Uhhh , been kleed , rij ook het hele jaar maar heb geen been kleed .
4 seizoenen pak en bij vieze koude wind regen broek er over en heb nergens last van .
Nu rijd ik met een spijkerbroek met kevlar protectie .
Zou niet eens weten hoe een been kleed er uit ziet of hoe je dat bevestigd
Ik vind / vond het ook altijd van die, tja hoe zeg je dat politiek correct... verwijfde dingen.
ik ben ook een tijdje het mikpunt van grappen geweest onder vrienden en collegas. “blijft je vagina lekker warm”, “issie ook verwarmt??” Of “hebben ze die ook met een geruit motiefje?”.
Ik moest er even doorheen. Maar nu wil ik niet anders meer. Ik rij vanaf mn 18e (vanaf 2003) motor door weer en wind. Altijd pak aan, pak uit.
nu stap ik met 2 graden en regen in spijkerbroek en werklaarzen op de scooter en kom ik ontspannen aan. Geen gekut met natte broeken, laarzen... gewoon helm af, jas uit, klaar.
En nu denken jullie, “maar wat nou als je op je plaat gaat?!” Ja dan lig ik. Voordeel is dat mijn 16 km enkele reis via 60 km wegen, voornamelijk rechtdoor, met weinig verkeer is. Dus dat is een gecalculeerde gok.
dus ja, het ziet er niet uit. Maar inmiddels zit ie van september tot juni erop. Als je er geen hebt mis je het niet, als je er 1 hebt wil je nooit meer zonder.
Ziet er ongeveer zo uit een beenkleed. Beenkleed thermoscud Tucano Urbano T082-n
Eh...die zijn er wel!Van de Citygrips is geen winterband, maar heb die ook nog nooit gebruikt dus kan er niks over zeggen.
Eh...die zijn er wel!
Michelin City Grip Winterbanden | Motorbanden Nederland
Ontdek alles over City Grip Winter, onze winterbanden voor motorfietsen, die comfort en grip bieden op besneeuwde wegen! Koop die van u bij de dichtstbijzijnde Michelin motor dealer.www.michelin.nl
Eh...die zijn er wel!
Michelin City Grip Winterbanden | Motorbanden Nederland
Ontdek alles over City Grip Winter, onze winterbanden voor motorfietsen, die comfort en grip bieden op besneeuwde wegen! Koop die van u bij de dichtstbijzijnde Michelin motor dealer.www.michelin.nl
Klopt de michelin city grip winter zijn echt hele goeie winterbanden, echter is dit een hele beperkte serie van michelin die voorral bedoeld is voor 50cc scooters dus bestaat niet in de maat van de pcx.
Winterband= sneeuwband!
Totaal onnodig in NL!
je zou brake cleaner of wasbenzine nog kunnen proberenBekijk bijlage 1495593
Hallo! betreft een PCX 150 BJ 2015
1 remzuiger muurvast! ook bij rem intrekken met 2 handen komt hij zelfs niet los!
Ingespoten met WD40!
Iemand een idee?
Thx
je zou brake cleaner of wasbenzine nog kunnen proberen
Hulp gevraagd,
Ik heb een Honda PCX 2011, Dr. Pulley rollen set geplaatst.
Helaas rijd hij niet harder, wat doe ik verkeerd.
rollen helpen niet heel veel zolang je aan de max van je vario/riem/toerental zit.Hulp gevraagd,
Ik heb een Honda PCX 2011, Dr. Pulley rollen set geplaatst.
Helaas rijd hij niet harder, wat doe ik verkeerd.
De middelste remzuiger wordt door achterremhandgreep bediend. De vraag is of de kabel nog wel zit aangesloten op de rembedienerBekijk bijlage 1495593
Hallo! betreft een PCX 150 BJ 2015
1 remzuiger muurvast! ook bij rem intrekken met 2 handen komt hij zelfs niet los!
Ingespoten met WD40!
Iemand een idee?
Thx
- hoe hard ging ie eerst
- hoe hard ging ie nu
- hoeveel gram waren de originele rollen
- hoe zwaar zijn ze nu
- had je eerst wind tegen en nu niet?
zoveel vragen...
-110 (eerst)
-105 (nu)
-origineel onbekend
-nu 14gr
-tegen wind gaat langzaam naar de 100
Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat Dr. Pulley rollen de motor harder kan laten rijden. Als ik beelden zie op You tube. Er zit ook nog een originele uitlaat op.
Of zeg dat niet veel. Geen verstand van. Weet wel dat onze Kawasaki 1400 GTR harder rijd.
In feite kan je zo een vario vergelijken met het tandwielblok aan het achterwiel van je fiets.ja mijn speed triple gaat ook harder. Daarom intresseert het me geen drol of de pcx nou 110 of 115 gaat
theoretisch ga je met zwaardere rollen (15g) ietsje harder, is de motor zuiniger en maakt ie minder toeren.
Ik heb zowel de 13,5g en 15g liggen, en rij doorgaans met de 13,5. Ietsje meer pit, trekkracht. Ten koste van een klein beetje top en verbruik.
In feite kan je zo een vario vergelijken met het tandwielblok aan het achterwiel van je fiets.
Het grootste tandwiel en het kleinste, of de kleinste en de grootste overbrenging, liggen vast in het ontwerp van de poelies en van de riem.
Tussenliggend heb je veel tandwielen, in feite oneindig veel tandwielen, vandaar vario.
Hoe de riem van de laagste overbrenging naar de hoogste gaat beïnvloed je met de rollen.
Met zwaardere rollen gaat dat sneller, met lichtere gaat dat trager. Met zwaardere klimt de motor wat trager in de toeren, met lichtere wat sneller.
Dat zal je voelen in de acceleratie, maar uiteindelijk maakt het voor de top niet zoveel uit, want die wordt bepaald door de grootste overbrenging en die ligt vast in het ontwerp van de poelies en van de riem, en niet van de rollen. Zijn de rollen te licht of afgesleten dan geraakt de riem niet in zijn hoogste positie en verlies je op je topsnelheid.
klopt allemaal, behalve dit: (denk ik)
"Met zwaardere rollen gaat dat sneller, met lichtere gaat dat trager."
met lichtere rollen klimt ie sneller in toeren en trekt ie wat sneller weg.
De hoogste overbrenging kun je vergelijken met de hoogste versnelling in een versnellingsbak, minder toeren bij x snelheid.Hoe de riem van de laagste overbrenging naar de hoogste gaat beïnvloed je met de rollen.
Met zwaardere rollen gaat dat sneller, met lichtere gaat dat trager. Met zwaardere klimt de motor wat trager in de toeren, met lichtere wat sneller.