Bedankt voor je reactie. Ik ga op onderzoek uit.
Ik heb meteen nog een vraag: bij een koude start maakt ie net nadat je de startknop loslaat een geluid als een slippende auto. Iiieeej! (Geluiden op een forum, altijd leuk).
Ik las iets over dat de startkoppeling een zwak punt is bij de rebel. Is dit geluid te negeren? Heeft het met de lange stilstand te maken? Is er iets aan te doen en is het noodzakelijk?
Ja, Jan, het moet maar eens afgerond worden. Met de ebike rijd ik juist veel meer en dat leidt vanzelf tot een betere conditie. Maar of het nog lukt er iemand voor te vinden ... het zal even afwachten zijn.
Misschien maar weer eens die kant op komen ? want ik ben aan de beurt nu
Doei oma!!
Ik heb onlangs een rebel 450 gekocht en wilde dit weekend even de kleppen stellen. Alleen bij het monteren van de klepdeksel brak er een bout af...
Gelukkig het restant er al wel uit weten te krijgen maar nu mis ik dus 1 bout.
Via MP terecht gekomen bij een handelaar/liefhebber alleen dan kost een boutje 15,-, is dit een gebruikelijke prijs?
Ik heb naast de rebel een Dnepr en daar liggen de prijzen toch net wat lager van onderdelen :p
Alvast bedankt voor de reacties![afbeelding]
Boutje gevonden?
Jep, heb het blok weer in elkaar zitten alleen is er nog steeds een gek geluid aanwezig. Ik had gehoopt met kleppen stellen het geluid te verhelpen maar ben nu toch bang voor grotere problemen.
Misschien dat iemand het hier herkend.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Jep, heb het blok weer in elkaar zitten alleen is er nog steeds een gek geluid aanwezig. Ik had gehoopt met kleppen stellen het geluid te verhelpen maar ben nu toch bang voor grotere problemen.
Misschien dat iemand het hier herkend.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Mijn Rebbel 450 lietnme onlangs staan, leek alsof hij maar op een cilinder liep.
Vonken aan beide kanten aanwezig, toch maar nieuwe bougies. Probleem bleef. Dus de carburateur er uit gehaald en idd de kant die niet liep had een of andere vieze drap (gelig) dus schoon gemaakt en de sproeiers schoon geblazen... Mis ik dan nog iets?
Als je brandstof en lucht hebt, mis je nog maar één ding; vonk.
Als ie koud wel vonkt, wil dat niet zeggen dat ie dat warm ook doet. Start ie wel?
Onlangs heb ik voor een appel en een ei deze brik gekocht. Er moeten nog een aantal dingen aan gebeuren waaronder de spaken. Ze zijn nogal roestig en vooral achter zitten ze erg los en is er 1 afgebroken. Ik heb al contact gehad met 2 bedrijven maar de 1 is voor mij ver weg en de ander is wat duurder. Weet iemand een niet te duur bedrijf of handige harrie in de regio Utrecht? Andere ideën zijn ook welkom.[afbeelding]
Vraagje: wie van jullie heeft de voorvork al eens doorgestoken?
Met hoeveel millimeter, en wat vond je van het resultaat?
Ik zit te denken om maar eens te beginnen met 10mm doorsteek, kijken wat het doet.
Een Rebel zal nooit een stuurwonder worden natuurlijk, met die rake en trail en wielbasis, maar het zal allicht effect hebben en de machine wat makkelijker over rotondes helpen.