Ik vind de oliewissel niet een must, honda zegt na 1000km en dus doe ik het na 1000km. Eerder mag natuurlijk, maar is niet vereist. Het filtergaasje legen hoeft pas bij 4 (of 8?) duizend en dat heb ik toen ook gedaan. Toen zat er een minimale hoeveelheid vijlsel in van het inrijden, bij 16k vervolgens niks meer tegengekomen.
Ik tank vrolijk E10 met de grom en ook daar heb ik geen problemen mee, alleen als de motor >2weken niet gereden gaat worden tank ik E5 (of ethanolvrij) om het vergummen van de benzine te voorkomen. Ook hiervan zegt Honda dat het prima kan op E10, en zolang je er mee rijdt doet dat het ook. Maar vertroetelen mag natuurlijk altijd.
Ik ben van mening dat de voorvorken upgraden inderdaad een must is, de motor is standaard afgeveerd op iemand van ca 50kg lijkt het wel. Er zit standaard ook totaal geen demping in. De achtervering is een ander verhaal, inmiddels ben ik er achter dat voor de grom geen achterbruglagers zijn gebruikt maar een soort rubbers die het scharnierpunt vormen, dit zorgt voor enorm veel wrijving en maakt dat de (toch wel middenmoot/budget) schokdemper minimaal presteert. Die achterbruglagers vervangen heeft waarschijnlijk veel meer effect dan een goede schokdemper plaatsen en de standaard rubbers laten zitten. In mijn ogen is dat dan ook meer een must en de schokdemper zelf meer een "nice to have".
Meer in de categorie nice to have: andere uitlaat, corbin (of ander merk) zadel - origineel is te doen vind ik, maar voor anderen enorm oncomfortabel -
Edit: o ja, dit kon natuurlijk niet ontbreken op de "nice to have" lijst:
Ik tank vrolijk E10 met de grom en ook daar heb ik geen problemen mee, alleen als de motor >2weken niet gereden gaat worden tank ik E5 (of ethanolvrij) om het vergummen van de benzine te voorkomen. Ook hiervan zegt Honda dat het prima kan op E10, en zolang je er mee rijdt doet dat het ook. Maar vertroetelen mag natuurlijk altijd.
Ik ben van mening dat de voorvorken upgraden inderdaad een must is, de motor is standaard afgeveerd op iemand van ca 50kg lijkt het wel. Er zit standaard ook totaal geen demping in. De achtervering is een ander verhaal, inmiddels ben ik er achter dat voor de grom geen achterbruglagers zijn gebruikt maar een soort rubbers die het scharnierpunt vormen, dit zorgt voor enorm veel wrijving en maakt dat de (toch wel middenmoot/budget) schokdemper minimaal presteert. Die achterbruglagers vervangen heeft waarschijnlijk veel meer effect dan een goede schokdemper plaatsen en de standaard rubbers laten zitten. In mijn ogen is dat dan ook meer een must en de schokdemper zelf meer een "nice to have".
Meer in de categorie nice to have: andere uitlaat, corbin (of ander merk) zadel - origineel is te doen vind ik, maar voor anderen enorm oncomfortabel -
Een tail tidy is inderdaad niet aan te raden in de regenEn een natte rug als je door de regen rijdt.
Edit: o ja, dit kon natuurlijk niet ontbreken op de "nice to have" lijst: