Honda SH150i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Honda SH150i vandaag gekocht bij Motor Mercuur in Den Haag

Een zwarte dus met topkoffer en 1101 km op de teller van Mei 2009
 
ik heb niet op de pcx gereden , maar ik hoorde bij de scootermeeting in Rotterdam mensen erover klagen, en op het forum dat hij niet geschikt is voor de snelweg,
{persoonlijk zou ik wel gewoon de snelweg opgaan}
gisteren bij ariemolenaar nog iemand gesproken die erop had gereden en hij vond de pcx niet al te stabiel, maar wel pittig.
ik ben benieuwd hoe je de pcx vindt rijden na je ervaring met de sh 300.
mijn ervaring met de sh 150 is dat hij direct met koud wegrijden erg veel toeren moet maken,
en op een 300 cc lekker met een laag toerental kan weg rijden.
ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen de sh 150 en de sh 300.
veel lol met de sh 300 en heel weinig lol en rijplezier met de sh 150.
op een aprilia scarabeo 125cc had ik wel weer veel lol en rij plezier.
alleen de honda sh 150 was wel betrouwbaarder, dan de in China in elkaar gezette scarabeo 125 cc
de pcx heeft wel een scherpe prijs , een 125cc werd in Nederland bijna niet verkocht,en nu met de pcx 125 met een scherpe prijs vliegen ze als warme broodjes over de toonbank.
maar als je elke dag een paar kilometer de snelweg op moet dan is een sh 150 nog wel geschikt maar een pcx bijna niet. een 300 cc kan op een 120 km weg nog vlot meekomen.
de pcx is wel een grote verbetering ten opzichte van een 110 cc honda.

Ik heb vandaag op pcx gereden en het is me niets tegengevallen, hij trek behoorlijk snel op, wel langzamer als de dylan maar dat mag geen naam hebben. vering en remmen zijn liggen op het niveau van de Sh300. Top dus wat dat betreft kan je merken dat de tijd niet heeft stilgestaan een heel verschil met m,n dylan. Ik heb ook nog een stukje plattelandweggetjes gereden met de nodige bochten en dat is een waar feest.

Wat kan je dat ding plat in de bochten gooien O-) een paar keer raakte de standaard het wegdek anders kon ie nog platter, dat gaat beter als met de SH 300 die voelde nogal zwaar aan op de voorhand. Daarna nog een stukje snelweg gedaan en dat was minder feest hij loopt dan vlot naar de 90 en gaat dan langzaam naar de 104 km met de wind in de rug, dan voel je dat de snelheidsbegrenzer ingrijpt, geeft een beetje onrustig rijgedrag. Met de wind tegen haalt die krap aan de 100 km en als er een harde windruk komt valt die terug naar de 90 km Ik ben toen maar achter een vrachtwagen blijven hangen en zat zo lekker uit de wind. Op de snelweg rijden gaat wel maar je moet geen harde wind tegen hebben, en je moet nagenoeg altijd volgas rijden, waarbij je met de SH150 nog enige reserve hebt, of het blok dat volhoud op de lange duur bij snelweg ritjes van 30 km ik betwijfel het. Maar wie het weet mag het zeggen. ;)

Met de SH 300 was dat wel andere koek al rij je 120 km op de snelweg, je hoeft maar een draai aan het gas te geven en hij loopt zo naar de 145 km of je nou de wind mee of tegen hebt dat maakt niets uit :Y Maar dat mag dan ook wel met ruim 16 pk meer als de pcx. Als je er alleen maar op 80 km wegen rijdt en af en toe op 100 km wegen heb je er een prima motor aan en kan je er een hoop lol mee beleven. Wat dat beterft doet hij niks onder voor de SH 300 en je kan er ook nog eens heel plat mee door de bochten . Tot zover mijn belevenissen met een dagje pcx. Ik kan er nog 2 dagen van genieten en dan is m,n dylan weer terug.
 
Leuk van honda dat je drie dagen kan proberen, ga je de dylan inruilen?

Ik denk het niet hij heeft pas 10.000 km gelopen, en hij bevalt nog prima. En als ik hem inruil op een SH 300 krijg ik er nog zo,n 1000 € voor. Maar omdat ik toch niet zulke grote afstanden over de snelweg rij kan ik nog prima vooruit met de dylan, zeg maar 20 km maximaal per rit en die kan ik met 110 km mooi voldoen en ik heb dan nog iets reserve. Alleen voor langere afstanden is een iets zwaardere scooter op de snelweg wel zo comfortabel. Een paar weken geleden ben ik nog met een SH 300 van Maarsbergen naar tilburg geweest is 93 km enkele reis je rijdt dan op je sloffen 120 km en harder en sommige stukken wel 145 km. En dat zie ik me met een dylan of een pcx niet zo gauw doen.
 
Tot nu toe goed heb er pas 200km meegereden, van het weekend weer werken dus met de scooter
en nog zuinig ook boven de 1:30
 
Laatst bewerkt:
daar kan nog wel 30.000 km bij , dylans zijn betrouwbaar.
Een Duits blad heeft wel ens zo'n Honda 150 cc(of was het een 125cc?) na 50.000 km opengeschroeft en er was geen noemenswaardige slijtage te bekennen.
 
Een Duits blad heeft wel ens zo'n Honda 150 cc(of was het een 125cc?) na 50.000 km opengeschroeft en er was geen noemenswaardige slijtage te bekennen.

heeft hier iemand een link van wil wel eens kijken hoe of wat
 
Hij is wel lekker zuinig, 1 op 40 gereden ( woon - werkverkeer max 80km/h)
 
dat is erg mooi 1 op 40, ik reed meest nog geen 1 op 30, maar ik reed aldtijd voluit, zo zie je maar als je het wat rustiger aan doet, maximaal 80km/u dan doet dat motortje het zo op z'n gemak.

zo reed ik op mijn scarabeo 300 ook een keer 1 op 34 toen ik rustiger op ging trekken en maximaal 120km/u reed.
vooral van 0 to 60 km/u wat rustiger optrekken helpt.
 
En nog steeds 1:40

ik wil van de week even het voorwiel eruit halen om deze ( opnieuw) te laten balanceren hij bibbert een beetje tussen de 80 en de 90 km/h.

Ben benieuwd of het dan over is :] ondertussen is de kilometerstand al opgelopen tot iets over de 2300km
 
Om de hoeveel kilometer moeten de kleppen gesteld worden, bij m,n dylan is het om de 4000 km best vaak dus.
 
ik was ook eigenlijk wel benieuwd naar de standaard onderhoud van deze prachtige machine tot pakweg 50.000 km.

heel eind ik weet het maar ik denk graag vooruit,hihi.
 
Ik zou het niet weten heb zelf eigenlijk nog niet gekeken naar het onderhoud schema in de gebruikers handleiding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan