Hi allemaal!
Graag zo ik gebruik maken van jullie kennis en kunde!
Ik rijdt een Hornet 900 uit 2004 en zou graag een korte kentekenplaathouder installeren.
Maar als ik kijk, dan zit de huidige kentekenplaathouder vast aan je "wielkuip" en kan je deze niet zomaar vervangen voor een kortere?
Zijn er rijders bij die hier ervaring mee hebben? Dan hoor ik het graag!
Hallo een Hornet 2004 kun je leuke dingen voor vinD
Volgens het Haynes workplace Handbook is dit redelijk eenvoudig uit te voeren (klasse 2 uit 5) en als ik het zo lees klopt dat. Wel handig om het handbook er bij te hebben.Heeft iemand ervaring met het vervangen van een gas(retour)kabel? Is dit iets dat je relatief makkelijk zelf kan doen?
Klopt, Internet was verbinding slechtHi black wasp,
Volgens mij was je nog niet helemaal klaar met typen ;-)
Heb jij de oplossing voor o.a. de kentekenplaathouder?
Dat is zeker netjes geworden!Klopt, Internet was verbinding slecht
Zelf gedaan markeren met afplaktape en afzagen inkorten, alleen strook achter kentekenplaat laten zitten
Zaagsnede met vlakschuurmachine glad maken.
Slot verplaatsen onder spatbord bij zadel
Kentekenplaathouder en knippers nummerplaat verlichting van barracuda erop
Kentekenplaat verlichting zit nu vlak onder achterlicht
Is netjes geworden
Het is ff passen en metenDat is zeker netjes geworden!
Mijn originele uitlaten komen alleen naast de kentenkenplaathouder uit, dus dan zouden mijn knippers onder de dempers moeten of iets dergelijks.
Ik niet, als je die spijker erin laten zitten wanneer je hem raakt, kan je in ieder geval nog thuis komen en repareren. Ik heb amper ruimte voor een slot, laat staan voor een banden reparatie set..Ik heb nu de eerste paar 100 km Hornet rijden erop zitten en ja, dat bevalt prima!
Nu vraag ik me wel af: wie neemt er eigenlijk standaard bandenreparatiespullen mee voor het geval je onderweg een lekke band krijgt?
Groeten, Kees
+1Ik niet, als je die spijker erin laten zitten wanneer je hem raakt, kan je in ieder geval nog thuis komen en repareren. Ik heb amper ruimte voor een slot, laat staan voor een banden reparatie set..
Heb ook nog geen lek band gehad moet ik eerlijk zeggen.
Maar nu heb je geen snelheidsmeter meerJa dat maakt een groot verschil. Die standaard schokdempers zijn belachelijk slecht.
Ik heb inmiddels de GPS permanent gemonteerd.
Bekijk bijlage 1364011
Bekijk bijlage 1364007
Ah nu zie ik het, netjes!Jawel, digitaal op de teller links.
Die 102 pk is waarschijnlijk aan de krukas. Aan het achterwiel zal het zo’n 93-95pk zijn (met geluk, in nieuwstaat). Toch is het verschil nog redelijk groot. Naast dat het verhaal van de demper wel kan kloppen, kan het mede veroorzaakt worden door viezigheid in het blok van de (van zeer slechte kwaliteit) benzine die je in Nederland kan tanken. Er zijn van die fuel additieven te koop die het systeem kunnen reinigen. Dit helpt zeker in veel gevallen.Wellicht iemand hier een antwoord op?
Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk + verhouding lucht/benzine bij zo'n 10.000 RPM de dip kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Thanks en groet!
Een motorblok kan ook vermogen verlies lijden door de manier van rijden. Als de motor vaak voor korte ritten op lage toerentallen gebruikt wordt, wordt het blok niet goed warm en gaat het slechter lopen. Af en toe een flink lange toch waarin je niet te veel inhoudt met de toeren, zal hij in dat geval wel van opknappen. Een 4 cilinder in lijn blok heeft nu eenmaal een excentrisch thermisch middelpunt, dus loopt suboptimaal als het niet op temperatuur is. Hierdoor kan er bijvoorbeeld vuil binnentreden.
Wellicht iemand hier een antwoord op?
Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk + verhouding lucht/benzine bij zo'n 10.000 RPM de dip kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Thanks en groet!
Is dat verstandig?In deze tijd van het jaar komt de temperatuur nauwelijks boven het eerste streepje. Dat is natuurlijk niet echt warm. Als ik net wegrijd ga ik wel extra hoog in de toeren zitten om hem zo snel mogelijk tenminste voorbij het onderste streepje te krijgen.