Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had nog trouwens een vraag, was het vergeten.


Als ik rij, lijkt het net alsof de motor heel licht stottert. Je voelt het zegmaar alsof je je hoofd heel lichtjes en snel schud. Merk het met doortrekken en ook met constant gas.

Heeft dat te maken met de afstelling, stationair loopt ie gewoon prima. Misschien wat hoog


Klinkt als ontsteking.....

Hoe is de staat van de bougies om te beginnen? Carburateurs schoonmaken doet ook wel eens wonderen aangezien het al op leeftijd zijnde motoren zijn.

8-)
 
ik verkoop mijn rebel 250. Ik wil er minimaal 550 euro voor hebben. Hier misschien mensen interesse??

hij staat ook op marktplaats en op motorshopper maar daar krijg ik helaas geen foto op.
 
Flesjes zijn inderdaad van Forte, zijn te koop bij iedere betere motorzaak.

http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html



Bougies zal ik eens kijken vanavond.

Ontsteking en carberateur heb ik nog nooit aangezeten.

Misschien als ik een handboek kan vinden dat ik die eraf krijg
en vervolgens schoon kan maken. Denk niet dat het al te moeilijk moet zijn?

Ontsteking hoe kan ik dat zien of dat goed is?

Sorry als het domme vragen zijn :9

Edit: Kan me wel herinneren dat de vorige eigenaar zei af en toe iets in de tank te gooien. Nu ik heb gegoogled lijkt het flesje dat ik zag op iets van forte.

Ik zie ook dat er carburateur cleaner is van dat merk. Misschien dat eerst proberen? En waar kan je dat kopen
 
HELLUP!

Na vandaag eindelijk weer eens een keertje gereden te hebben zou
vriendlief even benzine in mijn Rebeltje doen, en vergat dat hij het schijvenslot er al op had zitten en ja............ toen brak de km teller kabel. ;(

:? Wie o wie heeft een km teller kabel voor mijn Rebel 250?
Het is wel het nieuwe model Rebel CMX 250.

Maar met al die specialisten hier, zal er vast eentje zijn die een oplossing heeft toch??

Mijn dank is vast groot!
 
Lydia
full
full


namens Ton & Anneke
 
*O* Lydia *O*

full
congratzzzz

Fijne avond en nog vele jaren gewenst van ons 3-tjes




@ RP; kom jij de kroonplaat {van Goos zijn motor} snel een keer brengen...of hoe gaan we dat doen? * Ik had dat ding natuurlijk bij Goos geregeld...dus dit gaat nu ff anders dan verwacht..snap je.

M.a.w. ik zou graag de kroonplaat van Goos al hier hebben zodat Joost tijdens een regenachtig weekend kan gaan sleutelen/omwisselen.

Mijn kroonplaat komt dan wel weer jouw kant op.

In de tussentijd wil ik niet dat Joost mijn motor demonteert omdat ik dan niet meer weg kan op de Rebel totdat ik de kroonplaat van Goos/jou heb....{mijn wartaal is nog wel te volgen hè _O- }.

VOORSTEL: je mag ook op een zaterdag ff aankomen met het 'dingetje'...dan ff samen sleutelen...dan met het andere 'dingetje' retour :] .
Mooier kan ik het niet maken :N , makkelijker wel :Y ---> opsturen :Y ...adres is bekend :Y
 
Laatst bewerkt:
Racer88: dat zijn ingewikkelde kwesties.
Voor wat 't waard is...
1. Lijkt me iets van brandstof=carburatie. Is de boel goed schoon in de carburateurs? Heb zoiets zelf gehad.
2. Lijkt mij ketting.
3. Koppelingsplaten slijten. Maar, als je zegt dat je eerst een stuk rijdt en dat-ie dan in de versnelling schiet, dat kan niet. Of hij staat niet in z'n een (en dan kom je niet van de plek) of, en dat zul je bedoelen, de koppeling is van 't type "aan-uit". Dus versleten.
 
Hey Dames en heren,

Dank u voor al uw felicitaties! ben inderdaad weer een jaartje ouder geworden.

Hopelijk tot snel, als het weer iets beter wordt! dan komt er vast nog wel een leuke meeting of rit!

Lydia
 
Hoi allemaal,

Een paar weken geleden heb ik voor m'n vriendin een '86 rebel 450 gekocht. Prima motor en rijd heel netjes. Maar afgelopen week is er een vreemd geluid ontstaan. Bij bepaalde toeren komt er een vreemde plof bij het blok vandaan (rond de carburateurs). En lijkt hij in vermogen iets weg te vallen. Na enig speurwerk lijkt het er op dat het ploffende geluid uit een soort van pijpje komt op de cilinder net boven de inlaat. Volgens mij is dit een vacuüm ding. Er zitten er twee bij elke cilinder 1. Op de rechter zit een slang die middels een T stuk aansluit op de rechterzijde van elke carburateur maar op de linker zit niets. daar lijkt het geluid vandaan te komen. Ook ligt er nu na het rijden en even op de standaard laten staan iets van olie of benzine onder de motor. Ik heb het vermoeden dat het iets met elkaar te maken heeft, want eerder gebeurde dit nog niet.

Hebben jullie enig idee waar ik dat linker pijpje op moet aansluiten?

Groet Barry
 
*O* Lydia *O*

[afbeelding] congratzzzz

Fijne avond en nog vele jaren gewenst van ons 3-tjes




@ RP; kom jij de kroonplaat {van Goos zijn motor} snel een keer brengen...of hoe gaan we dat doen? * Ik had dat ding natuurlijk bij Goos geregeld...dus dit gaat nu ff anders dan verwacht..snap je.

M.a.w. ik zou graag de kroonplaat van Goos al hier hebben zodat Joost tijdens een regenachtig weekend kan gaan sleutelen/omwisselen.

Mijn kroonplaat komt dan wel weer jouw kant op.

In de tussentijd wil ik niet dat Joost mijn motor demonteert omdat ik dan niet meer weg kan op de Rebel totdat ik de kroonplaat van Goos/jou heb....{mijn wartaal is nog wel te volgen hè _O- }.

VOORSTEL: je mag ook op een zaterdag ff aankomen met het 'dingetje'...dan ff samen sleutelen...dan met het andere 'dingetje' retour :] .
Mooier kan ik het niet maken :N , makkelijker wel :Y ---> opsturen :Y ...adres is bekend :Y

Hai Bydand ..
sorry gaat even niet lukken, heb momenteel even andere dingen aan het hoofd. Mijn vader is vorige week overleden en woensdag is de crematie waarvoor ik de nodige dingen aan het voorbereiden ben met mijn broer en zus. Tis de laatste tijd toch al kommer en kwel: mijn schoonvader is een paar maanden geleden ook al overleden en ook daar had ik het nodige voor te doen. En er zit (helaas) nog meer zuur in het vat. Reken erop dat het even een paar weekjes wat stiller is hier bij mij. Nogmaals, het spijt me, andere keer heel graag.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Een paar weken geleden heb ik voor m'n vriendin een '86 rebel 450 gekocht. Prima motor en rijd heel netjes. Maar afgelopen week is er een vreemd geluid ontstaan. Bij bepaalde toeren komt er een vreemde plof bij het blok vandaan (rond de carburateurs). En lijkt hij in vermogen iets weg te vallen. Na enig speurwerk lijkt het er op dat het ploffende geluid uit een soort van pijpje komt op de cilinder net boven de inlaat. Volgens mij is dit een vacuüm ding. Er zitten er twee bij elke cilinder 1. Op de rechter zit een slang die middels een T stuk aansluit op de rechterzijde van elke carburateur maar op de linker zit niets. daar lijkt het geluid vandaan te komen. Ook ligt er nu na het rijden en even op de standaard laten staan iets van olie of benzine onder de motor. Ik heb het vermoeden dat het iets met elkaar te maken heeft, want eerder gebeurde dit nog niet.

Hebben jullie enig idee waar ik dat linker pijpje op moet aansluiten?

Groet Barry

ja dat weet ik wel: de ene zit aan de benzinekraan en bedient daar een vacuumklepje: je hoeft daarom nooit je benzine kraan meer dicht te doen, dat doet je motor zelf wel. Er moet dus een slangetje zitten naar de benzinekraan.

De andere kant zit met een T-stuk aan de beide carburateurs en bedient daar in elke carburateur een schuif daarin via het vacuum dat je motor trekt als je gas geeft. Dus die heeft invloed als je snel wilt optrekken.

Ik vermoed dat iemand een slangetje nodig had en het dus maar bij je 'geleend' heeft. Of het is verteerd en is er bij een sterke bocht vanaf geschoten of zoiets.

Kijk nog eens goed naar je benzinekraan: hangt daar niet ergens een loos slangetje? "daar was laatste een slangetje loos ... die was gaan zwaaien, die was gaan zwaaien .... " *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Een paar weken geleden heb ik voor m'n vriendin een '86 rebel 450 gekocht. Prima motor en rijd heel netjes. Maar afgelopen week is er een vreemd geluid ontstaan. Bij bepaalde toeren komt er een vreemde plof bij het blok vandaan (rond de carburateurs). En lijkt hij in vermogen iets weg te vallen. Na enig speurwerk lijkt het er op dat het ploffende geluid uit een soort van pijpje komt op de cilinder net boven de inlaat. Volgens mij is dit een vacuüm ding. Er zitten er twee bij elke cilinder 1. Op de rechter zit een slang die middels een T stuk aansluit op de rechterzijde van elke carburateur maar op de linker zit niets. daar lijkt het geluid vandaan te komen. Ook ligt er nu na het rijden en even op de standaard laten staan iets van olie of benzine onder de motor. Ik heb het vermoeden dat het iets met elkaar te maken heeft, want eerder gebeurde dit nog niet.

Hebben jullie enig idee waar ik dat linker pijpje op moet aansluiten?

Groet Barry


Als ik het goed zeg is de linker de aansluiting die de benzinekraan opent...

Maak eens een foto van de linker kant? Ik heb onze Rebel effe niet bij de hand. (staat weer bij moeders in de schuur)

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan