Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok zo te zien zijn we dan met zijn vieren (Peter, Kabouter47, Goos en Lydia) in ieder geval en Henk probeer ik nog op te trommelen. ik rijd er wel van te voren even langs. Zit een kansje in... in Millingen aan de Rijn zitten ze zeker op een internet eiland of zoiets, want daar komt maar geen geluid vandaan ... hebben zeker een reboot of zoiets gehad ;) ... Maar in ieder geval kunnen we nu Klaverjassen in Harderwijk :W

Tja
Zijn met vakantie 8-)
of
Door Duitsland ingelijfd })
of
............................. :?
 
Laatst bewerkt:
Wij zitten momenteel in zuid-Limburg. Gaan we dus ook niet redden.
Veel plezier in ieder geval gewenst en zeker veel goed weer gewenst
 
Ik ben opzoek naar een regenhoes voor mijn toekomstige Rebel 450, wie kan mij adviseren welke ik moet/kan kopen? De motor komt wel buiten in de tuin te staan.

Veel plezier met de rit! Als de mijne is opgeknapt rij ik een keertje mee.
 
Voor degene die er niet waren, maar het de volgende keer natuurlijk gaan inhalen ;) :

11.20 u was mijn aankomst in Harderwijk.
Lydia, Goos en zijn moeder waren er al.
Leuk om nu eens de mensen persoonlijk te leren kennen.
Goos kwam trouwens gelijk naar me toe lopen om me te begroeten. :)
En daar ik niemand anders persoonlijk kende dan Rebellie en RebelPeter
was ik daar blij om, want er was geen Rebel te bekennen nog..... :?
En uiteraard was ik wederom onder escorte van mijn vriend
en schoonmoeder die met de auto waren. _O-
RebelPeter zat nog ergens bij Nunspeet en voegde zich even daarna bij ons.
Met dit geweldige mooie weer, gezellig op het terras met een hapje en drankje.
Wat wil een mens nog meer.
Degene die het eerste er waren gingen ook weer als eerste weg.
Goos had nog wat werk in zijn tuin te doen geloof ik..... :P
Toen zijn RebelPeter en ik op de motor achter het koekblik van mijn vriend gereden
binnendoor naar Veenendaal. Heerlijk weer gereden.
Onderweg nog even een tankstop gemaakt voor RebelPeter in Voorthuizen bij de Total.
Hier gezellig onder de boom gezeten en gebabbeld met een (fris)drankje en een kop koffie.
Motor bewonderd van mijn vriend.
Om 17.00 u ongeveer is PeterRebel weer richting huis gegaan.
In ieder geval, is dit alles zeker voor herhaling vatbaar. :Y

Vanavond na het eten nog even uurtje toeren en dan is deze dag ook weer goed afgesloten.

:W
 
@Ineke57: jammer Ineke57! Volgende keer beter.

Al kan het nauwelijks beter!

We hebben inderdaad geweldig mooi weer getroffen, kon zo met alle mouwen en ritsen open rijden zonder truitje onder de motorjas. Had zelfs mijn korte broek aan onder het gewatteerde obligate buitenbroekje... Met de zomerhandschoenen er bij was het werkelijk genieten en uitwaaien op de motor!

Ik was inderdaad wat later, Kabouter47! Dat kwam eigenlijk door de stamboom waar ik mee bezig was. Ik heb nu ineens zoveel materiaal om te gebruiken via mijn vader verkregen dat het superleuk is om dat op MyHeritage in te voeren. Een bijzonder aardige site als je stamboomonderzoek doet. Kan ik je aanbevelen. Er zijn heel veel mensen met stambomen bezig en de software komt geregeld met zogenaamde 'smart-matches': er is dan een overeenkomst in iemand anders zijn stamboom gevonden en zo kun je verbanden gaan leggen. Je kunt een lidmaatschap aanvragen van die ander zijn stamboom en zo kun je ook in die stamboom kijken en andersom kun je anderen die daarom eerst moeten vragen, toestaan dat die jouw stamboom bekijken of zelfs meehelpen hem aan te vullen of uit te breiden.

In Harderwijk was het echt weer ouderwets gezellig en warm, al hadden we een plekje op het buitenterras dat een beetje in de schaduw lag en de wind was nog net niet helemaal warm. Kabouter47 kreeg er zowaar eeen beetje kippebvel van. Maar zodra we even de zon in liepen was het weer warm. Heerlijke uitsmijter gegeten, had nog niets voor lunch genomen, dus dat kwam goed uit.

Het randmeer daar stond een stevige aanlandige wind, er zaten nog net geen schuimkopjes op maar in de zon was het zeer aangenaam om te vertoeven. Er was een komen en gaan van motoren maar onze 2 Rebels bleven de enige 2 echte rebels. Natuurlijk was er wel een ex-rebel maar die rijdt (tijdelijk vanzelfsprekend, totdat hij de jaren der wijsheid bereikt...) op een of ander 2 wielig racemonster.... Gelukkig kent hij zijn plaats want zijn eega rijdt al op iets dat 33% zwaarder is en zijn moeder heeft zelfs iets dat 50% zwaarder is ... ;) :} :}

Na een aangename lunch met een stel uitsmijters en broodjes kroket bleven er na het vertrek van de drie racemonster alleen nog hardcore rebelrijders over: kabouter47 en ondergetekende. Heb nog even op de 250 gezeten om te bekijken waarom die vrij zwaar naar vrijstand schakelt: dat blijkt daar een lastige handeling te zijn. Misschien dat een van de andere 250 berijders of -sters daar iets over kan zeggen?

Aansluitend zijn we op een heerlijke rebelse tuftuf snelheid door de veluwse binnenlanden getrokken richting Veenendaal waar Kabouter47 domicilie houdt. Samen met Ed hebben ze daar voorwaar een prachtige residentie inclusief levensboom en koerende tortelduifjes ... al zouden die wat mij betreft de doodstraf kunnen krijgen als ze des morgens rond of juist voor ontwaaktijd hun gekoer niet staken ... Maar Ed en Kabouter47 zijn er zeer content mee dus laten we ze maar met de mantel der liefde omarmen. Hoe lang ze nog zullen koeren ... is niet te zeggen want we zagen of en toe al de schaduw des doods over ons heenschieten: wie weet wat de tortelduifjes boven het hoofd hangt... we dachten aan een buizerd of zoiets: hij had in ieder geval een flinke spanwijdte!

Na een voortreffelijke verfrissing te hebben mogen genieten gepaard gaand aan een goed gesprek met een hoog politiekgehalte, ben ik weer zeer tevreden en ontspannen huiswaarts gekeerd en heb andermaal weer genoten van het rijden op mijn ouwe getrouwe rebeltje. Via Rhenen en de contouren van Ouwehands Dierenpark ben ik via de rijksweg door Renkum en Wolfheze weer in een fantastische entourage gekomen.

Onderweg in het Oosterhoutse bos kwam ik een bankje tegen (staat achter de rebel op de foto hieronder) waar ik nog even gezeten heb, na een noodzakelijke pitstop aldaar, om te genieten van het prachtige lichtspel van de laagstaande zon, die haar stralen in lange rechte lijnen door het bladerdak liet schieten. Het gaf aanleiding tot een magnifiek lichtspel, dat mij noopte even wat langer dan mijn eega op prijs stelde daar te blijven vertoeven.

full

Het grappige was dat er ook een aziatische uitziende jongeman aan de overzijde van de weg voor mij met een fiets arriveerde, die vreemde capriolen maakte: hij stapte langaam af van zijn enigszins waggelende fiets, maar bleef kennelijk ergens achter haken want hij blijft een kort moment balanceren op één trapper met zijn been naar achter gezwaaid terwijl de fiets langzaam maar zeker opzij begon vallen tot de jongeman als in een vertraagd afgedraaide film achterover in de brandnetels terecht kwam! De jongeman durfde mij ogenschijnlijk niet aan te kijken en deed stoïcijns of er niets aan de hand was. Hij spartelde aanvankelijk eventjes toen hij op zijn rug in die netels terecht kwam, maar stond daarna kwiek op, zekerde zijn fiets aan een boom en wandelde wat verbouwereerd de jungle aldaar in...

Ik heb daarna nog even wat verder kunnen genieten van het fraaie licht en de heerlijke bosgeuren die er volop aanwezig waren en ben toen uiteindelijk zij het met wat tegenzin naar huis gegaan.

Het was weer een waar feest om zo'n mooie rit te kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
@Peter&Kabouter47--> Het is leuk om zo af en toe de gezichten weer eens te zien! de opkomst van de rebel rijders was wel wat laag :X

De rit er naar toe was geweldig, de terugreis een beetje druk met te veel zondags rijders!

Tot de volgende meeting zou ik zeggen!

Goos
 
Leuk om te horen dat jullie t naar t zin hebben gehad
Helaas was ik niet in de gelegenheid Mn raket de sporen te geven en naar
Harderwijk toe te knallen had er wel zin om te kijken hoe snel ik t daarop rijd
Moet binnen n uur kunnen 115km te rijden
Probeert ik t volgende keer wel


@ peter we spreken in jullie of aug wel à n dagje af
 
Helloooo

Ik merkte dat ik last heb van zwetende voorvork keerringen. Die zullen dus vervangen moeten worden. Is dat moeilijk om zelf te doen bij de rebel (250)

Of kan ik beter ergens de losse voorvork poten afleveren zodat het gedaan wordt?
 
Wat een boeiende verslagen! Een geslaagde dag dus, al kon dat moeilijk anders met zulk weer.
Jammer dat ik verstek moest laten gaan.
Peter, leuk, stamboom uitpluizen. Anny, (eega dus), heeft vorige maand haar eigen stamboom "af" gekregen. Eigenlijk is zoiets natuurlijk nooit klaar, maar na meer dan een jaar zoeken en de publicatie ligt daar toch maar even een pdf van 200 pagina's plus foto's en documentatie; prestatie van formaat.
 
Laatst bewerkt:
@Rebellie: ja en stamboomonderzoek is reuze verslavend! hoever kwam je terug? Dus tot welke voorouder?

@Herrymarco: gaan we zeker doen, in die periode ga ik lekker alles uitzoeken en proberen een 3-tal rijdende rebels op te bouwen, die liefst alle drie belastingvrij zullen zijn. De overige delen en frames stoot ik af en de onnodige of slechte onderdelen gaan in de prullenbak. Tot die tijd doe ik niets meer weg. Het belooft een warme zomervakantie te worden!

@Racer88: ik zou die voorpoten als je ze er toch uit hebt maar eens goed bekijken en openmaken om te zien wat je zelf kunt doen. Ik zag wel eens iemand daar mee bezig en die had op een hele lange stang iets gemaakt en stak hij in die poten om onderin iets aan te draaien of tegen te houden. Maar dat was dan wel bij een 450-setje. Waarom en wat hij deed ben ik vergeten. Iets om aan te denken als je eraan begint. Zal als ik thuis ben er eens de manuals op naslaan, en ook die van de 250 om te zien waarom dat nodig zou kunnen zijn. Andere mensen met ervaringen en ideeen?
 
Laatst bewerkt:
We hebben nog een jarige te feliciteren: Tatjana! Van Harte, meid!! Het is al wel een paar daagjes geleden, (2e Pinksterdag als ik het wel heb), maar het is er niet minder om gemeend:
full


Ik hoop gauw weer eens van je te horen hoe het met je gaat en hoe het met je gele 'monster'-rebel staat ... _O- Heeft ie al weer 'gegromd' dit jaar?
 
Laatst bewerkt:
@Racer88: ik zou die voorpoten als je ze er toch uit hebt maar eens goed bekijken en openmaken om te zien wat je zelf kunt doen. Ik zag wel eens iemand daar mee bezig en die had op een hele lange stang iets gemaakt en stak hij in die poten om onderin iets aan te draaien of tegen te houden. Maar dat was dan wel bij een 450-setje. Waarom en wat hij deed ben ik vergeten. Iets om aan te denken als je eraan begint. Zal als ik thuis ben er eens de manuals op naslaan, en ook die van de 250 om te zien waarom dat nodig zou kunnen zijn. Andere mensen met ervaringen en ideeen?

Ik weet dat je een wat langere inbus nodig hebt ergens voor van t amerikaanse rebel forum. Waar ik dus nog op zoek naar ben is een pdf service manual. Volgens mij heb ik nu een goede gedownload van ongeveer 33 mb, maar kan hem op me werk helaas niet openen. Ben al fftjes bezig om een via een omweg te proberen te openen :9
 
@Tatjana. Ik ken je niet, maar van harte toch nog.

@RebelPeter.
Wat weet je het verslag wonderbaarlijk allemaal te verwoorden.
Ik heb _O- . Ed vond het ook prachtig.
o.a. die prachtige residentie, die levensboom, tortelduifjes en die Rebelse tuftuf snelheid. _O-

En dat alles is nog voor verbetering vatbaar, of niet dan? _O- :X
 
Krijg net de belastingaanslag binnen.....GRRRR. Net te jong dus en ook nog 'ns wel 100 euri's!!!
Heb gelukkig wel een belastingvrije oto; niet omdat-ie zo oud is, maar weer juist zo jong. Is ook fijn, maar ik raak er toch van in de war... zal mijn leeftijd dan wel weer zijn.
Over ouwe mensen. Peter; Anny kwam met die stamboom tot 1700. Zie ook pb.
 
ha ha die stamboompjes... als je maar diep genoeg gaat zijn we allemaal familie van mekaar ... toch? al moet je tot Adam en Eva gaan...
 
ahem ... mag ik even aandacht... voor een jarige! VAN HARTE GEFELICITEERD Lady Rebel 450 !!
full


Jullie weten vast nog wel wie dat is ...
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan