Geweldig, nu is er vergelijkingsmateriaal.. Dan klinkt de mijne net zo, ik laat het voor de zekerheid controleren door motoport. Maar dit stemt mij positief!... Thanks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn PCX maakt ook geluid bij het ronddraaien van het achterwiel en hoor niet veel verschil met de filmpjes. Misschien dat in het 2e deel van het eerste filmpje een rauwer geluid met meer onderbrekingen te horen is. Heb wel eens met een schroevendraaier tussen mijn oor en het motorblok, als een dokter naar een motorblok geluisterd. Daarbij hoor je een kakkafonie aan geluiden. Misschien dat daarmee kapotte lagers en/of tandwielen beter te herkennen zijn.
Heb tot op heden de 10W40 gebruikt voor de eindoverbrenging, maar ga over op 75W90. Vond bij de vorige wissel de olie dunner (meer waterig) als normaal. Las dit ook op andere fora. Gelukkig was de olie schoon zonder ijzerdeeltjes.
Kunnen bezitters die problemen gehad hebben met deze overbrenging misschien aangeven of er bezuinigd is op oliewisseling van de eindoverbrenging? Misschien dat te lang doorrijden de olie te dun maakt om smerende werking te kunnen garanderen.
@Jeroen: Weet je zeker dat een krukaslager kapot is? De PCX heeft kogellagers en worden gesmeerd door de motorolie. Hoe is vastgesteld dat het lager kapot is? Het kan een maandagmorgen model zijn, maar kapot gelopen krukaslagers hoor je niet meer zo vaak.
.
Geweldig, nu is er vergelijkingsmateriaal.. Dan klinkt de mijne net zo, ik laat het voor de zekerheid controleren door motoport. Maar dit stemt mij positief!... Thanks
Kunnen bezitters die problemen gehad hebben met deze overbrenging misschien aangeven of er bezuinigd is op oliewisseling van de eindoverbrenging? Misschien dat te lang doorrijden de olie te dun maakt om smerende werking te kunnen garanderen.
.
Die van jou mankeert niks toch? Dat je iets hoort lijkt me normaal.
Die van mij, pcx 150, 06-2016 met 35.000 km op de teller staat nu bij de dealer.
Net 6 nieuwe lagers in de eindoverbrenging. Twee nieuwe lagers in de "achteras"
Nu blijkt dat het geluid nog niet weg is. Krukas lager moet vervangen worden.
Dit wordt een hele dure reparatie, Scooter is net 28 maanden oud..
Die van jou mankeert niks toch? Dat je iets hoort lijkt me normaal.
Overigens hoor je bij die andere filmpjes wel dat er echt iets mis is. Ik heb het ook een keer met een 50cc brommer gehad, nou dat hoorde ik gelijk dat dat niet pluis was.
Ik wacht het af of die van mij het ook krijgt. Duimen maar van niet.
Balen!
Weet je al wat dat geintje gaat kosten? En breng je hem naar een motor dealer of scooter dealer?
Klein beetje bezorgd dat ik straks ook de pineut ben, maargoed we zien het wel.
De motor gaat naar de motor dealer. Nog geen idee wat de kosten zullen gaan worden.
Aangezien de motor slecht 28 maanden oud is, heeft de dealer het probleem nu mij Honda Benelux neergelegd.
Hopelijk zien die ook in dat dit niet kan en mag en komen ze over de brug met een coulance regeling.
Anders zullen de kosten oplopen met de vorige lagers samen naar de 1.000 euro.
Ik heb de lagers van het koppelingshuis 2 keer laten vervangen, 1 keer door Motoport Hillegom en vorig jaar door Goedhart Bodegraven. Binnen 1 jaar was het schurend geluid alweer terug. Ik heb er een alternatief koppelingshuis (complete kit) opgezet van 101 Octane. Het schurend geluid is bij mijn PCX125 hiermee geheel verdwenen, zie foto's hieronder:Geweldig, nu is er vergelijkingsmateriaal.. Dan klinkt de mijne net zo, ik laat het voor de zekerheid controleren door motoport. Maar dit stemt mij positief!... Thanks
op aliexpress heb je ook onderdelen (filters). veel scooteronderdelen sites hebben onderdelen van de pcx.
Ik heb de lagers van het koppelingshuis 2 keer laten vervangen, 1 keer door Motoport Hillegom en vorig jaar door Goedhart Bodegraven. Binnen 1 jaar was het schurend geluid alweer terug. Ik heb er een alternatief koppelingshuis (complete kit) opgezet van 101 Octane. Het schurend geluid is bij mijn PCX125 hiermee geheel verdwenen, zie foto's hieronder:
Complete Clutch/ Rear Pulley- SH/ PCX 125
Is niet hetzelfde onderdeel. De poelie waar de aandrijfriem inloopt ontbreekt en is daarom goedkoper.Kwam deze tegen in Nederland, 40 euro compleet, is dit dezelfde?.. Wel van hetzelfde merk overigens
Ik heb mijn koppelingshuis aan 24000km vervangen door een originele Honda en voorlopig geen last heb nu 34000 km. Heb de lager wel al eens ingevette tussendoor. Had het schuurende geluid al van 8000 km. Volgens mij kan het eigenlijk geen kwaad als je je er niet aan stoort
Er wordt op diverse fora gesproken over 75W90 en 80W90. Heb in de winkel beide varianten aan een uitgebreide klotsproef onderworpen en had het vermoeden dat 75W90 qua dikte "vergelijkbaar" was met de door Honda voorgeschreven 10W40.
Staat inmiddels een busje 75W90 in de garage te wachten om verwerkt te worden.
@lompje: Na 5000km is wel erg snel. Heb in de zomer wel eens de temperatuur van de achteroverbrenging gevoeld en deze was behoorlijk warm.
Rij in de wintermaanden alleen woonwerk en bij deze 2x20km wordt de overbrenging wel warm, maar lang niet zo extreem.
Zijn die lager problemen eigenlijk alleen bij de 2013 versie? Ik heb er 1 uit 2016 en gelukkig nog geen problemen met lagers bij 37.000 km nl.
Die olie komt toch niet in aanraking met die lager die defect geraakt? Die beredenering snap ik niet.Alleen bij scooters die motorolie in de eindaandrijving hebben, ipv hypo gl5 80w90.