geholpen heeft met mijn vragen.

Er zal vast wel weer een andere motor komen, maar nog geen idee wat (waarschijnlijk een allroad).

Ik wens jullie allen veel veilige kilometer en houdt het rubber onder!
 
Middags! Hebben er mensen ervaring met universele zijtassen op de Hornet 600? Ik heb voor een kleine prijs de Givi Easy Range zadeltassen (bevestiging met banden onder het zadel) gekocht om te proberen. Maar krijg het nog niet goed met het zadel. Lijkt weinig ruimte om de bevestigingen van het zadel nog goed te krijgen als die banden er onder gaan.
 
Hoi allemaal.
Ook deze Hornett 600 is opzoek naar een nieuwe eigenaar.
Gekocht voor mijn vrouw maar vanwege aanhoudende blessure toch maar het besluit genomen om de Hornett aan te bieden.

De motor is voorzien van hugger, navi, valdoppen op het blok, navi en snelheidsindicator.

Ook is de motor doormiddel van andere veer iets verlaagd.
Wij zijn de 2e eigenaar.

Vraagprijs 6250
Staat in Groningen past achter in een dubbelcabine busje.
 

Bijlagen

  • 20210708_155318.jpg
    20210708_155318.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 4
  • 20231005_160210.jpg
    20231005_160210.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 6
  • 20231005_160217.jpg
    20231005_160217.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan