Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de antwoorden, ik kan begrijpen dat het beter is dat de schoen de bel helemaal pakt, en realiseer me dat als maar een klein gedeelte de bel raakt , hij kan gaan happen , vooral als de bel vuil is en een beetje verglaast.
Maar dat is nu niet het geval wel pakt hij beter op als elke 5000 km de boel een beetje opschuur.
volgende keer zal ik hem wat meer schuren waar hij de bel nu raakt, zodat er meer van de schoen de bel gaat raken.

Wat betreft afdraaien van de remschijf heb ik wel ervaring met een auto, daar ging het stuur hevig trillen bij het remmen, na het afdraaien was het weer perfect en bleef ook jaren zo.
 
Laatst bewerkt:
Ooit iemand met de SH300 al eens stil komen te staan onderweg door motorpech oid?
 
Ook geen problemen hier.
Bij scooty.be heb ik een koppeling kunnen vinden voor net geen 30 euro.
Dat is wel een heel verschil met die van Malossi en Polini .

Iemand die daar, liefst uit ervaring, wat over kan vertellen ?

http://www.scooty.be/lang-nl/variateurs/4641-koppelingset-tnt-honda-sh-300.html

op zich zou ik ook nog wel eens andere achterschokdempers willen proberen.
De webshop uit Italië rekent nu opeens 40 euro verzendkosten.
Dat kan ik bijna zelf oprijden aan benzine op de SH :)
 
ik heb op mijn sh300 voor en achter hyperpro veering en dat rijdt super hij stuurt veel strakker en op hogere snelheid blijft hij ook stabieler vergeleken met de orginele veering
Ook geen problemen hier.
Bij scooty.be heb ik een koppeling kunnen vinden voor net geen 30 euro.
Dat is wel een heel verschil met die van Malossi en Polini .

Iemand die daar, liefst uit ervaring, wat over kan vertellen ?

http://www.scooty.be/lang-nl/variateurs/4641-koppelingset-tnt-honda-sh-300.html

op zich zou ik ook nog wel eens andere achterschokdempers willen proberen.
De webshop uit Italië rekent nu opeens 40 euro verzendkosten.
Dat kan ik bijna zelf oprijden aan benzine op de SH :)
 
@LePensZeur: Als ik het zo bekijk is er weinig aandacht besteed aan de details, en mag je hopen dat je voor die prijs iets goeds hebt waar je je niet aan ergert. Hoewel aan mijn Techpulley koppeling ook wel eea valt op te merken is ie in de basis wel goed.
Gewoon proberen of op zeker spelen door voor een paar euro meer een originele kopelingschoenen set te bestellen bij bv Makinaparts. Dan heb je weer een hele goede koppeling, zonder verassingen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de schoenen nog liggen van de originele set waar de grondplaat krom van was.
Kan eens kijken of die zondermeer passen.
Als het goed is krijg ik binnenkort nieuwe schoenen binnen van scooty.be , kunnen we dat eens proberen.
Heb nog steeds veel schik van de SH alleen dat geluid..... :/
 
Laatst bewerkt:
Not me! In zes jaar dagelijks gebruik.

Correctie: vorige week sloeg de scooter ineens af bij stoplicht. Had-ie nog nooit gedaan en het leek electrisch. Weer gestart, geen probleem. Bij volgende stoplicht wat gemorreld aan de 'aan/uit' knop, die rode tuimelaar rechts (waarvoor dient die eigenlijk??) en jawel hoor, scooter sloeg meteen af. Die schakelaar vervolgens flink 'gemanipuleerd' en met wat contactspray ingespoten en het euvel is niet meer teruggekomen. Maar als het wat erger was geweest, en ik de oorzaak niet zo snel had gevonden, had ik ergens gestrand kunnen staan.
 
Die rode schakelaar is een noodstop. Als bijvoorbeeld je gas blijft hangen kun je toch nog de motor uitschakelen. Je verlichting blijft wel werken. Belangrijke schakelaar !!!
 
Ik heb de schoenen nog liggen van de originele set waar de grondplaat krom van was.
Kan eens kijken of die zondermeer passen.
Als het goed is krijg ik binnenkort nieuwe schoenen binnen van scooty.be , kunnen we dat eens proberen.
Heb nog steeds veel schik van de SH alleen dat geluid..... :/

Ok, je grondplaat is krom, dan volstaan alleen nieuwe schoenen niet.
Wat voor koppeling heb je er nu in dan?
 
De noodknop defect heb ik nog niet gehad. Wel dat ie er mee stop eens in de 3K door na afremmem bij bijna stilstand gas te geven en dan afslaat. Is een euvel van veel SH300's van ik dacht voor 2011.
Hij start dan altijd onmiddelijk weer, foutje in het motor management... :(

@Cees Klumper: was dit niet je probleem ipv de verdachte kill switch?
 
Laatst bewerkt:
De noodknop defect heb ik nog niet gehad. Wel dat ie er mee stop eens in de 3K door na afremmem bij bijna stilstand gas te geven en dan afslaat. Is een euvel van veel SH300's van ik dacht voor 2011.
Hij start dan altijd onmiddelijk weer, foutje in het motor management... :(

@Cees Klumper: was dit niet je probleem ipv de verdachte kill switch?

Nee, het was echt die schakelaar, heb het twee keer getest en beide keren raak.
 
Je kan dan toch gewoon de sleutel omdraaien in het contactslot? Vind het toch 'overkill' (pun intended) ;)

Dan gaan dus ook je lampen uit. Je zal maar op een onverlichte weg rijden.
Knop indrukken gaat sneller dan sleutel omdraaien in paniek situatie lijkt mij.
 
Vandaag heb ik de Heidenau K66 banden op de SH gemonteerd.
Foto's volgen nog.
De olie wou ik ook gelijk verversen maar toen bleek dat ik geen nieuw filter had liggen.
De koppeling gaat er binnenkort op, inc de oude riem, misschien dat deze riem ook geluid maakt.
Voor het toekomstige kleppenstellen HAD ik natuurlijk alleen het klepdeksel kunn bestellen maar goed...
en extra luchtfilter zodat de K&N genoeg tijd heeft om te drogen.
IO3xGFeAR_D-KGVS6hG6DPsWumqC6dGq9YyCiCHMG6OXlS1rSn0=w576-h1025-no
 
Mooi setje zo, lekker compleet!
Ben benieuwd hoe de K66 banden bevallen. Voor het kleppenstellen hoef je geen pakking te vervangen, oude past en sluit altijd als een oester. Denk dat de riem, mits ie er goed uitziet, geen extra geluid maakt.
Overgens stop ik na het schoonmaken en in olieën, het luchtfilter meteen terug, droogt instant na minuutje fohn erop.

Succes! :)

Edit: ik heb slechte ervaringen met imitatie filters, laten niet goed de flow door, maar je kan mazzel hebben...
 
Laatst bewerkt:
Dan gaan dus ook je lampen uit. Je zal maar op een onverlichte weg rijden.
Knop indrukken gaat sneller dan sleutel omdraaien in paniek situatie lijkt mij.

Lijkt mij ook, hoewel ik de noodstop nooit gebruik, hoop ik hem te kunnen vinden in een paniek situatie.
 
Dank, het was de bedoeling een foto te plaatsen maar heb de grote beurt vandaag afgemaakt en stond om 22:00 pas buiten :/
de oude riem heb ik teruggeplaatst maar dat heeft het geluid niet verholpen.
ik stop het luchtfilter ook altijd gelijk terug hoor ;) maar kon het voor die 6 euro niet laten liggen.
Er is bij de reguliere leveranciers weinig te krijgen voor de sh300 dus als ik bestel en ze hebben iets aparts (riemen en pakkingsets) dan bestel ik die mee als de prijs ok is.
deze set was nog geen 50 euro meen ik me te herinneren.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je klaar bent, maar is nu dus je geluid nog steeds in vol oornaad aanwezig met nieuwe koppeling?
 
Vd week bijna van de weg gedrukt door een auto die ik wilde inhalen. :( Auto ging naar links (wilde ook de auto voor hem inhalen) terwijl ik er net naast reed. Hij gebruikte geen spiegels of richting. Gelukkig gaf ik vol gas waardoor hij net achter me bleef, pfff...
Met een 150cc ofzo had ik hem in mn achterkant gehad, leve de SH300 toch wel weer. :)

Edit: zonder db killer was dit wss ook niet gebeurd, dus piponld waan je veilig!
 
Laatst bewerkt:
Zo, even bericht gemist 2 weken terug, ja het geluid is er nog/weer/enigzins anders.
Op het moment is het erg gesteld met de automobilisten, ze zien niks, letten ook nergens op.
laaghangende zon en veel agressie door de files.
Dus zwaai ik maar vriendelijk als ik er tussen door kan, dat helpt vast ;) :+
ik zal binnenkort even een update doen over de koppeling.

Nou de koppeling is al weer klaar dus dat valt mee.

Zoals omschreven in vorige posts heb ik de schoentjes wederom wat opgeruwd, hetzij nu van de nieuwe koppeling (schoenen), ook de trommel even gedaan en inderdaad het geluid is even weg en daarna een stuk minder.
Nu ga ik er maar even vanuit dat als het niet in de koppeling zou moeten zitten, het geluid niet anders was geworden.
Maar aangezien de koppeling en de bel nieuw zijn en nu dus klein beetje ingesleten en nu dus ook extra opgeruwd, kan het alleen maar daar vandaan komen.

Wel leerzaam wat ik in de tussentijd allemaal vervangen heb om het geluid weg te krijgen :+ :X B| :$

Nog even de foto's van de oude en de nieuwe schoenen met een foto van de nieuwe schoenen toen ze een beetje ingelopen waren

full

Na de volgende foto heb ik de schoenen wat meer opgeruwd zodat meer materiaal de trommel zou moeten raken en nu is het geluid zo goed als weg :
full


Al met al een heel avontuur, zodra het geluid terugkomt zal ik de schoenen verder opruwen in de hoop het daar mee weg te krijgen als het geheel goed ingelopen is.
Ook had ik de oude riem weer even terug gemonteerd , maar dat hielp ook niks, dus de 'nieuwere' gaat er terug op.
Er is in iedergeval niks stuk aan het lopen en als het het geluid er is is het onder licht gas geven of als je net het gas dicht draait, dan valt het ook wel extra op, gewoon de oordoppen weer in doen ;)




Nog even een foto en klein verslag van de Heidenau K66 banden :
full

full


Ben nogal ongevoelig voor banden, maar ze hebben wel veel grip, HEEL veel blad hier in de buurt een viaduct wat extra koud word, verkeersdrempels van stenen... :/ .. maar met remmen en accelereren toch veel grip.
de zijdelingse grip in bochten ben ik nog maar niet teveel gaan testen ;) heb liever dat ik dat een keer doe als het goed doorregend en al even geregend heeft als dat halve vorst/bladeren zand van verbouwingen wat op het moment hier in de buurt heel veel is.
De druk in beiden was 1.9 , normaliter doe ik daar 2.3 in zodat er eens 1 tiende of 2 uit kunnen lopen, zal dit binnenkort weer even checken.
het was ook warmer toen ik ze oppompte, misschien was dat het wel :)

Qua stuurgedrag merk ik geen verschil met de micheling citygrip , ik iig niet dus.
Ook met 120 een flauwe bocht door geeft geen extra nerveus gedrag tov voorheen.

Zal over een paar honderd km nog wel een keer een update doen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nu met je X2 clutch?

Goed!, doet het best, alleen rammelt hij wat bij licht optrekken doordat ik de pin-lock veertjes wat te licht heb gekozen, zet de standaard veren er weer in als hij open gaat. En natuurlijk wacht ik nog op de lichtere schoen veertje's via webengine zodat ik niet steeds extra in de remmen moet bij rontondes/scherpe bochten. Ontkoppelt nu al bij 30km/u.
 
Zo, even bericht gemist 2 weken terug, ja het geluid is er nog/weer/enigzins anders.
Op het moment is het erg gesteld met de automobilisten, ze zien niks, letten ook nergens op.
laaghangende zon en veel agressie door de files.
Dus zwaai ik maar vriendelijk als ik er tussen door kan, dat helpt vast ;) :+
ik zal binnenkort even een update doen over de koppeling.

Nou de koppeling is al weer klaar dus dat valt mee.

Zoals omschreven in vorige posts heb ik de schoentjes wederom wat opgeruwd, hetzij nu van de nieuwe koppeling (schoenen), ook de trommel even gedaan en inderdaad het geluid is even weg en daarna een stuk minder.
Nu ga ik er maar even vanuit dat als het niet in de koppeling zou moeten zitten, het geluid niet anders was geworden.
Maar aangezien de koppeling en de bel nieuw zijn en nu dus klein beetje ingesleten en nu dus ook extra opgeruwd, kan het alleen maar daar vandaan komen.

Wel leerzaam wat ik in de tussentijd allemaal vervangen heb om het geluid weg te krijgen :+ :X B| :$

Het is wat met die automobilisten, goed defensief rijden dus.

Goed dat je merkbaar verschil heb met de nieuwe koppeling, ik zou er niet meer aan gaan schuren omdat je daar de schoenen juist enigzins rond mee maakt. Daarmee neemt de kracht plaatselijk door ongelijkheid toe, waardoor er te veel puntdruk op de schoenen staat en daarmee gepiep (eigen ervaring). Alleen schuurpapiertje in de bel lijmen maakt het goed vlak over het hele oppervlakte is mijn ervaring. Hopen dat het gepiep wegblijft bij jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan