Honda Hornet Forum Deel 21

Je moet bij het SBK stuur aan elke zijde een gaatje boren aan de onderzijde. Je knipperlicht bediening en je gashandel hebben beide een nokje dat vervolgens in die gaatjes valt zodat deze niet kunnen draaien (wel zo handig als je gas geeft of je choke wilt gebruiken. Aan de uiteinde heb je universele stuurgewichten die werken met een rubber welke uitzet als je hem strakker draait en hierdoor klemt.
 
Als je bovenstaanden opvolg gaat het goedkomen, let wel op de positie hoe je de bediening wilt, dan pas boren, ik heb hem eerst afgetekend hoe ik alles wilde hebben daarna geboord,
 
Ik ga er vanavond mee verder. Bedankt voor de raad, was exact wat ik zocht. Ga het inderdaad zorgvuldig aftekenen alvorens ik er lukraak gaten in begin te boren ;-).
 
Je moet bij het SBK stuur aan elke zijde een gaatje boren aan de onderzijde. Je knipperlicht bediening en je gashandel hebben beide een nokje dat vervolgens in die gaatjes valt zodat deze niet kunnen draaien (wel zo handig als je gas geeft of je choke wilt gebruiken. Aan de uiteinde heb je universele stuurgewichten die werken met een rubber welke uitzet als je hem strakker draait en hierdoor klemt.

Positionering voor de gaatjes en het boren er van viel op zich wel mee. Enige probleem die ik ervaar is dat het ABM superbike stuur zoals geleverd "te breed" was. Het liet me niet toe om de knipperlichtbediening links en gas+startmodule rechts te monteren (bekabeling te kort). Ik heb toen het stuur ingekort naar de OEM breedte, maar aan de rechterzijde heb ik nu het probleem dat de beugel van de hoofdremcilinder niet meer rond het stuur past op die plek aangezien het stuur daar een bocht inzet. Herkenbaar voor iemand?
Spreekt voor zich dat dit stuur voor mij onbruikbaar is geworden en dat ik de oefening opnieuw mag doen :-).....
 

Bijlagen

  • IMG_20201004_114105.jpg
    IMG_20201004_114105.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 14
  • IMG_20201004_114123.jpg
    IMG_20201004_114123.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 13
Positionering voor de gaatjes en het boren er van viel op zich wel mee. Enige probleem die ik ervaar is dat het ABM superbike stuur zoals geleverd "te breed" was. Het liet me niet toe om de knipperlichtbediening links en gas+startmodule rechts te monteren (bekabeling te kort). Ik heb toen het stuur ingekort naar de OEM breedte, maar aan de rechterzijde heb ik nu het probleem dat de beugel van de hoofdremcilinder niet meer rond het stuur past op die plek aangezien het stuur daar een bocht inzet. Herkenbaar voor iemand?
Spreekt voor zich dat dit stuur voor mij onbruikbaar is geworden en dat ik de oefening opnieuw mag doen :-).....
Bespaar jezelf de moeite en koop een Renthal Ultra Low. Hoef je niet in te korten en zover ik hier altijd gelezen heb past het altijd met standaard bekabeling, zo ook dus bij mij zelf.
 
Positionering voor de gaatjes en het boren er van viel op zich wel mee. Enige probleem die ik ervaar is dat het ABM superbike stuur zoals geleverd "te breed" was. Het liet me niet toe om de knipperlichtbediening links en gas+startmodule rechts te monteren (bekabeling te kort). Ik heb toen het stuur ingekort naar de OEM breedte, maar aan de rechterzijde heb ik nu het probleem dat de beugel van de hoofdremcilinder niet meer rond het stuur past op die plek aangezien het stuur daar een bocht inzet. Herkenbaar voor iemand?
Spreekt voor zich dat dit stuur voor mij onbruikbaar is geworden en dat ik de oefening opnieuw mag doen :-).....

Ik heb ook een stuur van ABM gemonteerd op mijn Hornet 900 uit 2002. Was voor mij geen enkel probleem gelukkig. Waar je ook eerst naar zou kunnen kijken is of je ergens nog de ruimte kunt vinden (achter je koplamp etc.) of je net een paar cm van de kabels kunt smokkelen. Een andere optie is andere kabels bestellen en deze monteren.

Ik heb het volgende stuur:

Succes
 
Positionering voor de gaatjes en het boren er van viel op zich wel mee. Enige probleem die ik ervaar is dat het ABM superbike stuur zoals geleverd "te breed" was. Het liet me niet toe om de knipperlichtbediening links en gas+startmodule rechts te monteren (bekabeling te kort). Ik heb toen het stuur ingekort naar de OEM breedte, maar aan de rechterzijde heb ik nu het probleem dat de beugel van de hoofdremcilinder niet meer rond het stuur past op die plek aangezien het stuur daar een bocht inzet. Herkenbaar voor iemand?
Spreekt voor zich dat dit stuur voor mij onbruikbaar is geworden en dat ik de oefening opnieuw mag doen :-).....

Abm stuur gemonteerd zonder probleem op honda hornet, kabels lang zat geen enkel probleem, stuur niet ingekort niks, dus kijk of er ergens een.paar cm te winnen valt, sucses
 
Positionering voor de gaatjes en het boren er van viel op zich wel mee. Enige probleem die ik ervaar is dat het ABM superbike stuur zoals geleverd "te breed" was. Het liet me niet toe om de knipperlichtbediening links en gas+startmodule rechts te monteren (bekabeling te kort). Ik heb toen het stuur ingekort naar de OEM breedte, maar aan de rechterzijde heb ik nu het probleem dat de beugel van de hoofdremcilinder niet meer rond het stuur past op die plek aangezien het stuur daar een bocht inzet. Herkenbaar voor iemand?
Spreekt voor zich dat dit stuur voor mij onbruikbaar is geworden en dat ik de oefening opnieuw mag doen :-).....
IMG-20180815-WA0034.jpeg
 
Iemand die bij een 2002 pc36 model z'n schokdempers al eens een onderhoud gegeven heeft? De dichtere coils van de progressieve veren zaten toch onderaan? Althans zo herinner ik het me bij die van mij.
Ik blader even door de instructies van Hyperpro, en daar zeggen ze dat de dichtere coils in de meeste gevallen bovenaan zitten.
Vermoedelijk zijn er hier ook mensen die de Hyperpro veren gestoken hebben in de voorvork van dit model, maar maakt het op een budget vork ook een groot verschil? Of is het vooral mentaal?
 
Yes..
Na lang wikken en wegen en nog voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald, ben ik in bezit gekomen van een 2013 Honda Hornet met ABS.
IMG-20201011-WA0010.jpeg
 
Beste allen,

Een Honda (PC36) eigenaar vraagt jullie aandacht voor een motor in nood. Ik ben op zoek naar een aantal onderdelen voor mijn Honda en hoop dat er iemand binnen het forum is die mij uit de brand kan helpen. In dit topic lees je de details van wat ik allemaal nodig heb.

Ik dank jullie alvast vriendelijk voor de moeite.

Groetjes,
PassionBiker
 
Beste allen,

Een Honda (PC36) eigenaar vraagt jullie aandacht voor een motor in nood. Ik ben op zoek naar een aantal onderdelen voor mijn Honda en hoop dat er iemand binnen het forum is die mij uit de brand kan helpen. In dit topic lees je de details van wat ik allemaal nodig heb.

Ik dank jullie alvast vriendelijk voor de moeite.

Groetjes,
PassionBiker

Vervelend om te horen van de schade. Als je even terugscrolt in het topic, worden 3/4 partijen genoemd in Nederland met 2e hands onderdelen voor je hornet. Succes met de afhandeling en hopelijk rij je binnenkort weer rond.
 
Vervelend om te horen van de schade. Als je even terugscrolt in het topic, worden 3/4 partijen genoemd in Nederland met 2e hands onderdelen voor je hornet. Succes met de afhandeling en hopelijk rij je binnenkort weer rond.
Ha Von, dank je wel voor je tip. Ik zal eens even terug scrollen en kijken wat ik aantref.

Indien er leden zijn die andere partijen kennen die in het bezit zijn van veel tweedehands Hornet onderdelen, dan hoor ik dat graag!
 
Mijn vriendin heeft een hornet 600 uit 2003 waarbij we recentelijk de kleppen hebben laten stellen en de carbs hebben laten reviseren.
Sinds dien ervaart zij het probleem dat de motor op willekeurige momenten uitvalt, dit is tot nu toe 2x gebeurd. (1x na een kleine 1000km in 2 dagen, de andere keer na 10km al) De motor verliest op zo'n moment tijdens het rijden vermogen totdat deze uitvalt. Hierna wil de motor ook even niet meer starten, het vreemde is dat het na ~20min. is alsof er niets aan de hand is. De motor start dan weer alsof er niets gebeurd is. Aangezien de monteur momenteel in het buitenland zit zijn we zelf al even op onderzoek uit aan het gaan. Heeft iemand een idee wat dit euvel zou kunnen zijn?

Wat we zelf al geprobeerd hebben:
- Tankdop na het uitvallen open gedaan, ik las dat de benzinetank soms nog wel eens vacuum kan trekken(?) zonder succes.
- Met de dodemansknop gespeeld om te kijken of de motor hierna wel weer wou starten, zonder succes.

Ik zit zelf te denken in de hoek van de spanningsregelaar of wellicht de bobine. Een reserve spanningsregelaar heb ik gelukkig nog liggen dus dat gaan we deze week eens uitproberen.
 
Mijn vriendin heeft een hornet 600 uit 2003 waarbij we recentelijk de kleppen hebben laten stellen en de carbs hebben laten reviseren.
Sinds dien ervaart zij het probleem dat de motor op willekeurige momenten uitvalt, dit is tot nu toe 2x gebeurd. (1x na een kleine 1000km in 2 dagen, de andere keer na 10km al) De motor verliest op zo'n moment tijdens het rijden vermogen totdat deze uitvalt. Hierna wil de motor ook even niet meer starten, het vreemde is dat het na ~20min. is alsof er niets aan de hand is. De motor start dan weer alsof er niets gebeurd is. Aangezien de monteur momenteel in het buitenland zit zijn we zelf al even op onderzoek uit aan het gaan. Heeft iemand een idee wat dit euvel zou kunnen zijn?

Wat we zelf al geprobeerd hebben:
- Tankdop na het uitvallen open gedaan, ik las dat de benzinetank soms nog wel eens vacuum kan trekken(?) zonder succes.
- Met de dodemansknop gespeeld om te kijken of de motor hierna wel weer wou starten, zonder succes.

Ik zit zelf te denken in de hoek van de spanningsregelaar of wellicht de bobine. Een reserve spanningsregelaar heb ik gelukkig nog liggen dus dat gaan we deze week eens uitproberen.
Bij een vriend van mij was de nokkenasketting te strak gespannen, waardoor de timing net niet goed was (was geen hornet/honda).
Hij ervaarde dezelfde problemen, koud starten was geen enkel probleem maar zodra de motor warm werd viel deze uit en wilde niet meer starten tot hij weer afgekoeld was.
Is er misschien bij het stellen van de kleppen iets niet goed gegaan waardoor er misschien iets soortgelijks is gebeurd?
 
Beste Hornet-fanaten,

Ik zit met een vraagstuk in m'n hoofd waarbij ik dit nergens op het internet terug kan vinden. Vandaar dat ik deze hier stel.

Kan iemand mij vertellen of er een wezenlijk verschil is tussen de PC34 en de PC36 variant van de Hornet? (En dan doel ik hierbij voornamelijk op de Hornets van bouwjaar 1998 t/m 2004, specifiek de Naked Bike-variant). Zelf heb ik een Hornet uit 2002 en bij de RDW wordt aangegeven dat mijn Hornet een PC36 variant betreft. Echter, als ik zo naar mijn Hornet kijk en deze vergelijk op internet met andere motoren, dan lijkt de mijne verdacht veel op de PC34 variant. Indien er verschillen zijn, waar zouden die verschillen dan voornamelijk zitten?

Zelf ben ik bezig met het zoeken naar reserveonderdelen voor mijn Hornet en weet nu niet zeker of de gevonden PC34 onderdelen op mijn Hornet zouden passen of niet (het gaat hierbij om de koplamp, de beugel waaraan deze wordt bevestigd en het rempedaal).

Alvast vriendelijk bedankt en ik hoor graag van (één van) jullie!

Groetjes,
PassionBiker
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen een pc34 en pc36 zit hem in bijvoorbeeld de achterkant, hier is het achterlicht meer ‘in’ de achterkant geplaatst. Ook heeft de koplamp een ander uiterlijk gekregen bij dit model. De kappen aan de zijkant hebben ook een andere vorm gekregen dan bij de pc34 modellen. Het kan verwarrend werken dat de laatste pc36 modellen (2005-2006) daarnaast ook een ander dashboard + USD voorvorken hebben ontvangen.
 
De pc36 is officieel vanaf 2003 geleverd dus wel apart dat die van jouw uit 2002 een pc36 is. Wat is het bouwjaar op de RDW site?
 
Mijn Hornet uit 07/2002 is ook een PC36, maar heeft niet de "scherpe" kont (als grootste visuele ijkpunt, maar ook niet alle andere 2003- updates). Heeft ook nog het oude tellerinstrument, enz...
 
Terug
Bovenaan Onderaan