Mijn vrouw vindt het op zich geen probleem dat er een mini ipv maxi in de woonkamer komt te staan.Bedankt voor jullie persoonlijke feedbackmuch appreciated! Ben zelf begonnen op 800cc motoren.....
......Vriendlief vind het maar niks, zo'n dwergje in de garage.
In de Aziatische landen is het inderdaad gewoon een muzikaal intermezzo i.p.v. een waarschuwingssignaal. Kan de keren die ik mijn 'claxon' gebruikt heb nog op twee handen tellen, zou hem liever vaker gebruiken maar dat komt zo bot over.Zeker..dat ze dát daar veel doen....
Dat is daar, "hee ik kom eraan", Ipv, hier, "je veroorzaakt Acuut gevaar"..
Mijn vrouw vindt het op zich geen probleem dat er een mini ipv maxi in de woonkamer komt te staan.
Wel is ze bang dat de lol er snel af zou zijn. Voor nu zet ik het op een andere mindset. Vroeger veel gecrossed, en daar mee gestopt omdat ik na een val langer last had, dan toen ik nog woest aantrekkelijk was..
Vanaf mijn 16e legaal op,opgevoerde brommers, etc, door wind en weer, het hele jaar door. Dus dan eigen je, je een bepaalde style toe. Dat zag je terug in de levensduur van de banden. Na 3k was het op...
Maar nu ook al weer 5 jaar mogen genieten van, wat op de weg rijden te bieden had.. Denk dat het mooi is om dat af te sluiten, en te concluderen, dat het verstandiger is om iets te kopen wat niet zo hard kan.. zodat ik altijd volgas kan..
Mijn oude heer, grinnikte, toen ik hem de motivatie vertelde.... "iets met een appel mijn zoon...iets met een appel" was zijn reactie. Met toegevoegd, wij hadden andere tijden, het was ook minder druk..
Ja, inderdaad een keertje proefrijden. Wat op dit ogenblik absoluut onmogelijk lijkt door de schaarste van deze modellen. Maar de aanhouder wint...Tot nu toe ben ik nog geen heel ingewikkelde zaken tegengekomen qua onderhoud en sleutelen, op Youtube staan genoeg handleidingen (sommige niet altijd even chique).
De enige plek waar je een serieuze bekeuring kunt oplopen is in de bebouwde kom.
Gewoon een keertje proefrijden
Ben Ik dan de enige die de Knipperlicht schakelaar als storend en onhandig ervaart ? het is toch een onderdeel wat je met de koppeling en gashendel veel gebruik . ben benieuwd naar jullie reactie ?Ik heb mijn MSX in 2018 gekocht het eerste Model was wit perlmoer . en heb hem overgespoten in de HRC kleuren en veel verbouwd . en bevald mij Prima . een minpuntje een Japanse ontwerper laat ik eens een mega knop ( toeter ) op het linker schakelaar kant van het knipper licht zetten en verstop ik de schakelaar die je heel veel gebruikt daar onder ? honda en veel andere japanse al uit de jaren 60/ 70 ook de oude honda ss had dit al . Jammer van dit Model misschien toeteren ze heel veel in Azie ?
Heb geen grommetje dus kan geen definitieve mening geven maar de richtingaanwijzers zitten op mijn Forza ook onder de claxon verstopt. Na de eerste week had ik er eigenlijk geen last meer van. De MSX heeft precies wel een grotere toeterknop dan de Forza, misschien moet de bestuurder door de 'grootte' van het Grommetje er meer op duwen?Ben Ik dan de enige die de Knipperlicht schakelaar als storend en onhandig ervaart ? het is toch een onderdeel wat je met de koppeling en gashendel veel gebruik . ben benieuwd naar jullie reactie ?
Heb geen grommetje dus kan geen definitieve mening geven maar de richtingaanwijzers zitten op mijn Forza ook onder de claxon verstopt. Na de eerste week had ik er eigenlijk geen last meer van. De MSX heeft precies wel een grotere toeterknop dan de Forza, misschien moet de bestuurder door de 'grootte' van het Grommetje er meer op duwen?Een gewaarschuwde automobilist is er twee waard (but not really...).
Honda Forza
Honda MSX125
Ik snap wel dat je dit als hinderlijk kan ervaren, ik denk dat het van de positie van de bestuurder afhangt alsook de grootte van je handen. Ik moet zelf niet van (grip)positie veranderen tijdens het rijden om ze te kunnen aantikken of uitschakelen.
Ik moest er eerst wel even aan wennen dat de toetert op de verkeerde plek zit bij veel huidige Honda's...
Volgens mij zijn sommige Italiaanse merken er een jaar of wat mee begonnen maar hebben het snel weer gelaten.
Ik rijd door mijn werk soms wel een keer of tien per dag met diverse merken een proefrit en ben er ondertussen aardig aan gewend en maakt met niet zoveel uit waar de knippers of de toeters zitten, behalve bij BMW, daar zal en wil ik nooit aan wennen....
Beste Marcel . Dit is een MSX / Grom Topic . Ik heb een fysiek probleem met mijn linker arm . van daar mijn vraag op dit forum of andere rijders met TOP armen en handen dit ervaren . Ik rij pas 40 jaar Motor en heb best veel motoren gehad en nog maar dit vindt Ik jammer van Honda . ( op jou kawa`s uit de jaren 70 zit alles toch ook op de goede plaats )
Of je koopt ze allebei ........ ha ha
Pinkpanther
Vlg mij is de Monkey waardevaster ????
Verder weinig verschil in techniek.
De Monkey is wel wat duurder
Waar ben je wezen proefrijden.....?
Pinkpanther
Kunt het ook gewoon oplossen, andere schakelaar bestellen met de zooi op de 'juiste' plek en op je MSX knutselen.Om het nog gekker te maken door de bedenkers van HONDA laten we eens het gashendel naar links verplaatsen en koppelingshendel
naar Rechts . Leuk Weekend MSX / GROM rijders
Zo dat ziet er niet Verkeerd uit Ik ben benieuwd wie die Bouwt ?Hier in Colombia is ook een Imitatie grom te koop.....
150 cc ziet er netjes afgewerkt uit !!!
En de prijs ca. 1500 euro. Euro 3 staat erop , dat is hier de nieuwste norm .Bekijk bijlage 1691341Bekijk bijlage 1691342