Honda Hornet Forum Part 16, Superwesp die wacht op de lente

Status
Niet open voor verdere reacties.
2500
full
 
Hallo, ik heb een vraagje:
Ik heb de laatste tijd meer trillingen in het stuur en volgens mij was dat eerder niet zo erg.
Tijdens de schoonmaak zag ik dat de uitlaat-steun onder het blok afgescheurd is.
Ik neem aan, dat dat er mee te maken kan hebben en nu heeft mijn zwager een tig-lasapparaat.
Kan ik zomaar daarmee gaan lassen (met de aarde klem dicht in de buurt van de las natuurlijk)?
Of moet ik alle electronica stekkers loshalen, accu loshalen?
De meningen (zoals meestal) in andere topics zijn verdeeld.
Een gerenommeerd bedrijf zegt om in elk geval de accu aangesloten te laten, die kan dan dienst doen als buffer voor overspanningen. TJa....... :?
 
Ik zie het zo, als wij een machine lassen staat ook alles uit.
Als je een frame last hang je er ook geen accu aan.
Waarom nu wel?
 
iig min (zwarte kabel) van de accu af omdat anders al je elektronica een opdonder kan krijgen tijdens het lassen.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad accu los.

En ik zou ook zeggen bougiedoppen van de bougies afhalen.
Misschien wel verstanding om de stekker van de ecu los te halen, zijn dure dingen en voor de zekerheid kan je het maar doen he!
 
Ik heb vrolijk een paddockstad bij datona besteld met V adapter en bobbins voor honda. Nu wil ik deze op me hornet gaan monteren, maar zie ik tot mijn grote verbazing bij mijn achterbrug geen bevestigingsmogelijkheden...?

Is het zo dat bij de nieuwere hornets die er niet meer zitten of zie ik iets over het hoofd of heb ik gewoon zo'n universele adapter nodig (L vorm)?

Cheers!

Ps: mensen vandaag ook nog heerlijk gereden?
 
Een goede vriend mailde me net om vanavond wat rond te gaan rijden (hij rijdt een oude BMW) maar jammer genoeg moet ik dadelijk terug naar een LAN-party en kan dus niet gaan.
Miljaar he !

Misschien morgenavond nog maar eens wat gaan touren ;-)
 
Ik heb vrolijk een paddockstad bij datona besteld met V adapter en bobbins voor honda. Nu wil ik deze op me hornet gaan monteren, maar zie ik tot mijn grote verbazing bij mijn achterbrug geen bevestigingsmogelijkheden...?

Is het zo dat bij de nieuwere hornets die er niet meer zitten of zie ik iets over het hoofd of heb ik gewoon zo'n universele adapter nodig (L vorm)?

Cheers!

Ps: mensen vandaag ook nog heerlijk gereden?
Vanaf 2007 hebben ze inderdaad geen bevestigingen voor bobbins op de achterbrug. Gewoon een paddockstand gebruiken die je onder de achterbrug plaatst; simpelste oplossing.
 
Uitlaat steuntje is weer gelast, heb niets losgehaald en de gok genomen. Alles doet het nog. Bedankt voor de info.

Nog even een fotootje van mijn doe het zelf smeersysteem, waar ik al een poosje mee bezig was/over aan het nadenken was. Voor het rijden kraantje open, tot het slangetje vol met olie zit, daarna kraantje dicht en rijden maar.
Slangetje loopt langzaam leeg (door het ontluchtings slangetje, die naar boven loopt) en drupt op de ketting.
Ik gebruik nu Lidl motor-olie voor het smeren en ga nog wat testen met kettingzaag olie. Dat is namelijk iets dikker en stropiger.
Er zitten soms wat spetters op de achterbrug. maar die veeg je zo weg. (in tegenstelling tot die ketting spray, wat je er moeilijk af krijgt)
Tot nu toe zeer tevreden, al ben ik nog denkende om het kraantje te vervangen door iets, waarbij je het tijdens het rijden makkelijker kunt bedienen.....
full
 
Voor degene die graag de boekjes voor de hornet 2007+ wil bestellen dit is mogelijk in de UK.

Zie onderstaande mail:

Good morning,

Thank you for your email enquiry. We can order the parts you require, please see below.

Workshop manual - £32.94 + vat to order.
Owners manual - £29.66 + vat to order.

Total including vat and shipping to the Netherlands comes to £88.93.

If you wish to order please quote estimate number E187671, payment can be made online using the estimate number at the following link: www.davidsilverspares.co.uk/quote It will take approximately 4-5 working days to order these parts in subject to availability from our suppliers at time of ordering.
 
Pas wel op als je iets buiten europa besteld, e-keur. Invoerheffing, inklaring etc, als ze controleren komt er nog een fiks bedrag bij.

Vond je hier niets van je gading, JoepHorpoen heeft ze ook op zijn 900, en is er tevreden over, mooie sound, ik heb ze om mijn 600.
Barracuda Exhaust Shop - Sportauspuffanlagen und Dämpfer

Je kunt bij hun ook kiezen of je carbon, rvs, of aluminium wilt, zelfs de lengte kun je kiezen. :9 :9 :9


Zijn idd aardig uitlaatjes!
http://www.speedpro.de/wom/wom-onli...xr1000-k5-slipon-xtreme-high-up-2-2-2-33.html

Personlijk vind ik deze het mooiste!
Joephorpoen heeft dus een paar van die barracuda uitlaten.
Welke heeft hij fototje misschien en heb je ook filmpje met de sound?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt niet heel verkeerd! Maja moet toch eerst weer even sparen me Vrienden van de belastingdienst moesten zo nodig geld van me hebben.. :/
Dus zit er voorlopig helaas even niet in.. Mja kijke kan altijd eens zien wat ik nu echt mooi vind!
Had laatst een 900 gezien met leovincie uitlaten vond k personlijk niet echt mooi.!
Ik vind dat er maar weinig echt mooi is..
Orgineel vind k wel mooi maja de sound he..
Zag ook foto voorbij komen met een remus uitlaat die vind k wel erg mooi!
Maar zijn slecht te vinden op het web!

Wat is jullie mening?
Foto's zijn welkom! :Y
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje uit de oude doos dan maar...

[img=800,600,0]http://members.home.nl/rvandelaak/Foto's%20MF/zolder_Hornet.jpg[/img]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan