Honda MSX125

De bedoeling is oranje. Wil een kleine replica maken van mijn andere brommer haha.

20200622_202541.jpg
 
Ben iets oranje tegen gekomen ja haha. Jammer dat de honda hier niet zo populair is. In amerika zie je echt de meest aparte kleurstellingen en mods voorbij komen.

20200727_115153.jpg


Vanmorgen nieuwe hendeltjes erop gezet.
 
Kijk maar eens op Fred`sbikes MSX ( B ) die heeft ook een los frame ( pijpjes ) die schroef je zo op de MSX dan lijkt het nog meer op een KTM het is wel in het Rood maar spuitbus Oranje doet wonderen . het is daar net een snoepwinkel Ik heb daar veel besteld . wij zien het wel
 
Toffe hendels! In Nederland is het helaas zoeken naar de grommetjes. Er staan er iets meer dan 180 op kenteken als ik me niet vergis, en slechts een deel daarvan wordt ook veel gereden. Maar des te leuker als je dus iemand ermee tegenkomt!
 
Toffe hendels! In Nederland is het helaas zoeken naar de grommetjes. Er staan er iets meer dan 180 op kenteken als ik me niet vergis, en slechts een deel daarvan wordt ook veel gereden. Maar des te leuker als je dus iemand ermee tegenkomt!
180 Grom`s ? toch meer MSX denk Ik . best wel veel voor een Meeting
 
Idd een mooie ombouw.
Moet ongelogen en eerlijk bekennen dat sinds ik rondrijd met mijn MSX ( Grom ) ik er de afgelopen 2 jaar hooguit ene ben tegengekomen.
Ze zijn en blijven gewoonweg zeer schaars goed.
Ben daar niet rouwig om, maar had er eigenlijk toch wel meer van gezien mogen hebben.
 
180 Grom`s ? toch meer MSX denk Ik . best wel veel voor een Meeting
Kijk maar op kenteken.tv, meer dan 200 zijn het zeker niet.

Ik kom ze heel sporadisch tegen, maar meer dan 5 verschillende heb ik nog niet gezien.. Volgens mij verdwijnen er een hoop in een schuur voor achterop de camper.

Tof! Behalve die slider op het blok. Zolang je niet valt zien ze er vooral heel leuk uit, maar de manier van bevestiging ervan maakt dat je kosten juist door die slider na een val hoger uitvallen dan zonder (voor voorbeelden: de "stunt/crash" topics op hondagrom.net). Consensus onder de stunters in Amerika is dan ook dat je beter sliders op de assen kan plaatsen en valdoppen op het stuur als je schade wil beperken. Of niet vallen natuurlijk :+
 
Hou ons graag op de hoogte met die 186 alleen een cylinder met zuiger ? graag wat meer info / foto`s van het project . leuk om te lezen
Ik was jullie niet vergeten, maar heb de resultaten even afgewacht. Het is uiteindelijk de Kitaco 181cc met oliekoeler en nokkenas geworden. Rijder is er supertevreden mee. Gaat echt een pak beter, zowel optrekken als topsnelheid. Kit goed ingereden en 'nog' *D geen problemen.
Ikzelf heb op mijn MSX, de airbox verwijderd en luchtfilter geplaatst, grotere voorbuis en boosterplug gestoken. Reset van de ECU en na +/- 100 km merk je wel verschil. Trekt feller en snelheid zakt minder tijdens helling of tegenwind. Topspeed misschien iets hoger, maar is heel afhankelijk van de weersomstandigheden dus moeilijk in te schatten. En heb me dan toch maar een derde bike (pitbike) aangekocht om circuit te rijden. :]:]
 
Ik was jullie niet vergeten, maar heb de resultaten even afgewacht. Het is uiteindelijk de Kitaco 181cc met oliekoeler en nokkenas geworden. Rijder is er supertevreden mee. Gaat echt een pak beter, zowel optrekken als topsnelheid. Kit goed ingereden en 'nog' *D geen problemen.
Ikzelf heb op mijn MSX, de airbox verwijderd en luchtfilter geplaatst, grotere voorbuis en boosterplug gestoken. Reset van de ECU en na +/- 100 km merk je wel verschil. Trekt feller en snelheid zakt minder tijdens helling of tegenwind. Topspeed misschien iets hoger, maar is heel afhankelijk van de weersomstandigheden dus moeilijk in te schatten. En heb me dan toch maar een derde bike (pitbike) aangekocht om circuit te rijden. :]:]
bedankt voor de Reactie . daar kan Ik ( wij MSX / Grom ) rijders wat mee . zit er op die 181 cc nog een grotere trotle box ( inlaat ) ? op of nog standaard . want die heeft wel benzine / lucht nodig .
 
Ik was jullie niet vergeten, maar heb de resultaten even afgewacht. Het is uiteindelijk de Kitaco 181cc met oliekoeler en nokkenas geworden. Rijder is er supertevreden mee. Gaat echt een pak beter, zowel optrekken als topsnelheid. Kit goed ingereden en 'nog' *D geen problemen.
Ikzelf heb op mijn MSX, de airbox verwijderd en luchtfilter geplaatst, grotere voorbuis en boosterplug gestoken. Reset van de ECU en na +/- 100 km merk je wel verschil. Trekt feller en snelheid zakt minder tijdens helling of tegenwind. Topspeed misschien iets hoger, maar is heel afhankelijk van de weersomstandigheden dus moeilijk in te schatten. En heb me dan toch maar een derde bike (pitbike) aangekocht om circuit te rijden. :]:]

Jij hebt er echt werk van gemaakt. Wat voor een luchtfilter heb je er nu op zitten? Vind de kit van chimera wel mooi maar dat moet uit Amerika komen met alle bijkomende kosten.

Vandaag de grom van m'n maatje ook vast deels gewrapt. Redelijk gelukt!

20200728_172349.jpg

20200728_205320.jpg
 
bedankt voor de Reactie . daar kan Ik ( wij MSX / Grom ) rijders wat mee . zit er op die 181 cc nog een grotere trotle box ( inlaat ) ? op of nog standaard . want die heeft wel benzine / lucht nodig .
dat dacht ik niet. enkel
Kitaco 181cc pack for Honda MSX / Grom 125. Complete kit ready for assembly with the original cylinder head. The most consistent way to build displacement on MSX. 12CV at 6000 rpm in this version with type 1 crankshaft and 62000 rpm in type 2 version.
It comes complete with:
- Cylinder diameter 63mm (crankshaft stroke origin 57.9mm)
- Complete piston planned for the original cylinder head
- Gasket set for the top engine.
- Kitaco I-map unit + high speed injector.
- Oil cooler kit + fixing on valve cover
- choice of camshaft Type 1 or 2
ook wel airbox eraf
 
dat dacht ik niet. enkel
Kitaco 181cc pack for Honda MSX / Grom 125. Complete kit ready for assembly with the original cylinder head. The most consistent way to build displacement on MSX. 12CV at 6000 rpm in this version with type 1 crankshaft and 62000 rpm in type 2 version.
It comes complete with:
- Cylinder diameter 63mm (crankshaft stroke origin 57.9mm)
- Complete piston planned for the original cylinder head
- Gasket set for the top engine.
- Kitaco I-map unit + high speed injector.
- Oil cooler kit + fixing on valve cover
- choice of camshaft Type 1 or 2
ook wel airbox eraf
Dus de standaard kop met Economie ( kleine ) kleppen zit er gewoon op ? Ik kom ook nog uit de Monkey / DAX tijd met een 150 cc moest er ook
een andere kop op met Grote kleppen en grotere Carb . en Uitlaat voor meer POWER
 
@kawa ted,
Hij is leuk, leuk spul heb je er op zitten.
Achtervork is echt mooi.
Ik zit te wachten tot er eens één bij ons ingeruild wordt, waarschijnlijk sla ik dan toe.
Kan ook maar zo zijn dat het een Monkey word.
Altijd al grappig gevonden dat kleine spul ondanks 1 meter 98.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan