Honda Super Cub C125

Die rood witte vindt ik veel mooier als die blauwe......ik vind die kleur van het beenschild niks......lichtblauw met witte kap zou het stukken beter staan vind ik........maken ze bij de oliebeurten ook de Oil spinner schoon......... of gewoon olie eraf en nieuwe erop ???

MvG

Peter :)O-):)
 
Dat laatste. Voor het reinigen van de 'zeef' moet wat meer werk verricht worden en als je pech hebt een nieuwe pakking nodig.. Ik heb het zelf in bijna 14.000 km nog nooit gedaan (Honda Innova 125).
 
Vraagje welke Olie in de Supercub C125 ??
HONDA zegt GN4, die is hier vlg. mij niet verkrijgbaar ??
Kan hem nergens vinden in NL.

Wat zal ik er nu indoen 10/30 Voll synthetisch ?????
En kan daar de koppeling tegen ??

MVG

Peter
 
De koppeling vindt dat heerlijk. Zo lang de olie maar aan de JASO MA of MA2 specificatie voldoet. Afhankelijk van je rijstijl zou ik dan kiezen voor een 10w30 of 10w40 semi-syntheet bij gemiddeld gebruik en bij langdurig, intensief snelweg gebruik een volsyntheet.

Ik zelf gebruik een gangbare 10w40 semi-syntheet die mij slechts een paar euro per liter kost. Deze wissel ik dan gemiddeld iedere 2.000 kilometer. Dit werkt voor mij prima, het blokje start en loopt als een naaimachine.
 
Ja prima. Ik gebruik ook vol synthetisch olie in de innova, in mijn cub 10W-30. Ik vervang die ook rond de 2500km.
 
Naar mijn idee heeft Honda de plank redelijk mis geslagen met de laatste Super Cub, te veel plastic-fantastic en blingbling. Hij lijkt volledig ontworpen om de design aspecten van z’n voorganger in een nieuw jasje te steken in plaats van daadwerkelijk praktisch te zijn. Puur gemaakt voor de mensen die een licht retro-look motortje/scooter willen. (Ze zijn daar zelfs de kickstarter vergeten|()

Met de Innova/ANF/Wave zoals je ze in Azie veel ziet hebben ze jaren geleden een praktischer werkpaard neergezet. Maar die wordt al een tijdje niet meer in Europa geleverd. En gezien al het plastic leg je ook die liever niet op de grond neer. Al kan dat plastic aardig wat hebben weet ik uit ervaring. Ook vindt ik de Innova esthetisch totaal niet aantrekkelijk.

Bij deze CT125 ‘Hunter Cub’ / ‘Trail Cub’ lijkt er bij het ontwerpproces weer te zijn gekeken naar wat essentieel is, wat er kapot kan en vooral hoe er voorkomen kan worden dat het kapot gaat.
Waardoor ze hiermee wellicht weer een onverwoestbare machientje op de markt gaan brengen. En dat maakt me blij:Y
 
Hallo Alemaal,

Ben begonnen met een VF400F daarvoor had ik een 1959 C71 250cc reed ik op het land.
Na de VF een CBX750F toen een Pan en een PC800 en een Diversion900, daarna een CBX400F2 van 1984 een Yamaha XVS1100 Dragstar en daarna een Deauville 700.

En in 2010 gestopt met motorrijden en destijds gezegd mocht Honda een SuperCub of Monkey uitbrengen dan ga ik weer motorrijden.
Door lichamelijke ongemakken moest ik stoppen, de Cub is fantastisch het rijdt zoooo mooi super gewoon.

Hou ik van retro? Welnee ik hou van originaliteit en tijdloos design.

En dat zijn de Monkey en de Super Cub ten voeten uit!

Maar niet alleen deze ook de Dax, CY en CT!

Het is Genieten met een Grote G!

En meningen verschillen hoor de een vind dit mooi de ander dat maar ik weet uit ervaring dat veel mensen de Cub heeel mooi vinden maar bang om afgezeken te worden das typisch nederlands als je niet met de meut meegaat hoor je er niet bij.

Mijn vrouw zei altijd als ik Peter kwijt ben en je ziet motoren staan eender welk merk model etc dan staat hij daarbij en dat klopt.

Het is gewoon jammer dat BMW rijders op Honda neerkijken zooo arrogant niet allemaal hoor want ken mensen met bmws in vriendenkring maar die zeggen het zelf ook.

Jammer is dat, en zielig.
 
"you meet the nicest people on a Honda" (reclame-slogan jaren '70)

Het zal me jeuken wat anderen ervan vinden, ik rijd er niet voor hen op. En ik doe het al helemaal niet voor het uiterlijk.. dan zou ik zéker iets anders kopen :)

Maar zelfs met de innova heb ik best veel bekijks. Ik word regelmatig aangesproken dat ze het een mooie brommer vinden óf men herkent de semi-automaat en vraagt daarnaar..
Ieder zijn meug.. ik ben er blij mee.

Die motocompo paste trouwens in de eerste Honda jazz, begin jaren 80. Inderdaad een gaaf ding maar volgens mij zijn onderdelen niet te vinden dus meer een museumstuk.. Maar die zouden ze van mij zeker mogen reproduceren, gaaf!
de motocompo is al eens een nieuw concept van geweest al dan niet electrisch
 
Ik heb sinds 1 week mijn Monkey binnen.
En ik heb er nog een supercub 2020 bij, nadeel vindt ik dat de schakeling afwijkt....dit is opletten als ik van de ene naar de andere overstap.
mijn Supercub heeft nu gelopen 1060 km..... loopt duidelijk soepeler nu als de monkey.. nu 60 km

MvG

Pinkpanther
 
Die rode van marktplaats? Die zag ik staan en was binnen enkele dagen verkocht.. leuk ding, veel plezier ermee..

Het voorkomen van de supercub 125 doet me niet zo veel, dan heb ik liever de Innova 125 of de monkey. Óf nog veel liever de CT 125 natuurlijk. Maar van die laatste begin ik steeds meer te betwijfelen of hij wel naar Europa komt..
 
Nee ik heb een nieuwe blauwe Monkey........mijn Supercub 125 is wel rood metallic.
en die is van november 2020......maar 1060 km op de teller.

MvG

Pinkpanther
 
Ik doelde ook op de CUB 125. Ik was in de veronderstelling dat je die via marktplaats had gekocht. Maar dat was mijn aanname.
 
Hoi,

Fantastisch een Monkey is dit model 2022 met het compleet nieuwe blok?
Mijn Cub heeft bijna 4000km gedraaid, vind het een heerlijke machine.
 
De Monkey heeft nu het Grom blok 5V en euro 5
Ik heb De Supercub 125 euro 4 2020 en Monkey 2021 Euro 5.
Het valt mij op dat het euro 4 blok van de Cub mooier loopt als het Monkey blok
Misschien nog kwestie van inrijden Cub 1100 km en Monkey 100 km gelopen

MvG

Pinkpanther :}
 
Beide prachtige iconen!
Ik kon geen keuze maken in 2019 zowel de Monkey als Cub vind ik mooi, mijn vrouw vond me op de Cub beter passen.
 
Ja de Cub 125 is ook Super..... en daar kun je met extra zitje met 2 personen op.......ik zou graag de Cub 125 eruit doen voor een Cub 125 Trial....
maar die schijnt niet te komen of de Dax 125 maar die komt hier ook niet .....8)78)78)7

Pinkpanther
 
Hallo,

Hoop dat er meer cub en monkey rijders zich melden ook in Zeeland zodat we eens samen kunnen rijden!
 
In april een Super Cub gekocht voor erbij. Heerlijk zorgeloos ding. Schakelpook wat bij gebogen zodat ik niet steeds met de hak in de knoei kom (maat 46) en het zadel aan de voorkant met 2 ringetjes iets verhoogd zodat ik minder naar voren glij. Het is mijn happy-go-to-anywhere brommer geworden. Voel me weer 18 op dat ding 8-)
Staat nu 2600 op de teller, meeste hier lokaal maar ook mee naar Ameland geweest. Wil er eerdaags nog mee naar de Eifel mocht de agenda en het weer het toelaten. Dan zet ik hem op de trailer voor het gemak.
 
Jammer genoeg de Super Cub nog niet live kunnen bewonderen. Dealer hier liet weten dat de eerste leveringen pas in 2022 zullen zijn. Niet voor mezelf (vorige week een Monkey besteld) maar vriendlief vond de Super Cub erg leuk. Ik vind ze er ook super uitzien. Dus als iemand zich geroepen voelt om gebruikersfoto's te posten dan kom ik ze met veel plezier bewonderen. :Y
 
FBB73869-2A44-495E-93F9-8881353C33E1.jpeg
 
Ik heb nog een 2020 Supercub staan november 2020 met nog geen 1100 km op de teller, net 1000 beurt gehad
het is de rood witte uitvoering met origineel bagagerek en alle boekjes etc erbij.
Deze mag eventueel weg, dan koop ik een Monkey .
 
Terug
Bovenaan Onderaan