Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het schuurpapiertje had bij mij losgelaten, ik moet betere lijm gebruiken denk ik ;)
Wel een goede tip.
Het punt waar hij aanpakt heb ik wat meer opgeschuurd en dan lichtjes naar het punt waar hij niet meer pakt in de hoop het natuurlijke proces zo te versnellen.
Het klinkt als drank brouwen als ik het zo omschrijf :+ maar je snapt wel wat ik bedoel..
 
Ik heb ook nog kontact gehad met hun, lichtere veren schijnen er niet te zijn, ben er wel achter dat de X2-Kiss-clutch die wij hebben eigenlijk ontworpen is voor de Forza 250 en dus niet specifiek voor de sterkere 300 wat dus ook het hoogtoerig gedrag wel een beetje verklaart.

Goed!, doet het best, alleen rammelt hij wat bij licht optrekken doordat ik de pin-lock veertjes wat te licht heb gekozen, zet de standaard veren er weer in als hij open gaat. En natuurlijk wacht ik nog op de lichtere schoen veertje's via webengine zodat ik niet steeds extra in de remmen moet bij rontondes/scherpe bochten. Ontkoppelt nu al bij 30km/u.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal dan het verschil zijn, hij is voor de 250. Hopen dat de zaak niet stuk gaat of snel slijt.
 
Laatst bewerkt:
Het schuurpapiertje had bij mij losgelaten, ik moet betere lijm gebruiken denk ik ;)
Wel een goede tip.
Het punt waar hij aanpakt heb ik wat meer opgeschuurd en dan lichtjes naar het punt waar hij niet meer pakt in de hoop het natuurlijke proces zo te versnellen.
Het klinkt als drank brouwen als ik het zo omschrijf :+ maar je snapt wel wat ik bedoel..

Ik snap precies wat je bedoeld :Y, was bang dat je ze gewoon had opgeschuurd, dan krijg je een bol oppervlak.
Qua lijm gebruik ik bison kit die ik dan goed laat drogen met de fohn voor een kwartiertje.
 
Laatst bewerkt:
@Lepenszeur: Mooie foto's, laten goed het probleem zien van niet goed oppakkende schoentjes.
Verder bruut uitziende band die K66, ziet eruit dat hij goed grip zou moeten geven, hoopvol!
 
Net weer even gereden en het geluid is grotendeels weg *O*
Net nog even geprobeerd het ABS in te laten grijpen, maar dr is zat grip hoor.

Oprit van 180 graden de snelweg op (zal meestal ONGEVEER dezelfde radius zijn) ging prima met 50 km/hr met nat wegdek, lijkt mij zat.

Overigens de laatste 3 keer 1op20 gereden.
maar laat hem 1 a 2 minuten warm draaien en het zijn veel korte stukken.
het is sowieso ook vrij koud natuurlijk.

Vandaag de auto verkocht, zo blij ben ik met de SH300 :)
 
Laatst bewerkt:
Net weer even gereden en het geluid is grotendeels weg *O*
Vandaag de auto verkocht, zo blij ben ik met de SH300 :)

*O* :Y

Hier kan de auto ook bijna weg, neem bijna altijd de SH300.
Ik doe met het koudere weer ook ongeveer 1:22,5, tis niet anders...
 
Laatst bewerkt:
een opmerking of grap over volkswagen zou hier niet onlogisch zijn.
zag pas in een ander topic een overzicht van zuunig meen ik over verschillende scooters waarbij de 300 zuiniger was bij een constante 100 km/h dan de sh150.
klinkt ook wel logisch en de verschillen waren niet heel groot.
 
Is wel een overzicht van modellen 2007.
rechts onderaan staat verbruik honda's

full
 
Laatst bewerkt:
Gewichten en verbruik hebben volgens mij nog nooit geklopt, ook bij motoren niet, heb wel eens gelezen dat zelfs de motoren zonder vloeistof gewogen worden...
 
Klopt dick.
zo geeft de bmw c600 ruim 10 kg lichter te sijn dan de gt650.
nu is dit door ëen van de bladen op de weegschaal gezet.
en blijkten ze maar 2 a 3 kg te schelen.
Grappig dat sommige bladen dan schrijven hoeveel lichter de c600 wel niet stuurt haha.
hoe dan ook velen kilo s lichter dan de burgman 650 die minder vermogen heeft.
 
Misschien leuk om eens een lijstje te maken van "dingen die ik vervoert heb op mijn sh300"
ik kom al aan:
Plasticzak plastic, vuilniszak, volle boodschappenkar aan boodschappen, set banden en 3 grootverpakkingen wc papier :+
mooiste zou zijn als iemand zijn/haar sint bernard heeft vervoert of met de surfplank naar het strand is geweest, maar ben benieuwd of men de bagagacapaciteit wel eens ten volle benut ;)
 
Haha! Leuk.. We halen het niet bij de zuidelijker gelegen landen ;) , maar ik heb toch al heel wat vervoerd op de scooter.
2,5M balken rechtop op de treeplank, krat bier, 20kg aardappelen, mn vrouw en kinderen (niet tegelijk natuurlijk...) allerlei apparatuur, greeedschapskist, tassen vol met boodschappen voor de week, krekel, 1000 insecten, volle vuilniszakken en weet ik veel wat nog meer. Het past altijd, tenzij het meubels worden of erg veel volume. *O* :]
 
Kinderstoel van marktplaats.
Ik had hem zo gepositioneerd dat het leek alsof er echt iemand in zat.
iedereen keek en remde af etc.
hilaris.
 
Vd week bijna van de weg gedrukt door een auto die ik wilde inhalen. :( Auto ging naar links (wilde ook de auto voor hem inhalen) terwijl ik er net naast reed. Hij gebruikte geen spiegels of richting. Gelukkig gaf ik vol gas waardoor hij net achter me bleef, pfff...
Met een 150cc ofzo had ik hem in mn achterkant gehad, leve de SH300 toch wel weer. :)

Edit: zonder db killer was dit wss ook niet gebeurd, dus piponld waan je veilig!


Pipo voelt zich zonder db killer heerlijk luid en duidelijk "aanwezig" in t verkeer dus die db killer gaat er echt niet meer in trug :}

Vraagje..gisteren zo'n 35km gereden na bijna een maand stil staan. Is dat genoeg voor de accu om weer volledig opgeladen te zijn? Moet nog een druppellader kopen maar voor nu accu weer ff veilig?
 
Volledig opgeladen hoef niet denk ik, als de accu erg leeg was.
Maar dit hangt van de accu af en dat blijft een chemisch ding, dus dan moet je meten.
Wat ik zelf lastig vind, via de stekker in het 'dashboardkastje' opladen ging niet tenzij die op het contact staat en dan brand je lamp......
iemand daar een idee op/over ?

Dus een sigaretten stekker op je druppellader, die zitten er vaak zelfs bij.
optimate-sae-72-connector-sigarettenplug.jpg
 
Gewoon 1x in de maand flink stukkie rijden help de accu goed de winter door, vooral als de motor warm binnen staat.
Anders laadkabeltje direct op de accu aansluiten is toch wel het beste, je gaat er toch niet mee rijden.. ;)
 
Ik heb begrepen dat een druppellader een hele winter aan je accu hangen een uitstekende manier is om hem naar de klote te helpen. Volgens mij is het beter om hem op te laden, en als hij vol is de lader er weer op na xx tijd (zeg een week?).
 
Zal ook wel met de kwaliteit van de lader te maken hebben, geen idee. Ik rij elke weekdag met de brommer dus ik sluit geen lader aan.
 
Ik heb de afgelopen jaren diverse 'rijp voor de recycling' (auto) accu's weer helemaal ok gekregen door ze een maand of twee aan een zonnepaneel-oplader te hangen. In de auto's waar ze uit kwamen liepen ze telkens heel snel leeg, maar nu gebruik ik ze gewoon weer normaal. Om maar te zeggen dat een druppellader juist ook een positief effect op een accu kan hebben. Zal inderdaad wel aan de kwaliteit van de lader liggen, voor mijn scooters en auto's gebruik ik uitsluitend CTEK en Hella laders en dat gaat al jaren prima.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan