Honda Hornet Forum Part 17, Waar het verder gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben alweer terug, en was inderdaad gaan kijken voor een zwarte cb1300x4 , zoals mijn 2 voorgaande motors een xjr1300 en een fjr1300. Dus vanochtend om 6 was ik al onderweg richting Hogeveen, maar helaas was de uitlaat beschadigd, en een kale voorband, maar hij gaf ook veel te weinig voor die van mij terug, namelijk maar 1750, dat verhoogde hij nog wel een x naar 2000. Maar daar doe ik hem in elk geval niet voor weg. Dus 560 km voor niks gereden vandaag. Deze was het.

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-honda/582411662-honda-x4-cb-1300-bj-1999.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alweer terug, en was inderdaad gaan kijken voor een zwarte cb1300x4 , zoals mijn 2 voorgaande motors een xjr1300 en een fjr1300. Dus vanochtend om 6 was ik al onderweg richting Hogeveen, maar helaas was de uitlaat beschadigd, en een kale voorband, maar hij gaf ook veel te weinig voor die van mij terug, namelijk maar 1750, dat verhoogde hij nog wel een x naar 2000. Maar daar doe ik hem in elk geval niet voor weg. Dus 560 km voor niks gereden vandaag. Deze was het.

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-honda/582411662-honda-x4-cb-1300-bj-1999.html

Hallo Henk,

Ik woon vlak bij Hoogeveen en ben ook wel eens bij dit bedrijf geweest. Ik heb daar ooit geprobeerd mijn Fireblade + de toenmalige VFR400 van mijn vrouw te ruilen voor een Hornet 2007. IK moest toen al fors bij betalen. Ik heb later bij Ten Kate alleen mijn Blade ingeruild voor een nieuwe Hornet en moet een vergelijkbaar bedrag bijbetalen! Ondertussen ook nog voor duizend euro de VFR 400 verkocht.

Daarnaast was die Hornet toen ook nog niet echt superstrak.....

Kort samengevat, ervaringen van mij met dat bedrijf zijn niet echt geweldig. Google ook maar eens een keer op de naam.
 
Hallo Henk,

Ik woon vlak bij Hoogeveen en ben ook wel eens bij dit bedrijf geweest. Ik heb daar ooit geprobeerd mijn Fireblade + de toenmalige VFR400 van mijn vrouw te ruilen voor een Hornet 2007. IK moest toen al fors bij betalen. Ik heb later bij Ten Kate alleen mijn Blade ingeruild voor een nieuwe Hornet en moet een vergelijkbaar bedrag bijbetalen! Ondertussen ook nog voor duizend euro de VFR 400 verkocht.

Daarnaast was die Hornet toen ook nog niet echt superstrak.....

Kort samengevat, ervaringen van mij met dat bedrijf zijn niet echt geweldig. Google ook maar eens een keer op de naam.

He Dick,
Heb eens even gekeken op google, mag volgens mij blij zijn dat ik daar niets gekocht heb. Hij heeft inderaad een diskutabele reputatie.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ben weer terug in Nederland na twee weekjes Italie. Wat is het hier dan weer koud zeg...
Heb het motorrijden wel gemist en heb veel mooie motoren gezien daar. Viel mij op dat het voornamelijk nakeds zijn... Vooral monsters en brutales maar dat lijkt me logisch.
En de meeste berijders gewoon in korte broek en t-shirt alsof het de normaalste zaak van de wereld is :/
 
Goedemiddag,

Ben weer terug in Nederland na twee weekjes Italie. Wat is het hier dan weer koud zeg...
Heb het motorrijden wel gemist en heb veel mooie motoren gezien daar. Viel mij op dat het voornamelijk nakeds zijn... Vooral monsters en brutales maar dat lijkt me logisch.
En de meeste berijders gewoon in korte broek en t-shirt alsof het de normaalste zaak van de wereld is :/


tja, zo is het overal iets
Ik ben naar kiev geweest en daar rijden ze zonder helm en en met een hele stereo installatie op de motor
 
Vanmiddag 2 stikkers op de achterbrug geplakt, en de motor weer eens gestart.
Nu had ik hem eens in zijn vrij gezet en hem (na dat hij warm was) van 1000RPM vol gas laten doortrekken tot 10000RPM, Nu zie ik bij ±6000 dat ie inhoud en eenmaal voorbij de ±6500 gaat ie weer vlot naar de 10000RPM. Is dit normaal voor een Hornet uit 2001 (PC34)?
Of is de motor niet goed afgesteld?
Nu weet ik dat de motor uit de fabriek al niet optimaal wordt afgesteld ivm emissie regels maar heb geen idee of dit dan het gevolg is.
Iemand een antwoord?
 
Vanmiddag 2 stikkers op de achterbrug geplakt, en de motor weer eens gestart.
Nu had ik hem eens in zijn vrij gezet en hem (na dat hij warm was) van 1000RPM vol gas laten doortrekken tot 10000RPM, Nu zie ik bij ±6000 dat ie inhoud en eenmaal voorbij de ±6500 gaat ie weer vlot naar de 10000RPM. Is dit normaal voor een Hornet uit 2001 (PC34)?
Of is de motor niet goed afgesteld?
Nu weet ik dat de motor uit de fabriek al niet optimaal wordt afgesteld ivm emissie regels maar heb geen idee of dit dan het gevolg is.
Iemand een antwoord?

Dit is waarschijnlijk gedaan voor aan de geluids eisen te voldoen. Ik meen dat het geluid op 6700 toeren is gemeten, meen dat dit ook op het frame staat. En bedenk ook dat de toerenteller ook geen supernauwkeurig meet instrument is, maar een benadering van/aan.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond :) even weer een weekje gemist en meteen een nieuw topic met al 4 pagina's :P Van het weekend het spruitstuk even snel snel ingespoten met dat spul om het weer glanzend te krijgen. Eerste resultaten zijn positief. Dit weekend zal ik het eens fatsoenlijk behandelen en dan post ik wat voor en na foto's.

Nog een dikke 1,5 week en dan een motorweekend naar Luxemburg, yeah! Nu al zin in.
 
Goedemorgen,

Ik ben wel benieuwd naar de foto's. Het zijn wel de uitlaatbochten neem ik aan. Ben benieuwd, naar het resultaat.
 
Goedenavond :) even weer een weekje gemist en meteen een nieuw topic met al 4 pagina's :P Van het weekend het spruitstuk even snel snel ingespoten met dat spul om het weer glanzend te krijgen. Eerste resultaten zijn positief. Dit weekend zal ik het eens fatsoenlijk behandelen en dan post ik wat voor en na foto's.

Nog een dikke 1,5 week en dan een motorweekend naar Luxemburg, yeah! Nu al zin in.

Yeah, dit weekend mijn motor testen in Luxemburg!!
 
Goedenavond :) even weer een weekje gemist en meteen een nieuw topic met al 4 pagina's :P Van het weekend het spruitstuk even snel snel ingespoten met dat spul om het weer glanzend te krijgen. Eerste resultaten zijn positief. Dit weekend zal ik het eens fatsoenlijk behandelen en dan post ik wat voor en na foto's.

Nog een dikke 1,5 week en dan een motorweekend naar Luxemburg, yeah! Nu al zin in.

Ik ben ook zeker benieuwd.
 
Erg mooi Luxemburg, goede wegen ook doorgaans!




Een date gemaakt met Hyperpro zaterdag, ben benieuwd!
 
Da's relaxt :) Maar dat is alsnog een hoop spul meenemen zeker?

Ik neem steeds maar een hotelletje, hele dag opgevouwen op de motor zitten, dat verdient een warm bed en fijne douche zeg ik! ;)
 
Wij zitten op een camping in sta-caravans meen ik. Maar we gaan met familie + daar weer vrienden en familie van dus er zijn ook nog genoeg mensen die met een auto gaan. SCheelt weer zooi meeslepen op de motor :)
 
Erg mooi Luxemburg, goede wegen ook doorgaans!




Een date gemaakt met Hyperpro zaterdag, ben benieuwd!



Hej steveman,

Laat je de veren vervangen voor progressieve?
Alleen voor of ook achter? Ben benieuwd naar het resultaat, ben zelf namelijk al een tijd aan het twijfelen om het wel of niet te doen!

Thnx
 
Bij mij de voorvering vervangen, door progressieve, merk je echt het verschil. Vooral bij een slecht wegdek.
 
Wij zijn net terug van een weekje Luxemburg.

full
 
Hej steveman,

Laat je de veren vervangen voor progressieve?
Alleen voor of ook achter? Ben benieuwd naar het resultaat, ben zelf namelijk al een tijd aan het twijfelen om het wel of niet te doen!

Thnx

Voor en achter wordt het inderdaad, ben zelf ook zeer benieuwd :)
(Al die lyrische reacties die je er over leest :9 )
 
Laatst bewerkt:
Da's relaxt :) Maar dat is alsnog een hoop spul meenemen zeker?

Ik neem steeds maar een hotelletje, hele dag opgevouwen op de motor zitten, dat verdient een warm bed en fijne douche zeg ik! ;)

Wij gooien de drie motoren op onze aanhanger. Benzinetechnisch veeel goedkoper vanuit Leeuwarden plus je bent dan niet al helemaal gaar van snelweg rijden. En qua spullen valt het wel mee, er staan twee stapelbedden, er is een keuken met kookspul, er zijn stoelen binnen en een picknicktafel buiten.

Alleen dus beddegoed, kleding en eten en drank
 
Ah, een vierwieler erbij maakt het (snelweg)leven een stuk aangenamer inderdaad.

En dan die jeuk zodra je al die bochten ziet :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan