Honda MSX125

Enne.......doe jezelf een groot plezier door die oerlelijke spiegels met slecht gevend zicht naar achteren weg te mieteren.
Waardeloos zijn ze en spuuglelijk.
Sinds ik mijn andere spiegels erop heb zitten ( waarvoor eeuwig dank aan een zeer attente man die dat heeft weten te regelen ) ben ik de koning te rijk.
Wat een verbetering zeg.
Ze staan niet alleen vele malen optisch beter maar geven ook nog eens een beter zicht naar achteren.

60099D49-8548-49AB-AD8E-2EAEDFDF4616.jpeg
 
Overigens......wellicht even ter info indien jij het nog niet wist.
Doe jezelf een plezier en kijk eens via You Tube hoe ze de olie verversen bij een Honda Grom.
Gaat en dan met name om dat het dan volledig goed wordt gedaan en geen half werk door alleen maar de oude olie te vervangen en het kleine zeefviltertje schoon te maken.
Maar ook door wat meer onderdelen los/open te maken waardoor alles gereinigd kan worden.
Succes.
 
Enne.....alleen maar Premium benzine erin hoor.
Geen E10 meukzooi in deze prachtige mini bike.
Dat verdiendt ze nimmer.
Met een gemiddeld benzine verbruik van 1 op 50 is die E5 keuze meer dan reuze en de centen waard.
 
20200609_200336.jpg

Hierom koop je toch een MSX! Wat is het toch heerlijk rijden op z'n ding en een beetje off road gaat ook met gemak. Knipperlichten, spiegels en een tail tidy zijn besteld. Ik ben eigenlijk heel tevreden over de vering en heb zeker niet het idee dat ik het einde van de vering raak(misschien omdat ik 78kg weeg?) Ook heb ik geen zaden pijn gelukkig. Maar lees veel dat het zadel van de nieuwe MSX gewoon niet zo lekker is. Ik heb de andere uitlaat nog niet geprobeerd en vind het stiekem ook wel erg chill dat ik niet meteen boze mensen achter mij aan heb als ik een stuk fietspad pak of ergens anders rij waar ik eigenlijk niet mag komen. Z'n stille uitlaat helpt daar toch wel aan mee denk ik. Ben wel erg benieuwd hoe het vermogen veranderd als ik de andere uitlaat eronder hang.
 
Ja ik heb gezien hoe de olie spinner schoongemaakt moet worden en dat gaat zeker gebeuren bij de volgende beurt.
Ik denk dat E10 geen kwaad kan bij deze motoren maar ik tank ook lekker E5 of Euro 98, bij maximaal 50 cent meer per tank beurt is dat geen probleem.
 
Nog Nieuws ? van de MSX / GROM Tunning met snelle Blokken ( best wel stil ) of wordt er HARD gesleuteld
 
Sorry, vanaf mijn zijde weinig te melden want ik heb en houd mijn Grom standaard op een paar lichte aanpassingen na die reeds zijn gedaan.
Bloktechnisch laat ik haar helemaal origineel want vind het wel goed zo.
Ze staat overigens alweer een tijdje eenzaam alleen te zijn, want pak de CB500 net effe wat makkelijker.
Als het shitweer is met regen kruip ik in mijn koekblik dus de Grom is eigenlijk ene die doorgaans op de laatste plaats komt.
Niet heel erg aardig van mij, maar moet ook een beetje aan mezelf denken.
Voordeel is wel dat ze een lage kilometerstand heeft want zoveel rij ik er niet mee.
Het is en blijft toch een Funbike puur sang voor mij.
 
Sorry, vanaf mijn zijde weinig te melden want ik heb en houd mijn Grom standaard op een paar lichte aanpassingen na die reeds zijn gedaan.
Bloktechnisch laat ik haar helemaal origineel want vind het wel goed zo.
Ze staat overigens alweer een tijdje eenzaam alleen te zijn, want pak de CB500 net effe wat makkelijker.
Als het shitweer is met regen kruip ik in mijn koekblik dus de Grom is eigenlijk ene die doorgaans op de laatste plaats komt.
Niet heel erg aardig van mij, maar moet ook een beetje aan mezelf denken.
Voordeel is wel dat ze een lage kilometerstand heeft want zoveel rij ik er niet mee.
Het is en blijft toch een Funbike puur sang voor mij.
Top . toch 1 reactie . maar niet waar Ik hoop het is altijd leerzaam wat een ander doet met zijn MSX / GROM
 
Een maatje en ik zijn ook aan het kijken naar 2 van de leuke fietsjes. Helaas in Nederland weinig te vinden, we zijn nu een beeetje aan het zoeken in Duitsland.

Mocht iemand hier nog een leuk 1ehands model weten te staan hoor ik het graag ;)
 
Nog Nieuws ? van de MSX / GROM Tunning met snelle Blokken ( best wel stil ) of wordt er HARD gesleuteld
Druk geweest met van alles en nog wat en weinig aan rijden toegekomen, wel van de week een kepspeed achterbrug op de kop kunnen tikken voor weinig. Scheelt ca. 1,5kg tov standaard en ziet er een stuk mooier afgewerkt uit. Binnenkort maar eens monteren en een proefrondje rijden :)
 
Druk geweest met van alles en nog wat en weinig aan rijden toegekomen, wel van de week een kepspeed achterbrug op de kop kunnen tikken voor weinig. Scheelt ca. 1,5kg tov standaard en ziet er een stuk mooier afgewerkt uit. Binnenkort maar eens monteren en een proefrondje rijden :)
Kepspeed achterbrug heb Ik ook wel met beugel onder voor de sterkte . staat wel beter dan standaard
 
Inmiddels heb ik samen met een maatje 2 Groms opgehaald in Duitsland. Zien er allebei heel netjes uit alleen de beide kettingen zijn ver versleten. Ipv een oem set erop zetten heb ik gelezen dat je beter meteen een wat betere set kan aanschaffen.

Iemand aanbevelingen?

20200703_121417.jpg
 
Ik heb een ketting met o-ringen erop zitten van DC, DID maakt ook goede setjes. Als je wil dat de ketting langer meegaat is een ketting met een seal (o/x/etc-ring) aan te bevelen. Ik ben bij de standaard lengte (106) en roller dikte (420) gebleven. DID 420D (OEM) is zonder seal en ging bij mij ca 3500km mee. De volgende set met o-ringen is na 11.500km vervangen omdat ik een andere tandwielverhouding erop gezet heb (van 14/34 naar 15/35) i.c.m. lichtere tandwielen maar de ketting was nog niet versleten. Het is de moeite waard eens te kijken of je de grom met een tandje minder voor (14T t.o.v. 15T OEM) fijner vindt rijden. Een voortandwiel kost nog geen €10.
 
Super goede Informatie en daar kunnen wij als Grom rijders wel wat mee.
Ik zal tzt ook eens een betere kwaliteit ketting en tandwielen op de mijne zetten.
Dat verdiend ze wel.
Hoop dat komende week droger wordt opdat de kleine telg dan weer naar buiten mag.
Het is alweer te lang geleden dat ik me vermaakt heb met haar.
 
Gister 2 mooie pakketjes van TST voor de Groms binnen gekregen uit Amerika. Afgelopen vrijdag besteld en nu al binnen dus dat is top. Had vrijdag ook bar end spiegels besteld bij Motea en die waren vandaag pas binnen dus kun je nagaan haha.

Ook meteen een nieuwe 420 o-ring ketting besteld met een 14T voortandwiel om te kijken hoe dat bevalt.

Uit Amerika:
-Achterlicht met integrated turn signals.
-Undertail.
-Kentekenhouder.
-Knipperlichten voor.
-Wat extra spul zodat het ook allemaal werkt.

1316_GROM_HYPERPACK1_TST-Hyperpack-Bundle-for-Honda-Grom_Detailed-Image-3-1.jpg
 
Mooi spul zeg.
En mooi klusje om het erop te zetten en van te genieten.
Gaat je Grom alleen maar nog beter ervan uit zien.
 
Zeg maar gerust rare oerlelijke ronde spiegels die erop zaten.
Wat een lelijke dingen waren dat zeg.
Ben ook blij daarvan af te zijn.
Degene die dat bij het ontwerp van de Grom heeft bedacht moeten ze ontslaan.
Jij hebt nu in elk geval net als ik veel mooiere aftermarkt spiegels erop en ze staan er goed bij.
Zelf ben ik niet zo van die Barr-end spiegels want vind het daardoor wat te breed worden.
Ik hou het dus maar bij de conventionele spiegels.

921E8C43-24D4-48DC-81B1-551225F3FB03.jpeg
 
De normale spiegels waren inderdaad erg lelijk. Ik denk ik zeg het netjes voordat hier nog mensen rondrijden met de originele spiegels. Al heb ik het idee dat de grom community niet heel groot is in Nederland 😋.

Net nieuwe knipperlichtjes geplaatst.
20200712_121109.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan