Honda MSX125

Ik vind de oliewissel niet een must, honda zegt na 1000km en dus doe ik het na 1000km. Eerder mag natuurlijk, maar is niet vereist. Het filtergaasje legen hoeft pas bij 4 (of 8?) duizend en dat heb ik toen ook gedaan. Toen zat er een minimale hoeveelheid vijlsel in van het inrijden, bij 16k vervolgens niks meer tegengekomen.
Ik tank vrolijk E10 met de grom en ook daar heb ik geen problemen mee, alleen als de motor >2weken niet gereden gaat worden tank ik E5 (of ethanolvrij) om het vergummen van de benzine te voorkomen. Ook hiervan zegt Honda dat het prima kan op E10, en zolang je er mee rijdt doet dat het ook. Maar vertroetelen mag natuurlijk altijd.
Ik ben van mening dat de voorvorken upgraden inderdaad een must is, de motor is standaard afgeveerd op iemand van ca 50kg lijkt het wel. Er zit standaard ook totaal geen demping in. De achtervering is een ander verhaal, inmiddels ben ik er achter dat voor de grom geen achterbruglagers zijn gebruikt maar een soort rubbers die het scharnierpunt vormen, dit zorgt voor enorm veel wrijving en maakt dat de (toch wel middenmoot/budget) schokdemper minimaal presteert. Die achterbruglagers vervangen heeft waarschijnlijk veel meer effect dan een goede schokdemper plaatsen en de standaard rubbers laten zitten. In mijn ogen is dat dan ook meer een must en de schokdemper zelf meer een "nice to have".

Meer in de categorie nice to have: andere uitlaat, corbin (of ander merk) zadel - origineel is te doen vind ik, maar voor anderen enorm oncomfortabel -

En een natte rug als je door de regen rijdt.
Een tail tidy is inderdaad niet aan te raden in de regen _O-

Edit: o ja, dit kon natuurlijk niet ontbreken op de "nice to have" lijst:
1603728622317.png
 
Yes, speeltje is binnen🤩.
Toch maar even ruim 60km gereden, ondanks t niet helemaal droge weer.
Loopt heerlijk soepel, alleen die bandjes zijn k#t.
 

Bijlagen

  • 20201030_124455.jpg
    20201030_124455.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 18
  • 20201030_124527.jpg
    20201030_124527.jpg
    2 MB · Weergaven: 18
Die Vee Rubber banden zijn inderdaad kut. Betaal je al een idioot bedrag voor zo'n MSX en dan pleuren ze er ook nog troep onder bij Honda. :+
Veel plezier met je MSX en koop idd zo snel mogelijk andere banden, met het natte seizoen is het vragen om problemen op die rotzooi.
 
Eigenlijk is hij 2e hands . Had 12km gelopen maar vorige eigenaar wilde toch liever een crosser,dus meteen terug naar de dealer.
Dus nieuw rijden voor prijs van gebruikt😉
 
Die Vee Rubber banden zijn inderdaad kut. Betaal je al een idioot bedrag voor zo'n MSX en dan pleuren ze er ook nog troep onder bij Honda. :+
Veel plezier met je MSX en koop idd zo snel mogelijk andere banden, met het natte seizoen is het vragen om problemen op die rotzooi.
Thnx. Nieuwe banden staan op de nominatie.
 
Mooie machine zeg.
Vind die kleurstelling wel sjiek.
Banden inderdaad zo rap mogelijk vervangen voor betere en die oerlelijke ronde spiegels mogen ook zo snel mogelijk de kliko in.
Die stock fabrieks uitlaat klinkt ook voor geen meter en had ik gelijk bij de dag van ophalen bij de motorzaak al laten vervangen voor mijn eigen keuze aftermarkt uitlaat.
Een originele Yoshimura heb ik eronder zitten en die klinkt ongelogen als een 600cc 1 cilinder.
Wat kan die uitlaat blaffen zeg zo mooi klinkt dat.
Genieten met je machine en veilige kilometers gewenst.
 

Bijlagen

  • B31F472C-4F4A-4A9E-9441-E78669A5F890.jpeg
    B31F472C-4F4A-4A9E-9441-E78669A5F890.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 11
Mooie machine zeg.
Vind die kleurstelling wel sjiek.
Banden inderdaad zo rap mogelijk vervangen voor betere en die oerlelijke ronde spiegels mogen ook zo snel mogelijk de kliko in.
Die stock fabrieks uitlaat klinkt ook voor geen meter en had ik gelijk bij de dag van ophalen bij de motorzaak al laten vervangen voor mijn eigen keuze aftermarkt uitlaat.
Een originele Yoshimura heb ik eronder zitten en die klinkt ongelogen als een 600cc 1 cilinder.
Wat kan die uitlaat blaffen zeg zo mooi klinkt dat.
Genieten met je machine en veilige kilometers gewenst.
och, de uitlaat klinkt niet heel gek. staat niet op de eerste plek voor vervanging, maar smaken verschillen. Qua looks vind ik de akraprovic wel mooier dan de originele. Spiegels al wel besteld, hoewel de originele wel een mooi trillingsvrij beeld geven. Bandjes straks maar even bestellen...
 
Eigenlijk is hij 2e hands . Had 12km gelopen maar vorige eigenaar wilde toch liever een crosser,dus meteen terug naar de dealer.
Dus nieuw rijden voor prijs van gebruikt😉

Nah, nog steeds gloedjenieuw, dus. :) Zonde joh, 12 kilometer. Dat had hij kunnen voorkomen als de dealer een demo had. Vaak hebben ze geen demo van dit soort spul van Honda, wat gewoon vreemd is, want met een demo kan je ook meer verkopen. Bij Benelli hebben de dealers vaak wel een TNT125 demo, de goedkopere tegenhanger van de MSX. Aan de andere kant weten dealers ook dondersgoed dat 125cc gewoon slecht verkoopt in Nederland, dus waarom moeite steken in een demo? De vorige eigenaar levert toch wel een beetje in denk ik, omdat de motor niet meer nieuw is. Hoop dat jij er een leuke prijs voor hebt betaald.

Thnx. Nieuwe banden staan op de nominatie.

Banden is het eerste wat je moet vervangen op de MSX, boven al het andere. Met nat wegdek kan je op je bek gaan en dan moet je veel meer vervangen, kost je nog meer geld. In de lente/zomer zou het nog wel even kunnen, met de herfst nu en winter in aantocht, wist ik het wel. :P
 
Nah, nog steeds gloedjenieuw, dus. :) Zonde joh, 12 kilometer. Dat had hij kunnen voorkomen als de dealer een demo had. Vaak hebben ze geen demo van dit soort spul van Honda, wat gewoon vreemd is, want met een demo kan je ook meer verkopen. Bij Benelli hebben de dealers vaak wel een TNT125 demo, de goedkopere tegenhanger van de MSX. Aan de andere kant weten dealers ook dondersgoed dat 125cc gewoon slecht verkoopt in Nederland, dus waarom moeite steken in een demo? De vorige eigenaar levert toch wel een beetje in denk ik, omdat de motor niet meer nieuw is. Hoop dat jij er een leuke prijs voor hebt betaald.



Banden is het eerste wat je moet vervangen op de MSX, boven al het andere. Met nat wegdek kan je op je bek gaan en dan moet je veel meer vervangen, kost je nog meer geld. In de lente/zomer zou het nog wel even kunnen, met de herfst nu en winter in aantocht, wist ik het wel. :P
prijs was 3600. best netjes...
bandjes zojuist besteld bij dealer. Michelin Power pure reinforced, ook deze prijs is een lachertje vergelegen met mijn CB1000r......

Ik kan zeggen dat ik er erg gelukkig mee ben. *O*
 
Laatst bewerkt:
Dikke pret met een 125cc brommert.
Geweldig toch.
De Honda MSX125 is echt van begin tot eind een fantastisch machientje.
Heb de mijne inmiddels al een aantal jaren in bezit en is 1 van de leukste aankopen op tweewielergebied.
 
ok, de eerste vraag.
wat is de sensor(?) aan de linker kant van de cilinder, temperatuur? rechts bij de uitlaat zal de lambda sonde zijn.

en met het in de garage zetten is het wel eens handig om de kont vast te pakken en te slepen. Hebben jullie een rekje of handgrepen of iets dergelijks? en zo ja, welke en waar gekocht?

alvast mijn dank
 
Laatst bewerkt:
Op jouw eerste vraag kan ik helaas geen antwoord geven omdat ik dat niet weet en hopenlijk heeft iemand anders een antwoord daarop.
Op de tweede vraag heb ik wel antwoord omdat ik altijd met name als ik mijn Grom uit de schuur haal even de kont moet verzetten.
Ik zal je vertellen hoe ik dat doe zonder enige schade aan de brommer te veroorzaken.
Ik trek een oude motorhandschoen aan en op het moment dat ik de achterzijde van de machine wil verzetten dan pak ik de beugel vast waarop de step van de duopassagier zit.
In mijn situatie betreft dat de beugel aan de linkerzijde.
Daar kan je aan trekken en sjorren zonder ook maar enige schade te kunnen veroorzaken.
Hoop dat jij met die handeling datgene kunt doen waarbij het voor mij wel werkt.
 
Mocht dylanpilot's idee niet werken dan kan ik je de H2c rear rack (ebay uit Thailand) aanbevelen, kost niet veel en grijpt lekker. Er zijn ook nog "rekjes" met 1 enkele stang te koop die minder opvallen, dat is ook nog een optie. Ik zou even rondspeuren op ebay, veel onderdelen komen uit Thailand en zijn van prima kwaliteit. Geen idee waar die sensor voor is, wat wil je er mee doen?
 
thx voor de info. ik was al een beetje aan het neuzen voor een rekje/greep maar nog niet iets geweldigs gevonden.
Ik ben techneut, dan wil ik wel weten wat er allemaal op het blokje geschroefd zit:).
 
Er zijn hier Grom rijders die eigenhandig complete opvoersetjes monteren en wachten is even daarop wat die vertellen over jouw vraag omtrend die sensor aan de linkerzijde van het blokje.
Je hebt de Grom helaas net iets te laat buiten het seizoen aangeschaft want tegenwoordig meer regen en harde wind dan we wensen.
Gelukkig volgend jaar weer rond april betere tijden met het voorjaar en zomer eropvolgend.
Vind zelf het rijden op een motorfiets met regen een ellende.
Alles zeiknat en de machine komt er dan ook niet uit te zien met die moddertroep.
Respect voor jou als jij deze herfst/winterperiode gewoon doorrijdt op je nieuwe aanwinst.
 
Ik pik de mooie dagen eruit, Bij regen blijft hij lekker droog in de garage. Voor mijn werk hoef ik hem niet te hebben, ik kan lopen.:)
Het voorjaar is een meer logische periode maar ja, hoe lang blijft een 2e handse staan? Zou ik volgend voorjaar met het nieuwe model opgescheept zitten:P.
 
thx voor de info. ik was al een beetje aan het neuzen voor een rekje/greep maar nog niet iets geweldigs gevonden.
Ik ben techneut, dan wil ik wel weten wat er allemaal op het blokje geschroefd zit:).
Kijk eens op de Site van Motokit of Fred`sbike beide in Belgie . daar staan Mega veel onderdelen te koop voor de MSX / Grom Ik heb daar ook een Rekje gekocht van Gcraft made in Japan suc 6
 
Wat betreft de regen hebben we geluk, het regent zo nu en dan maar komende week is er weinig voorspeld.

Goeie keus wbt die handgrepen, vallen mooi weg tegen de zwarte achterkant!
 
Hallo Allemaal,

Ik wil ook gaan voor de MSX125 na jaren racemotoren en ander zwaar materiaal te hebben gereden. Ik kijk al bijna 3 jaar naar deze motor en heb de knoop doorgehakt. Ik wil er ook 1. Nu nog het juiste model (ik wil een SF-model hebben) en dan wil ik hem gaan customizen naar mijn wens. Heeft iemand enig idee waar ik kappensets kan kopen en dan helemaal degene die je op deze foto ziet?

Bij voorbaat dank! En ik hou jullie op de hoogte als ik wat gevonden heb..:)
01810-JL1N5-10_1.jpg
 
Hallo Allemaal,

Ik wil ook gaan voor de MSX125 na jaren racemotoren en ander zwaar materiaal te hebben gereden. Ik kijk al bijna 3 jaar naar deze motor en heb de knoop doorgehakt. Ik wil er ook 1. Nu nog het juiste model (ik wil een SF-model hebben) en dan wil ik hem gaan customizen naar mijn wens. Heeft iemand enig idee waar ik kappensets kan kopen en dan helemaal degene die je op deze foto ziet?

Bij voorbaat dank! En ik hou jullie op de hoogte als ik wat gevonden heb..:)
Bekijk bijlage 1561662
Welkom bij de Club. Ik rij ook jaren Dikke Bike`s maar dit is wel Fun . die onderdelen denk Ik zoeken in Japan Thailand ( Alie ) Belgie Ebay ?
 
welkom bij de club.
echt een geweldige funfiets is dit!
ik moet er nog wel wat aan customizen maar complete kappensets ga ik niet doen. De snelle looks moeten wel een beetje in verhouding zijn met de echte prestaties.😉 Op Ali zal vast wel wat te vinden zijn.

net nieuwe bandjes eronder laten zetten, 100x beter dan die Veerubbershit. Michelin Power Pure , echt een verademing, ineens heb je gevoel wat hij doet in de bochten. Met dit weer op de binnenweggentjes, heerlijk!
 
Hallo Allemaal,

Ik wil ook gaan voor de MSX125 na jaren racemotoren en ander zwaar materiaal te hebben gereden. Ik kijk al bijna 3 jaar naar deze motor en heb de knoop doorgehakt. Ik wil er ook 1. Nu nog het juiste model (ik wil een SF-model hebben) en dan wil ik hem gaan customizen naar mijn wens. Heeft iemand enig idee waar ik kappensets kan kopen en dan helemaal degene die je op deze foto ziet?

Bij voorbaat dank! En ik hou jullie op de hoogte als ik wat gevonden heb..:)
Bekijk bijlage 1561662
Hoi! Super leuk, houd ons op de hoogte van de voortgang want zo'n bouwproject is leuk om te lezen in de wintermaanden. Als ik het zo bekijk is er veel veranderd aan dit motortje. Ik zal gokken wat ik zie, want ben niet zo'n expert.
- De kappen met "01" erop heb ik eerder gezien op een Honda HRC kappenset/projectbike, deze kleurstelling heb ik niet eerder gezien maar het ziet er uit als een standaard witte msx sf met een stickerset. Die zijn met bosjes te koop op ebay.
- De benzinetank lijkt óf anders óf er zit een soort verlenger op om de zit positie iets naar achteren te brengen (de stickers eronder lijken door te lopen, dus een andere tank lijkt het niet)
- Het zadel is custom of ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar zo dun heb ik ze niet eerder gezien.
- De schokdemper lijkt een RacingBro's variant te zijn
- De belly pan kan óf bij die HRC kit passen of een TYGA examplaar (of namaak) te zijn, veel variatie is er in bugspoilerland niet voor dit motortje (op de slechte namaak van msx125accesoires na dan)
- Het subframe líjkt anders, maar dat is misschien alleen de kappenset van het subframe, heb ik nog niet eerder gezien
- De uitlaat is oo kanders, geen idee maar zal wel flink herrie maken met zo'n korte einddemper
- Rearsets zijn ook niet origineel
- Motorblokje lijkt dan vreemd genoeg wél origineel en zonder after-market oliekoeler, dat maakt dit dus waarschijnlijk een looks-only apparaat:Z, net als hier boven al gezegd werd is het wel leuk als het ook harder gaat als het er snel uitziet..

Google reverse image search is je vriend:) dat al gebruikt? Het lijkt me dat je deze foto van een website/forum hebt geplukt waar iets meer info staat.

Mocht je nou een aftermarket tank vinden, let me know! Die ben ik nog niet tegengekomen en ik zoek nog een manier om de radius iets te vergroten op de grom.

Dus als antwoord op je vraag: kappensets worden niet zo veel verkocht. Veelal koopt men stickerset of plastidipt/wrapt men het originele spul. Het originele is over het algemeen ook beter verkrijgbaar dan (goed) namaakspul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan