- 26 feb 2009
- 30.138
- 104.393
de 150 doet echt max met wind mee op de snelweg 110-115.. en dan zit je echt volgas.. dus doe je geregeld snelweg: 300..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je voor afwerking en neusje van de zalm wil gaan dan kies je voor een 300 , neem je met minder dan kies je een 150Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Inderdaad wat disaster zegt. Als je vaker (langere) stukken over snelweg gaat is een 300 beter. Over algemeen blijf je met een 150cc achter vrachtauto’s rijden. Ik zou het niet erg vinden. Bovendien gaat de 150 afhankelijk van de helling onder de 100 - 80 km/u. Maar ja daarom is de 150 ook superzuinig. Voor mij zou daarnaast zwaar wegen 1) of ie geheel origineel is en aantoonbaar dealer onderhouden is. 2) met rijtest tot topsnelheid niet trilt aan stuur.Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Ik heb er de spritmonitor eens op nagekeken:Zeer afhankelijk van rijstijl gemiddeld 1 op 23. Het geheel ligt tussen de 1 op 18 en 1 op 28. Dat is mijn ervaring na 3 SH ‘s.
Ik zou altijd voor de 300 gaan.Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Van 2007 35000kmZiet er prima uit.
Is dat er één uit 2020?
Je SH300 is van 2007. Zoek de gebruikershandleiding op internet, moet te vinden zijn.ben nieuw op deze rubriek sh300 en deze vraag zal waarschijnlijk meer zijn gesteld, maar welke olie kan ik het beste gebruiken voor de motor ? zag iets op google van Putoline scooterolie 4T. En welke olie voor de cardan ?
groetjes
Theemaks
Zelf vind ik verbruik minder belangrijk, betrouwbaarheid is mij belangrijker. Hoe zit het met benzinepomp van deze scoots ? bij al mijn Tmaxen 3x pomp moeten vervangen en is duur geintje en ff arbeid. Zijn al deze modellen met injectie of kwam dit later
Injectie is er op alle modellenZelf vind ik verbruik minder belangrijk, betrouwbaarheid is mij belangrijker. Hoe zit het met benzinepomp van deze scoots ? bij al mijn Tmaxen 3x pomp moeten vervangen en is duur geintje en ff arbeid. Zijn al deze modellen met injectie of kwam dit later pas ?
Is de jiffy-schakelaar defect vervang die dan door een nieuwe.Mensen. Ik heb problemen om de scoot te starten. Heb al WD40 bij de jiffy gespoten en de startschakelaar. Als ik contact aan zet en hem wil starten gebeurd er niets. Doe ik even de jiffy even aan en weer terug start hij wel. Volgens mij is die schakelaar beetje lam en verwacht dat de startknop wel goed is. Weet iemand hoe ik die jiffy-schakelaar af kan koppelen ? ik zie namelijk als ik eronder lig geen bedrading. En moet ik de bedrading dan aan elkaar knopen ?
Ik wil geen jiffy-schakelaar meer, vind het on dingen, en sluit dan gelijk de jiffy uit van mijn start probleem.
bedankt voor het meedenken.
groetjes
Theemaks
Ik gebruik deze jiffy NOOIT en wil heel graag mijn start probleem oplossen en hem daarom definitief uitschakelen. Wie weet hoe ?Is de jiffy-schakelaar defect vervang die dan door een nieuwe.
Nooit overbruggen. Je wil niet weten hoeveel mensen ooit verongelukt zijn omdat ze vergeten waren om de jiffy in te klappen.
ff voor mijn duidelijkheid, die massa en cdi draden zijn dus gewoon de 2 draden vd jiffy-schakelaar ? samen in elkaar draaien en goed aftapen dus ?Jiffy verwijderen en vervolgens de draad van de massa en die van de cdi door verbinden
Snap deze reacties maar ik wil dit startprobleem met 100% geheel uitsluiten. Het kan natuurlijk ook bij de remhendel zitten mijn startprobleem. Wat ik begrijp is dat alleen de linker remhendel werkt om te starten en niet ook de rechter. Bij mijn Tmax kon ik links zowel rechts gebruiken om te starten, wel handig mocht er 1 niet meer werken. Zag op internet dat de linker remhendel schakelaar dikke 40,- kost en rechts zo’n 13,- dat zal waarschijnlijk zijn omdat links dubbele werking heeft start en remlicht schakelaar in 1. De schakelaar knop om te starten kost maar liefs 47,- Dus eerst de jiffy maar eens uitsluiten, misschien niet DE manier maar voorlopig wel het goedkoopst.Ik zou het gewoon GOED repareren, schakelaar vervangen, standaard lekker laten zitten, en geen beunhaas broddelwerk met draadjes en tape..