Ik reken geen verbruik uit maar ik ben blij als ik 180 km op 1 (veeeels te klein) tankje doe
Toen ik hem net had deed ik wel eens 200-210 op een tank, nu doe ik in een haastig weekje ook wel 140 km (of minder) op een tank, het varieert nogal afhankelijk van je pols....
En ik denk dat als ik een middagje een circuit op zou gaan het wellicht met 100 km op zou zijn.
De sh300
kan heel zuinig zijn maar als je van lekker vlot en sporty houd en met 130 mee wilt op de snelweg op de linker baan is dat tankje zo leeg.
Mijn ervaring met mijn sh150 is totaal anders, ongeacht wat ik er mee doe, zuinig is 1:35, normaal/vlot/vlammen 1:30, met twee man erop en aanhanger in de ardennen 1:25.
En dat terwijl de 150 behoorlijk gesoupt is met uitlaat,rollen,vario, O2 controller,koppeling,pair valve mod en de 300 nagenoeg standaard.
Uiteraard 300=2x150 en niet vergelijkbaar maar de 150 heeft ondanks wat tuning een vrij stabiel verbruik, doorgaans 185 km op een tank van 6,5 liter= 1:28 en die 185 km haal ik vrijwel altijd.
De 150 heeft daarbij een wat piekerig karakter door de mhr vario, het motortje gilt het graag uit en doet dat ook betrouwbaar , de 300 is erg van onderuit,laagtoerig en met weinig gas spurt je al vlot weg.