Honda Hornet Forum Deel 21

Elke motorzaak heeft ook zijn onderdelen balie. Bijv een Molenaar in IJsselstein of Goedhart in Bodegraven. Loop je daar naar binnen en zoeken hun alles op voor je. Schaf aan, neem mee en noteer je de onderdeelnrs voor een volgende beurt weet je wat je moet hebben. Weet je de info ook van iemand die er verstand van zou moeten hebben.

Gereedschap: persoonlijk snap ik die vraag niet. Koop gewoon een doppenset en een baco. Dan ben je dr toch?

Ik vraag me af als je dit vraagt of je uberhaupt kan sleutelen? Niet eens lullig bedoeld....
 
Het eerste onderhoud sinds mijn bezit zit er aan te komen en wil dit zelf gaan proberen. Aangezien ik niets heb, heb ik dus naast de producten ook gereedschap nodig.

Bestel het liefste altijd online... Ik zat zelf te denken aan:

Olie
Oliefilter
Bougies

Gereedschap om zelf je ketting te spannen:

Momentsleutel
Dopmaat

Wie kan mij helpen aan merken, typenummers en/of linkjes? Bij MLM is er een hoop, maar ook een hoop verder ook niet op voorraad... :S

Gr.

Wesley

PS. Model 2011 ;)

Ik bestel alles bij mpartz online, voer je motor gegevens in en alles komt er te staan wat je nodig heb, en voor 11 uur besteld is volgende dag in huis, tot nu toe altijd alles op voorraad wat ik nodig had, zeker de gangbare dingen zoals olie en filters en bougies, scherpe prijzen en snel.
 
@Klootwijk: Dit is precies zo'n bijdrage waarom ik liever niets op een forum plaats. Ik geef toch duidelijk aan dat ik het online wil bestellen en dan kom jij met "ga naar een motorzaak" en "Kan je wel sleutelen?" Zucht...

Ik snap ook wel dat ik iedere motorzaak kan binnenlopen.

@arjan: Thanks man, hier kan ik wat mee!
 
Mijn motor heb ik nu zo'n 3000 km zelf mee gereden, zonder problemen. De vorige eigenaar, die hem ruim 2 jaar heeft gehad, heeft behalve kettingsmeren 1 keer olie ververst en verder geen onderhoud gepleegd.
Ondertussen heb ik voorband vervangen, achter ziet er nog prima uit, net als de ketting, remblokken, rem- en koelvloeistof. Hij heeft soms een klein beetje moeite om op gang te komen, maar eenmaal rijdend gaat hij als een zonnetje.

Nu zit ik er aan te denken om er toch preventief een nieuwe accu in te zetten. Dat is heel eenvoudig en ook simpel een fatsoenlijke accu te vinden.
En ik ben van plan om het luchtfilter te vervangen. Nu zie ik gewone filters voor 50-60 euro, een K&N filter voor 80 euro of een HiFlo filter voor zo'n 15 euro. De K&N kun je schoonmaken en opnieuw gebruiken (als je de servicekit hebt). Maar verder vind ik dit wel grote prijsverschillen.

Waarom zou ik wel of juist niet het HiFlo filter (lekker goedkoop) moeten nemen? Of levert de K&N zoveel voordeel dat ik beter nu iets meer neerleg?

Groeten, Kees
 
@Klootwijk: Dit is precies zo'n bijdrage waarom ik liever niets op een forum plaats. Ik geef toch duidelijk aan dat ik het online wil bestellen en dan kom jij met "ga naar een motorzaak" en "Kan je wel sleutelen?" Zucht...

Ik snap ook wel dat ik iedere motorzaak kan binnenlopen.

@arjan: Thanks man, hier kan ik wat mee!

Ik geef toch aan het niet eens rot te bedoelen. En als je twijfelt, heb je ieder geval na je eerste bezoek gelijk een goede hou vast.Dus zo gek was het toch niet?
En qua gereedschap: bij elke doppenset of sleutelset krijg je toch een reeks. Daar zit altijd wel de goede bij toch?

Ik zit hier niet om een beterweter te spelen of een wie rijdt rel te organiseren op een forum waar ik met plezier zit.
Hierbij dan ook mijn excuses naar jou.

De site: www.louis.nl is ook zeer overzichtelijk, duidelijk, volledig etc. Ook een aanrader om te kijken mbt onderdelen. Denk dat je daar absoluut wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heb ik nu zo'n 3000 km zelf mee gereden, zonder problemen. De vorige eigenaar, die hem ruim 2 jaar heeft gehad, heeft behalve kettingsmeren 1 keer olie ververst en verder geen onderhoud gepleegd.
Ondertussen heb ik voorband vervangen, achter ziet er nog prima uit, net als de ketting, remblokken, rem- en koelvloeistof. Hij heeft soms een klein beetje moeite om op gang te komen, maar eenmaal rijdend gaat hij als een zonnetje.

Nu zit ik er aan te denken om er toch preventief een nieuwe accu in te zetten. Dat is heel eenvoudig en ook simpel een fatsoenlijke accu te vinden.
En ik ben van plan om het luchtfilter te vervangen. Nu zie ik gewone filters voor 50-60 euro, een K&N filter voor 80 euro of een HiFlo filter voor zo'n 15 euro. De K&N kun je schoonmaken en opnieuw gebruiken (als je de servicekit hebt). Maar verder vind ik dit wel grote prijsverschillen.

Waarom zou ik wel of juist niet het HiFlo filter (lekker goedkoop) moeten nemen? Of levert de K&N zoveel voordeel dat ik beter nu iets meer neerleg?

Groeten, Kees

K&N schijnt wel voordeel te hebben, maar moet je vaak daarop laten afstellen naar mijn weten om het voordeel eruit te halen.
 
Idd bij k&n plaatsen ff de carbs opnieuw laten afstellen, filter ademt meer in als de originele, ik gebruik gewoon de hiflo en bevalt ook goed, vind het prijs verschil te groot voor te weinig meer waarde, en gebruik de hiflo 2 seizoenen en dan vervang ik hem, kijk niet naar km maar elk jaar olie en oliefilter en om het jaar luchtfilter en bij de bougies kijk ik wel naar aantal km dat ze erin zitten, remolie om het jaar, en elk jaar ff remmen blokken eruit schoon maken, controleren op dikte beetje koper vet en er weer in, ketting elk jaar schoonmaken vlak voor de winter stop, en om de 500 km ff inspuiten met S100, hele seizoen plezier van de motor zonder problemen, sommige zeggen dat dit te veel van het goede is maar ik vind het prima zo,
 
Idd bij k&n plaatsen ff de carbs opnieuw laten afstellen, filter ademt meer in als de originele, ik gebruik gewoon de hiflo en bevalt ook goed, vind het prijs verschil te groot voor te weinig meer waarde, en gebruik de hiflo 2 seizoenen en dan vervang ik hem, kijk niet naar km maar elk jaar olie en oliefilter en om het jaar luchtfilter en bij de bougies kijk ik wel naar aantal km dat ze erin zitten, remolie om het jaar, en elk jaar ff remmen blokken eruit schoon maken, controleren op dikte beetje koper vet en er weer in, ketting elk jaar schoonmaken vlak voor de winter stop, en om de 500 km ff inspuiten met S100, hele seizoen plezier van de motor zonder problemen, sommige zeggen dat dit te veel van het goede is maar ik vind het prima zo,

Zo hou je de motor wel het deftigst, simpel zat! Beter iets te veel onderhoud dan te weinig. Scheelt je ook dure reparaties.
 
Bedankt Marcel en Arjan,
Dan ga ik inderdaad voor de Hiflo. En voor dat (en overig) onderhoud volg ik dan weer gewoon het onderhoudsschema zoals dat ook in het Haynes boek staat.
 
Gereedschap speciaal voor je oliefilter zou ik persoonlijk al niet kopen. Niet nodig.
Met waterpomptang of schroevendraaier (door het filter) kan je hem vaak wel los krijgen als hij echt vast zit. En wanneer je een nieuwe erop zet, gewoon met de hand vast draaien. Strak zat. Altijd gedaan en nooit problemen mee gehad :]
 
Donderdagavond (heel) laat dat Hiflow luchtfilter besteld, vanmorgen binnengekomen en meteen geinstalleerd. Is inderdaad een fluitje van een cent.
luchtfilter.jpg
Behalve de viezigheid zag ik maar erg weinig verschil met het filter dat er in zat!
Deze kan dus weer gereset worden op het onderhoudsschema.
Volgende: controleren bougies. Gelukkig hebben we het Haynes handboek!
 
Elke motorzaak heeft ook zijn onderdelen balie. Bijv een Molenaar in IJsselstein of Goedhart in Bodegraven. Loop je daar naar binnen en zoeken hun alles op voor je. Schaf aan, neem mee en noteer je de onderdeelnrs voor een volgende beurt weet je wat je moet hebben. Weet je de info ook van iemand die er verstand van zou moeten hebben.

Gereedschap: persoonlijk snap ik die vraag niet. Koop gewoon een doppenset en een baco. Dan ben je dr toch?

Ik vraag me af als je dit vraagt of je uberhaupt kan sleutelen? Niet eens lullig bedoeld....
Niet lullig bedoeld,maar kan jij wel sleutelen,als je een bahco adviseert,die teringdingen moet je ver vanaf blijven,het zijn bouten en moeren slopers.8)7
Koop gewoon normale goed passende sleutels,bij een Japanse motor kom je al een heel eind met maat 8-10-12-14-17.
Bij oliefilter vervangen altijd wat olie op de rubber afsluitring doen voor montage.En vergeet niet een nieuwe afsluitring voor de olieaftapplug aan te schaffen.
Voor kwalitatief heel aardig gereedschap en niet duur, HBM machines; oa voor metaalbewerkingsmachines & houtbewerkingsmachines
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook maar ff beurtje gedaan, olie en filters,
 

Bijlagen

  • IMG_20190419_152441.jpg
    IMG_20190419_152441.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20190419_152631.jpg
    IMG_20190419_152631.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 8
Niet lullig bedoeld,maar kan jij wel sleutelen,als je een bahco adviseert,die teringdingen moet je ver vanaf blijven,het zijn bouten en moeren slopers.8)7
Koop gewoon normale goed passende sleutels,bij een Japanse motor kom je al een heel eind met maat 8-10-12-14-17.
Bij oliefilter vervangen altijd wat olie op de rubber afsluitring doen voor montage.En vergeet niet een nieuwe afsluitring voor de olieaftapplug aan te schaffen.
Voor kwalitatief heel aardig gereedschap en niet duur, HBM machines; oa voor metaalbewerkingsmachines & houtbewerkingsmachines

Ik heb best 2 linker handen. Ik leer vaak door eerst wat af te kijken en daarna zelf te doen. Ben ook vaak te bang. Maarna veel inlezen zijn de simpelste dingen te doen.

Bahco gebruik ik alleen voor de moer mbt ketting spannen. Maar idd, een passende sleutel zal zeker beter zijn. Goede tip! Ga die is aanschaffen... THANKS!!!!
 
Zo weer terug op nest gisteren een 900 aangeschaft had wel weer een dejavu namelijk mijn motorkleding ruikt weer naar uitlaatgassen😬😬
 
Vandaag voor het eerst samen op de motor wezen rijden.
Eind februari mijn rijbewijs gehaald en eerst een paar 1000 km ervaring opgedaan. Maar vandaag was het een geweldige gelegenheid om voor het eerst met z'n tweetjes op de motor op pad te gaan. Vooraf een paar youtube filmpjes bekeken voor tips, waarvan het belangrijkste is dat je rekening houdt met het extra gewicht en ander zwaartepunt. Dus accelereren, remmen en bochten gaan net iets anders.

metClara.jpg
Eerste stuk maar extra voorzichtig gedaan, maar gaandeweg wordt duidelijk dat die Hornet er geen enkel probleem mee heeft dat er een passagier achterop zit, dus rustig aan richting "gewoon" rijden.
En na twee-en-half uur genieten weer thuis.
Lekker en voor herhaling vatbaar!
 
Samen rijden... ik ben dr niet eens voor verzekerd als iemand achterop gaat....
Heb jij dan een bijzondere bepaling? Ik heb mijn verzekering er nog eens op nagekeken en nergens staat aangegeven dat ik NIET verzekerd ben als ik iemand achterop neem. De Hornet is expliciet ontworpen om WEL iemand achterop mee te kunnen nemen, dus als de verzekering dat niet goed zou vinden, zouden ze dat toch moeten noemen.

Bij mijn polis worden 3 zaken gedekt: WA (bulk van de premie), rechtsbijstand (ca E 20/jaar) en opzittenden verzekering (ook ca E 20/jaar) en daar staat expliciet vermeld: 2 zitplaatsen, inclusief bestuurder.

Verder is het beste gebruik van je verzekering: geen gebruik van hoeven maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan