Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoop het ook voor je racer.
maar klopt het dat van de 450 de startkoppeling wel ns voor probemen kan zorgen?
de mijne draait dan wel rond maar doet het blok niet draaien, maar als ik in z'n 2 even heen en weer wieg dan doet ie het weer wel.
dan moet het blok zeker uit elkaar?
 
Daar ik mijn Cmx 250 '85(18dkm) ga ombouwen tot Bobber, heb ik binnen nu en komende 2 weken onderstaande onderdelen(tegen zachte prijs) te koop.

Gaarne bericht via Prive Bericht, om het forum overzichtelijk te houden:

FOTOS via de mail
Betreft een ZWARTE CMX

- Stuur
- Zadel set, glad geen "knopen"(niet verweerd, uitgedroogd of gescheurd)
- Sissybar
- Achterspatbord, eventueel met alle verlichting
- Verlichting achterspatbord(remlicht, reflectoren en zijknippers)
- Voetsteunen achter
- Uitlaatdempers(2 stuks)
- Voorknippers en reflectoren
- Achteruitkijkspiegel


Groet Niels.
 
Laatst bewerkt:
Daar ik mijn Cmx 250 '85(18dkm) ga ombouwen tot Bobber, heb ik binnen nu en komende 2 weken onderstaande onderdelen(tegen zachte prijs) te koop.

Gaarne bericht via Prive Bericht, om het forum overzichtelijk te houden:

FOTOS via de mail
Betreft een ZWARTE CMX

- Stuur
- Zadel set, glad geen "knopen"(niet verweerd, uitgedroogd of gescheurd)
- Sissybar
- Achterspatbord, eventueel met alle verlichting
- Verlichting achterspatbord(remlicht, reflectoren en zijknippers)
- Voetsteunen achter
- Uitlaatdempers(2 stuks)
- Voorknippers en reflectoren
- Achteruitkijkspiegel


Groet Niels.


En foto's blijven posten natuurlijk!

Kleine kans dat CBvriendin d'r 450 ook op het hakblok gaat deze winter......

8-)
 
Ook ik ga de 250 kopen puur om te bobben :P

Eerst ff lekker ermee naar het werk een tijdje.


Zal wel ff wennen zijn. Heb ook nog een gsxr1000
 
Nou mensen het is nu echt definitief -O-
De rebel is weg, hij heeft gelukkig wel een goed baasje gevonden.
ik heb er ±4.5jaar met veel plezier op gereden en hier op het forum terecht gekomen! *O*
Ik zal hier zeker nog regelmatig van me laten horen en als er ergens een rebel meeting is (bijvoorbeeld harderwijk) dan ben ik vast en zeker van de partij!
goos.jpg


Goos
 
hai luitjes! nieuwe rebel erbij ... ik had er pas 5... maar ik ben heel blij met deze aanwinst, vooral ook omdat hij bij Goos vandaan is gekomen. Zijn rebeltje zal hier van de zomer reincarneren met een ander motorblokje, een ander tankje en spatbordjes en aan een nieuw leven beginnen. Uiteraard om nog heel veel plezier van de Rebel te hebben! :]

Hieronder zie je me glunderend staan, ... alleen laat je niet misleiden: ik keek tegen een fel zonnetje in tijdens het maken van de foto en dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat ik er weer een verovering heb gemaakt! Dus denk dat niet, maar wel dit: ik ben heel vereerd met deze nieuwe telg, eentje dus met een historie! :Y

full


*O* ben zeer blij! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ga de 250 kopen puur om te bobben :P

Eerst ff lekker ermee naar het werk een tijdje.


Zal wel ff wennen zijn. Heb ook nog een gsxr1000


Die Rebel is wat praktischer in het NL'se verkeer ja.

Maar hoe kom je er in hemalsnaam op om dan een 250 Rebel aan te schaffen als je 'normaal' op een raket rondrijd? Zo'n ding heeft 180Pk MINDER dan je GSX....

8-)
 
Die Rebel is wat praktischer in het NL'se verkeer ja.

Maar hoe kom je er in hemalsnaam op om dan een 250 Rebel aan te schaffen als je 'normaal' op een raket rondrijd? Zo'n ding heeft 180Pk MINDER dan je GSX....

8-)


Ik rij al vaker op 125cc-150cc motorscooters. Vind kleine dingen gewoon leuk. Ook stuk laagdrempeliger om mee te gaan rijden dan de gixxer. Verder wil ik een leuke bobber bouwen, en zag op het internet dat deze jonge schoonheid daar zeer geschikt voor zou zijn :)
 
Agossie Goos ... dikke **KNUFF** :j*Proficiat* RP *O*

**Uhhh RP...heeft Goos ook verteld dat de -kroonplaat- voor mij is? Of ligt die nog bij Goos in de garage? *D

jazeker we zijn je niet vergeten! nu heb je een goeie smoes om langs te komen als ik er van de zomer mee aan het werk ga ... want dat is wel de bedoeling ... één plaat voor Bydand!
 
wat ik me eigenlijk afvroeg ... als een tankje in de open lucht gelegd wordt kan de zuurstof in de lucht er zo bij ... je moet ze dus in een afgesloten luchtdichte zak bewaren wil je ze niet op de plank willen zien wegroesten. of bestaat er een andere slimme truc (behalve de voor de handliggende ... hem gebruiken!)?
 
wat ik me eigenlijk afvroeg ... als een tankje in de open lucht gelegd wordt kan de zuurstof in de lucht er zo bij ... je moet ze dus in een afgesloten luchtdichte zak bewaren wil je ze niet op de plank willen zien wegroesten. of bestaat er een andere slimme truc (behalve de voor de handliggende ... hem gebruiken!)?


Helemaal gevuld wegleggen?
 
Jemig Goos, wat jammer maar ik denk dat je gewoon oerend hard komt op de volgende meeting in Harderwijk.

Peter, volgens mij moest je van je vrouw de garage opruimen. Nu staat zeker haar "fiets"in de tuin?
 
jazeker we zijn je niet vergeten! nu heb je een goeie smoes om langs te komen als ik er van de zomer mee aan het werk ga ... want dat is wel de bedoeling ... één plaat voor Bydand!


;) ...al denk ik eerder dat jij 'm ff komt brengen...toch?



Peter, volgens mij moest je van je vrouw de garage opruimen. Nu staat zeker haar "fiets"in de tuin?

Ik dacht hèt, jij typt hèt :Y . Ben nu dus wel heullll benieuwd hoe je dat hebt opgelost RP :Y ...Vertel!
 
Laatst bewerkt:
haha jullie hebben allemaal een beetje gelijk .... Leuk plaatje Ton, maar mijn vrouw heeft een zeer groot hart en ik mocht blijven, oneindig lief van haar! :} De motor staat nu heel cosy en closy tegen nummer 5 aan tegen de wand van de schuur. :] :] *O*

Na deze inschikkelheid was er een opgeruimde schuur en staan ze nu dus gezamelijk de aankomende reincarnatie af te wachten. Dus ja, Ineke... opgeruimd is er zeker (dat wil zeggen ... het staat wat strakker en rechter allemaal, maar er is natuurlijk niks anders dan wat loze kartonnen dozen in het vierkante archief verdwenen! O-)

Tis wel zo dat één frame daarbij vrij zal komen: dat is een 87-er en die gaat in de verkoop. interesse? tis er dus wel eentje die net de belastingvrije slag niet meemaakte ... daarom moet ie weg en zolang het kabinet na het grote schisma van de week op zijn gat ligt, zal dat wel zo blijven ... :?. Mogelijk dat een andere frame ook vrijkomt dat is wel belastingvrij maar daarvan wil ik eerst de status zelf opnemen :Y
 
Laatst bewerkt:
@Goos: gecondoleerd met het verlies...(al sta je erbij te lachen, foei! :N )
@Peter: Jij gaat ongetwijfeld met respect om met dit stukje geschiedenis. :}
Ben benieuwd naar de "herrijzenis".
 
haha jullie hebben allemaal een beetje gelijk .... Leuk plaatje Ton, maar mijn vrouw heeft een zeer groot hart en ik mocht blijven, oneindig lief van haar! :} De motor staat nu heel cosy en closy tegen nummer 5 aan tegen de wand van de schuur. :] :] *O*
Peter,
Een grotere schuur zou nog beter zijn })
 
@peter ik heb nog wat chroom delen liggen
oa accu kap en lichtfilter kap
Ook heb ik nog een set carb,s en nog wat klein spul geloof ik
Bij interesse hoor ik t wel van je
Grt herrymarco
 
wat ik me eigenlijk afvroeg ... als een tankje in de open lucht gelegd wordt kan de zuurstof in de lucht er zo bij ... je moet ze dus in een afgesloten luchtdichte zak bewaren wil je ze niet op de plank willen zien wegroesten. of bestaat er een andere slimme truc (behalve de voor de handliggende ... hem gebruiken!)?


Half litertje diesel erin, beetje schudden, dan wegleggen.
Diesel is lekker vet en hecht zich in iedere porie die het kan vinden. Ideaal dus. Paar keer per jaar herhalen, kun je 'm eeuwig laten liggen.

8-)
 
Half litertje diesel erin, beetje schudden, dan wegleggen.
Diesel is lekker vet en hecht zich in iedere porie die het kan vinden. Ideaal dus. Paar keer per jaar herhalen, kun je 'm eeuwig laten liggen.

8-)

Goe plan Redeemer1972 .. moet ik even diesel tanken voor een litertje of zo. eenmaal er in kan je het natuurlijk zo rondschudden elke keer. :}

@marco: die accu buitenbak is altijd interessant: ik heb er inderdaad nog wel eentje nodig die nog roestvrij is aan de buitenkant. Ooit heb ik er eentje verloren tijdens het vervoer: die donderde er vrolijk af van de op de trailer staande rebel ... grrrrr hou me aanbevolen!
 
Laatst bewerkt:
@Goos: gecondoleerd met het verlies...(al sta je erbij te lachen, foei! :N )
@Peter: Jij gaat ongetwijfeld met respect om met dit stukje geschiedenis. :}
Ben benieuwd naar de "herrijzenis".

en jij Jan: van Harte Gefeliciteerd he, nog steeds 50 plusser ...!
Maar weer een jaartje erbij: in gezondheid en geluk! *O* *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan