Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Heb in 2016 een model 2014 gekocht met 3.500 km, dit is hetzelfde model als de 2012.
Het nieuwe model was toen al op de markt, maar ben niet zo kapot van het keyless en start/stop gebeuren, heb dus bewust voor het oude model gekozen. Buiten een defecte bougie (kapot na 2000 km) nog geen enkel probleem gehad en voer zelf het reguliere onderhoud uit.
Wel nog een andere (veel lichtere) uitlaat voor een sportiever geluid en een klein windschermpje gemonteerd.
Heeft niet veel invloed op het stuurgedrag en zet je toch uit de wind. Een grote GIVI topkoffer heb ik overgezet van mijn vorige motor (1200 GSA), zodat ik 2 helmen kwijt kan op vakantie (camper).
Zou nakijken of de scooter goed onderhouden is, de aandrijving (riem) moet zeker al vervangen moeten zijn. Is dit nog niet gebeurd, dan zou dit in de aankoopprijs inbegrepen moeten zijn.
In volgende post (25 januari 2018) staan enkele aandachtspunten vermeld:
aandachtspunten Sh 300

Als je in het zuiden van het land woont, zou je ook eens over de grens kunnen kijken.
Voor een beetje meer, heb je een zo goed als nieuwe:
Sh 300 van 2017 met 7.400 km
Om de extra (invoer)kosten beperkt te houden, moet het voertuig 6 maanden oud zijn en minstens 6.000 km gereden hebben.
Deze voldoet aan beide voorwaarden en heeft toevallig hetzelfde scherm als ik.
Voor meer info:
motor kopen in het buitenland
 
Kan zijn dat ik hem jaren geleden bij Hans van Wijk te koop heb zien staan, in Zoetermeer. In ieder geval dezelfde kleur, met een korting.
 

de link gaat nergens heen, zou je hem kunnen fixen? :)
het klinkt intressant, ik wist dat niet van die half jaar en 6k km.

mijn grootste probleem met 2e hands scooters in nl, te duur en altijd die 25-30k die er op staat waarvan veel mensen niet echt weten wat dat betekent.
Het betekent dat de eigenaar vd dealer te horen heeft gehad dat de varios vervangen moeten worden en dat is een aardige kosten post, dus word de oude ingeruild voor een nieuwe.
Het wil niet zeggen dat je er niet meer mee kunt rijden maar ze voldoen simpelweg niet meer aan de service-slijtage-limiet, als je zo'n scooter koopt zit je binnen enige tijd toch aan een aanzienlijke uitgave als je de scooter in goede staat wilt houden, die ratten bij motoport verzwijgen dat.
Sowieso motoport en scooters :'), "Ach meneer, zo'n scootertje balanceren we nooit"
 

Wat een belabberde foto's van MotoPort. Lage resolutie en nietszeggende foto's. Je kan niet eens zien of er een ABS-krans op zit, zo laag is de resolutie. Nu zit dat er wel op, gezien de tekst... maar je moet dan toch echt langs en dan zie je ineens heel veel roest overal. :+
Dat is wel een nadeel met 2e hands motorscooters, daar gaat vaak minder liefde in zitten dan bij een motor. Komt natuurlijk ook omdat men doorknalt in de winter. :P Wel eens naar 2e hands SH300'tjes gekeken, maar als ik teveel roest zie, wil ik daar niet het bedrag voor geven wat men vraagt.
 
Gezien de Duitse TUV denk ik dat daar ook regelmatiger en degelijker onderhoud gedaan wordt en de prijzen daar iets lager zijn is importeren nog zo gek niet.
 
Weet niet wat er fout gelopen is, maar hierbij nog eens de link naar motors importeren:
motor/scooter importeren uit het buitenland

Wat draaiman zegt over Duitse voertuigen klopt zeker ook, ze moeten jaarlijks naar de TÜV (technische keuring) en die is vrij streng.
Toen ik een Sh wilde kopen, vond ik in Duitsland een mooi exemplaar van 1 jaar met 4.000 km. Die 4.000 km was dus te weinig en daarom zou ik 2 maal BTW (in België en Duitsland) moeten betalen. Daardoor heb ik deze laten staan en heb later een mooie in België gevonden.

In België zijn de prijzen volgens mij ook interessant voor Nederlanders:
Sh 300 op 2de hands tot 20.000 km
en in Duitsland
Sh 300 in Duitsland tot 20.000 km
Edit: deze link loopt ook dood, zoek dus zelf maar op Mobile.de
Grootste Duitse 2de hands site
 
Laatst bewerkt:
Net de SH300 winterklaar gemaakt met holle ruimte wax. Nu weet ik waarom ik het in oktober al deed.
Alles in een spuitbus moet voorverwarmt, en het droogt rette slecht bij 5’C. :/
Wel kan hij nu de pekel in zonder problemen! :Y
 
Het is hier gewoon rustig.
er gaat amper wat stuk, tis een Honda, dus er valt weinig te zeiken 🤣
Nou vooruit dan omdat je het zo lief vraagt. Die astandaard smart sleutel op de nieuwe SH zou voor mij een optie mogen zijn als het er niet op zou zitten. Ik zou bijna extra willen betalen als het er af fabriek niet zou opzitten. Zorg maar dat het instructie boekje niet onder het zadel opgesloten ligt want dat heb je nodig om te bestuderen hoe je kunt tanken als de batterij van je sleutel leeg is en geen nieuwe batterij bij je hebt.
 
Die batterij is zo standaard dat waarschijnlijk de benzinepomp hem wel heeft in zijn winkeltje. Ik heb er 1 reserve in de topkoffer geplakt die bij mij nog met een sleutel open gaat.
 
Ja dat is een CR2032. Heb hier reserve liggen, zal er eens eentje in het vakje naast het stuur mikken. Je zal t altijd zien idd...
 
dat lijkt mij ook een goeie plek om reserve batterijtje te bewaren. Het is meestal wel zo dat batterij 🔋 niet in een keer stopt / niet meer te gebruiken is. Als ik vaker op de afstandsbediening moet drukken weet ik dat het tijd is voor een nieuwe batterij. Als je brommer niet gebruikt kun je het beste het lampje op de afstandsbediening op rood / uit zetten. Weet niet of het klopt maar is me vertelt dat de batterij dan langer meegaat.
 
Je krijgt een melding op het dashboard; het sleutellampje blijft even knipperen. Dat betekend batterij laag.
 

Bijlagen

  • F46EF5F0-8D22-4737-9577-280126601D89.png
    F46EF5F0-8D22-4737-9577-280126601D89.png
    73,4 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan