Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
@RP,

Gecondoleerd met het verlies. veel sterkte en ook voor de rest van de familie.

Goos
 
@rebelpeter Bedankt voor uw reactie, dat was inderdaad de oplossing. Het slangetje was nergens meer te vinden, maar er zit nu een nieuwe op. het vreemde plof geluid is opgelost.

Bedankt en heel veel sterkte.
 
Barry,

Ik denk dat onderstaande foto een duidelijk beeld geeft van wat je bedoeld.
Het is inderdaad een vacuumslangetje, deze wil er wel eens 1 x in de 5 jaar of zo afschieten, bekend Rebel probleem.
Het is tevens om de carbarateurs te cynchroniseren, dat doe je met deze kant, de andere carbaratuur dus niet.
dscf2242.jpg
 
Onze 2 Rebels zijn er helemaal klaar voor, de 11 stedentocht. In totaal zullen we ergens tussen de 600 en 650 km rijden in 1,5 dag. Best veel voor een Rebel en onze kontjes.
Olie+filter is vervangen, kettingen zijn gesmeerd, we zijn er al helemaal klaar voor.
Oh ja, eind van de week natuurlijk even poetsen!!
 
Zuch, wat is het toch een raar en leuk motortje. De hele winter (en grootste gedeelte van vorig jaar)geen aandacht van het baasje gehad. Vanmiddag even de accu aan de lader. Vervolgens even een aai over de bol (samen met een water, zeep en een spons om het stof (ja echt) er af te halen).
Accu er in, even schudden, drie keer doorstarten en voila lopen als een zonnetje.
Nog even wat controles op de olie, remmen en banden maar alles is ok.
Morgen maar eens een paar kilometertjes rijden. Kijken of het baasje het nog niet verleerd is :-)
 
Na verbouwing tot bobbers heb ik nog over een zadel voor de CMX 250 en eentje voor de CMX 450. Wanneer iemand interesse heeft in een van deze zadels kun je nog ff kijken op Marktplaats voor meer info.
 
Barry,

Ik denk dat onderstaande foto een duidelijk beeld geeft van wat je bedoeld.
Het is inderdaad een vacuumslangetje, deze wil er wel eens 1 x in de 5 jaar of zo afschieten, bekend Rebel probleem.
Het is tevens om de carbarateurs te cynchroniseren, dat doe je met deze kant, de andere carbaratuur dus niet.
[afbeelding]


Da's knap.
Jij kan twee carburateurs synchroniseren door maar op 1 te meten? :}

Denk daar nog eens een keer over na....

8-)
 
haj luitjes. ik zie dat jullie lekker door gaan met de rebels en de weetjes en de watjes ... gewoon mee doorgaan hoor! Ben weer terug op mijn stek na een heftige weekje waarin mijn vader overleed en waarin we hem vandaag hebben gecremeerd. Het is niet niks, mensen, als je teruggeworpen wordt op de harde realiteit. Het toont weer eens hoe betrekkelijk we zijn.

Maar zeer bedankt voor jullie condoleances. Ik neem ze zeer ter harte.

Maar reden te meer om extra goed te genieten van de goede en mooie dingen, dus als je van rebelrijden houdt, inclusief alle poespas er om heen, blijf asjeblieft daarmee doorgaan en er over berichten hier! Meer fotos alsjeblieft en ook van mooie ritjes en mooie motoren met vooral mooie mensen erop, want dat heb ik nu weer gemerkt: het gaat om de mensen en hun gevoelens!

Weet niet of het kan maar hadden we al iets bedacht voor de 2e Pinksterdag? Heb wel weer erg veel zin daar iets mee te gaan doen. Wie wil waar heen om daar gestalte aan te geven. Harderwijk maar eens overdoen?
 
Laatst bewerkt:
@RebelPeter

Dan heb je een emotionele dag en tijd achter de rug.
Maar ook het verwerkingsproces erna kan heftig zijn.
En dat je dan vanavond hier alweer reageert, respect!!

Ja inderdaad het leven is maar kort en moet men eigenlijk proberen
om er zoveel mogelijk van te genieten.

Waaronder dit Rebelforum en motorrijden voor jou.

Dus ik kom je graag begroeten in Harderwijk!
Indien Harderwijk dan doorgaat mag mijn naam op het lijstje gezet worden.

:W
 
Harderwijk ga ik niet redden is te kort dag om dingen te regelen
Voor pinksteren
Zaterdag met t meissie naar Tattoo shop voor dr eerste Tattoo
Zondag Mn bootje uit proberen of ie t goed doet afspraak met Mn nichtje dat ze,mee mag
Maandag familie uitje dus gaat mij niet lukken deze week
Grrrrrdd heb er zin an jullie te zien/spreken
 
Inderdaad Peter, die rebeltjes vormen 't bindmiddel, zogezegd.
Fijn dat je je alweer meldt hierzo.
Hoe leuk 't mij ook lijkt, 2e pinksterdag kan ik niet.
Voor wie wel gaat: veel plezier en mooi weer gewenst!
 
Na verbouwing tot bobbers heb ik nog over een zadel voor de CMX 250 en eentje voor de CMX 450. Wanneer iemand interesse heeft in een van deze zadels kun je nog ff kijken op Marktplaats voor meer info.


We willen wel ff picca's zien natuurlijk
 
@RebelPeter

Dan heb je een emotionele dag en tijd achter de rug.
Maar ook het verwerkingsproces erna kan heftig zijn.
En dat je dan vanavond hier alweer reageert, respect!!

Ja inderdaad het leven is maar kort en moet men eigenlijk proberen
om er zoveel mogelijk van te genieten.

Waaronder dit Rebelforum en motorrijden voor jou.

Dus ik kom je graag begroeten in Harderwijk!
Indien Harderwijk dan doorgaat mag mijn naam op het lijstje gezet worden.

:W

Haj Kabouter, dank je voor je warme reactie! als je zin hebt spreken we het gewoon af, rond 11u op Harderwijk op het terras daar bij die motorparkeerplek is een beetje de gewoonte. Als er niks tussenkomt ga ik. Onder die voorwaarde: tot dan!

@"Rebellie" Jan: jammer dat je niet kan en ja dit hier is gewoon het goede leven, laat ik daar eerlijk in zijn. Was de afgelopen twee jaar een beetje tam maar dat had ook met andere dingen te maken die er hier bij mij gebeurden. Maar het ziet er nu weer even rustig uit, op het dreigende Griekse drama en de daaruit volgende ellende na dan ...

@Bydand: geen zin of ook andere verplichtingen? Geen punt hoor, maar zou het leuk vinden als je kwam. Kunnen we het even over de stuurplaat hebben. Ideetje?

@herrymarco: joh komt tijd komt raad. En met je dochter activiteiten doen is beslist van groter belang! Je bent nog niet zo "Rusty Rebel" als ik denk ik dan maar .. ;)

@Henkozzy ... moet die naam niet aangepast ;) tis nou toch heel wat anders dat je berijdt? Maar effe alle gekheid op een stokkie: ben je erbij 2e Pinksterdag?
 
Laatst bewerkt:
Peter,
Ik weet nog niet zeker of ik werken moet (denk het niet) als ik vrij ben kom ik.
 
Laatst bewerkt:
quote:
_________________________________________

RebelPeter schreef op 25 mei 2012 09.23


Haj Kabouter, dank je voor je warme reactie! als je zin hebt spreken we het gewoon af, rond 11u op Harderwijk op het terras daar bij die motorparkeerplek is een beetje de gewoonte. Als er niks tussenkomt ga ik. Onder die voorwaarde: tot dan!
____________________________________________________

Dat is prima. Mocht er toch iets veranderen dan hoor ik het wel.
Ik hoop alleen dat er toch wat meer komen als wat ik nu zo zie.
Dat zou heel gezellig zijn dan en leer ik wat mensen persoonlijk kennen.

Tot maandag 11 uur!
 
11uur, Harderwijk op 2e pinksterdag lijkt me een goed idee. we komen alleen niet op de rebel want die hebben we niet meer! :X maar Lydia en ik zullen van de partij zijn!

Goos
 
Ok zo te zien zijn we dan met zijn vieren (Peter, Kabouter47, Goos en Lydia) in ieder geval en Henk probeer ik nog op te trommelen. ik rijd er wel van te voren even langs. Zit een kansje in... in Millingen aan de Rijn zitten ze zeker op een internet eiland of zoiets, want daar komt maar geen geluid vandaan ... hebben zeker een reboot of zoiets gehad ;) ... Maar in ieder geval kunnen we nu Klaverjassen in Harderwijk :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan