Honda SH150i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed rusten maar net zo belangrijk probeer zoveel mogelijk routine / regelmaat in te bouwen.

En kleine kindjes tja .............
 
Veel sterkte gewenst, en denk maar lekker aan die schitterende vakantie die er volgend jaar aan gaat komen.
 
Gister een fantastische rit gedaan,wat heeft dat me goed gedaan zeg :)

De afstelling die ik nu heb,met grote dank aan robber57, is echt boven verwachting voor een standaard sh met enkel een andere uitlaat,rollers en fuel controler.
Wat rijd dat ding fantastisch zeg!
Plat op de tellers goed voor 125 op de teller wat goed is voor 120 gps :P
Acceleratie is zeeeeeeeer netjes en goed genoeg om een xmax 250 bij te houden.

Ben weer zeer tevreden met mijn machine,en heel prima snelweg waardig.

Spanje,here i come ;)
 
...
Acceleratie is zeeeeeeeer netjes en goed genoeg om een xmax 250 bij te houden.
...

Dat is 'ie zeker! Het verschil is minimaal. Al hou ik me meestal wel in qua wegrijden bij een stoplicht, zeker in de spits of als ik geen haast heb ;) En die scherpe bochten naar rechts zoals je hebt gemerkt. Maar je kunt echt blij zijn met 'slechts' 150cc op jouw scooter, Kevin. Qua topsnelheid scheelt het trouwens ook weinig. Ik heb na de afrit Oegstgeest met misschien nog minder dan 1,5 liter benzine in de tank nog even de max proberen te bereiken, en kwam na een flink stuk volgas niet verder dan 134 op mijn teller.

Nee, de SH150 mag niet worden onderschat :]
 
Jou top lag idd iets hoger maar scheelde erg weinig volgens mij.
Geluidje is fantastisch al kon ik daar gisteren iets minder van genieten door de gehoorsbescherming.
Maarja doof wil je niet worden natuurlijk ;)
 
crisScoot 134 km op de teller.
maar wel schuin tegenwind toch?
het zijn hele mooie scooters die x-max , jammer dat er geen 299cc in zit met 25 pk ofzo.
maarja dat geld voor wel meer scooters.
 
Dat is zeker de moeite waard, ik vraag me af waarom ik een SH300 heb.
 
Laatst bewerkt:
Jou top lag idd iets hoger maar scheelde erg weinig volgens mij.
Geluidje is fantastisch al kon ik daar gisteren iets minder van genieten door de gehoorsbescherming.
Maarja doof wil je niet worden natuurlijk ;)

Dat het weinig scheelt kan wel kloppen, want de x-max heeft dan wel 250cc tov de sh150,150cc maar de x-max is ook zo'n 30Kg zwaarder waardoor de x-max 0,083Kw per kilo heeft en de SH150 0,082kW per kilo. Alleen (en nog wel meer verschil) het koppel van de xmax250 is groter.

Wel is de SH150 hiermee winnaar als het gaat om compact zijn en prijs! :Y
 
Dat is zeker de moeite waard, ik vraag me af waarom ik een SH300 heb.


Omdat tegen de tijd dat wij "klaar" zijn met de 300 die gehakt maakt van een standaard 600cc scooter :9 , ik gok dat het verschil tussen een geheel standaard motorscooter en een geoptimaliseerde ongeveer de helft scheelt kwa acceleratie en misschien nog wel meer.
Dat maakt dat als je je scooter optimaliseert je de race aankunt met een 2x zo zware scooter en als het een beetje meezit wint.

Je moet dan dus ook appels met appels vergelijken, kevin zijn 150 zit of bovenop of erg dichtbij optimaal, een standaard scooter zit daar mijlenver vanaf, fabrikanten hebben nu eenmaal andere overwegingen dan jij en ik, zuinigheid is natuurlijk al een aantal jaar heel erg belangrijk en om die laatste procenten zuinigheid te realiseren hakt de fabrikant behoorlijk in de prestaties.

Voor ik op dit forum kwam heb ik ook meerdere malen ontmoetingen bij het stoplicht gehad met vespa's en kymco's en ander spul in de 250-300 cc klasse en ook toen merkte ik al dat die het of aflegde of erg moeilijk hadden om mij voor te blijven,maar het komt dan nooit tot een gesprekje zodat je de bevestiging kan krijgen dat zo iemand vol gas reed.
Ik was toen dus altijd redelijk voorzichtig in de aanname dat als je een 150 goed afstelt je de wedstrijd aan kunt met een standaard 250 of 300.
Ik begrijp nu dus dat Kevin een meet had met CrisScoot met een Xmax 250 en dat het zo goed als gelijk opliep, cooooool 8-)


Ik zie zo idd wel de mogelijkheid dat een geoptimaliseerde sh150 een standaard sh300 zou kunnen bijhouden maar als je die 300 ook gaat optimaliseren dan houd het voor de 150 echt wel op, ik heb nu beide en mijn 300 is nu echt wel veel sneller dan mijn 150, zeker de manier en snelheid waarmee de 300 nu van 60 naar 120 gaat is geen match voor de 150.

@ Kevin, ik ben nu wat aan het rommelen met de 300 maar zal ff kijken of ik nog wat tijd vrij kan maken om de standaard koppeling weer in de 150 te zetten met de simpele veertjes upgrade, met de 300 gaat dat zeer voorspoedig.
Ik heb daar nu de lichtste veertjes (witte) uit het setje in zitten en die doen het al erg mooi maar voor mijn gevoel nog net wat te kort dus daar ga ik de gele in zetten.
Mijn idee is om het ook zo met de 150 te doen, eerst de witte en zien wat er gebeurt en dan evt een stapje zwaarder(de gele) en misschien zelfs daarna wel de rode.
Als dit uit kristalliseert tot een duidelijk resultaat hoor je het wel, je zou dan in 1 actie zonder zelf te hoeven testen en klooien bij je scooterzaak de juiste veertjes er in kunnen laten zetten.
 
Laatst bewerkt:
Oke.
Maar ga ik dan niet krijgen waar ik voor gewaarschuwd werd even terug?
Dat hij pas bij hogere touren aangrijpt maar dus ook al bij hogere touren ontkoppeld wat bij langzaam rijden en bochtjes maken weer niet zo wenselijk is.

Maar wat ik al zei,de verbetering van enkel de uitlaat/rollers en fuel controler is echt fantastisch :)
Verder dus gewoon helemaal origineel.
Ik ben al zo tevreden dat ik hem misschien gewoon zo hou,vermogen word zo goed als optimaal benut zonder dat de motor dingen moet doen die hij eigenlijk niet aankan.

Zondag dus 7 uur actief gestuurd en geen zere kont deze keer.
Nu weet ik hoe dat komt,ik had het windscherm erafgehaald die dag,waardoor de wind mij (in) het zadel drukte ipv met windscherm juist constand naar voren drukt door de wind die in je rug drukt door het windscherm.

Weer wat wijzer geworden :)
 
Ohja.....

Zaterdag voor mijn vrouw nieuw brommertje gekocht bij de zaak waar ik die Malossi snaar besteld had.
Zegt hij....kijk eens wat ik net binnen krijg?......die verrekte snaar!
Was speciale bestelling dus kon hem niet meer terug sturen.

Iemand nog toe aan een nieuwe snaar toevallig?
Ding pas zo goed als op elke 150 cc motorscooter,ik zal de code eens opzoeken.

Ding ligt bij Sws2wheels in Rijnsburg,opsturen moet geen probleem zijn.
Prijs zal zo 5 tientjes zijn,maar zal de precieze prijs nog even vragen.

gr nutty
 
Laatst bewerkt:
Oke.
Maar ga ik dan niet krijgen waar ik voor gewaarschuwd werd even terug?
Dat hij pas bij hogere toeren aangrijpt maar dus ook al bij hogere toeren ontkoppeld wat bij langzaam rijden en bochtjes maken weer niet zo wenselijk is.


Zondag dus 7 uur actief gestuurd en geen zere kont deze keer.
Nu weet ik hoe dat komt,ik had het windscherm er afgehaald die dag,waardoor de wind mij (in) het zadel drukte ipv met windscherm juist constant naar voren drukt door de wind die in je rug drukt door het windscherm.

Weer wat wijzer geworden :)

De veertjes modificatie zal wat schelen in ontkoppel snelheid maar als je het niet te gek maakt valt het effect wel mee, ik heb nu in de 300 de witte veertjes zitten en de motor is heel wat gemoedelijker geworden en trekt sneller op maar het afvallen in bochten is niet merkbaar.
Die witte veertjes zijn een pietsje zwaarder, het is niet zoals de deltaclutch die echt een raqce koppeling is.
We zullen wel zien wat er gebeurt met de witte veertjes in de 150, als ik ook maar 1 moment denk dat de nadelen te heftig zijn dan adviseer ik het je uiteraard niet.


Ik heb vorige zomer met de lange ritten in mijn vakantie gemerkt dat ik vooral een zere kont (monkey butt) krijg vanwege de warmte die de motor afstraalt, als je na een tijd rijden voelt hoe warm het word onder het zadel dan is het niet ect verwonderlijk dat je een gare kont krijgt.
Ik loste dat tijdelijk op door een handdoek in de ruimte te stoppen zodat het zadel wat geïsoleerd werd.

Ik ben van plan nog voor de vakantie de onderkant van mijn zadel te beplakken met aluminium tape wat warmte reflecteert en bovendien worden zo de gaten in het zadel aan de onderkant afgedekt waardoor er geen warme lucht in het zadel schuim kan komen, ieder hobbeltje waarover je rijd veert je zadel iets in, dat veroorzaakt dus een soort van pompende werking van het schuim waarbij er warme lucht in het schuim word gepompt.
Althans, dat is mijn theorie....
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had ik ook al bedacht, het lucht filter van de motor aansluiten op de helmbak en dan ergens aan de voorkant een aanzuig gat met een filter er voor.
Dat zal dan wel een extra aansluiting aan het luchtfilter moeten zijn zodat als de bak helemaal vol zit met spullen de motor nog steeds voldoende kan aanzuigen, ik zat zelf te denken aan de PAIR aansluiting aangezien ik die toch niet meer gebruik
 
Ik vind het wel lekker want de Kentucky Fried Chicken blijft er lekker warm in :-)

Mag dan bij mij geen helm inpassen maar wel een emmer.
 
Je kan je zadel wel koelen, maar 's winters wil je juist warmte.
Met warmte reflecterende tape ed werkt het dus alleen in de zomer.
Je moet dus iets hebben wat uit schakelbaar is of omkeerbaar.
 
Nieuwe remblokjes er in gedaan ( malossi) maar helaas dus niet de zuigers want ik ben ze naar het laat aanzien echt onderweg verloren '(
Maar ik zal ook binnenkort een nieuwe remschijf moeten monteren want die zit met 4.3 mm onder de limiet van 4,5mm, km stand is 32000
 
Zoals elders gepost vandaag Leiden Harlingen gedaan puur voor het genot.
Heenweg over B en N wegen en terug alles over de snelweg.
Heb me geen moment onveilig gevoeld.
Wat is het toch een heerlijke machine geworden door die uitlaat, juiste rollers en O2 fuel controler.
Klein beetje wind mee en de teller gaat de 120 voorbij,zelfs 1 x effe de 128 aangetikt en toen greep de begrenzer in hihi.
Teller wijkt max 7 km af.
Vandaag echt heerlijk genoten op de SH.

Volgend jaar waarschijnlijk Spanje,ik twijfel geen moment of de 150cc het aankan.
Well done Honda :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan