Honda NSR 125

RedOne01

Rookie
18 apr 2005
2
0
Antwerpen
Sinds kort heb ik een Honda NSR 125cc gekocht. Dit model is nooit in België op de markt gebracht (ja ik ben Belg) en heeft slechts 11kw. Bijgevolg is er weinig info over te vinden. Ik lees hier vanalles over het terugbrengen van een moto naar 25kw voor jonge rijders. Maar is het ook mogelijk om een moto (meerbepaald een NSR 125) op te voeren naar een hoger kilowatt gehalte?

Wat als ik een andere uitlaat plaats? Gaat die mijn vermogen dan stevig verhogen? Of kan dat best tegenvallen? Ik had gedacht aan een Arrow-uitlaat...

Kenners in deze materie??


dank bij voorbaat!
 
Hij is denk ik electronisch begrenst ik heb er
een paar gehad op het kenteken stond 21 kw
kijk eens op duitse sites hiervoor.
 
Hey Redone, heb jij ondertussen al een op^lossing voor dit probleem gevonden? Heb me gisteren nameijk ook een 11kw versie gekocht en ben me ook aan't sufzoeken naar de oplossing ...

Greetz
Bakke
 
zijn die 11kw versies niet bedoeld voor de belgische autorijder, die ook motor mag rijden?

ALS ze begrensd zijn, lijkt mij dat dat electronisch gebeurd is.
 
Klopt ongeveer, maar is een hele soep in Belgie.

De regel momenteel is zo (vanaf 2001) dat je voor een brommer altijd een apart rijbewijs moet halen in Belgie (Klasse A). Als je dit gaat halen op je leeftijd <21 mag je niet zwaarder dan 25KW, na je 21 ben je onbeperkt in vermogen.

Vroeger (voor deze regeling) mocht je met je autorijbewijs ook onberperkt op een motor stappen.

Tussen deze 2 systemen is een overgangsperiode (met rijbewijzen tot voor 2001). Met de rijbewijzen van voor 2001 mag je op een brommer stappen indien deze beperkt is tot 11kw ... .

Hoop dat het wat duidelijk is ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan