Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Dat is met jappen toch altijd? Ieder model wordt volledig van nul ontworpen.
De Europeanen krijgen wel eens het verwijt 'parts bin specials' te bouwen, maar dat heeft zo zijn voordelen.
 
Aan de andere kant:
Wat je gisteren bouwde wil je vandaag beter doen.
Dus ik snap ze wel die Jappaners.
 
Ook het laatste verborgen gebrek :+ verholpen. Remvloeistof achter wel heel donker.
Achterrem viel niet te ontluchten. Waarschijnlijk al zeer lange tijd niet ververst.
Oorzaak: totaal dichtgekoekte ontluchtingsnippel
IMG_20210928_194625.jpg
IMG_20210928_195519.jpg
IMG_20210928_195847.jpg
IMG_20210928_195918.jpg
IMG_20210928_195922.jpg

 
Dat ziet er weer lekker fris uit.

Ik had ook van die drap in het reservoir zitten in het begin.
 
Vandaag de tank van de NC29 bij Van Houten Motoren in Marum gebracht. De eigenaar heeft een mooi apparaat om tanks te ontroesten en coaten.

 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Had al een hele tijd korte filmjes liggen van de service aan een RVF 400 NC35 carburateur. De RT uitvoering die 10 jaar in winterslaap stond. :Y
Vanmiddag was het slecht weer, dus tijd om ze te monteren en het resultaat op mijn youtube kanaal te plaatsen.
Op dit moment staat de teller op 746 abbonnees. :t
Deze maand een toename van +9. Allemaal ver weg in het buitenland

 
Laatst bewerkt:
Had al een hele tijd korte filmjes liggen van de service aan een RVF 400 NC35 carburateur. De RT uitvoering die 10 jaar in winterslaap stond. :Y
Vanmiddag was het slecht weer, dus tijd om ze te monteren en het resultaat op mijn youtube kanaal te plaatsen.

"Ultrasone cleaned and new O-rings" ...... Het klinkt zo eenvoudig hè? Maar er komt toch iedere keer heel wat geduld en kennis bij kijken :t
 
Vanmiddag 4 machines naar een 102 octaan ethanol vrij tankstation gereden.
Ter plekke een toevoeging in de tank , afgetankt en 10 km terug naar huis zodat alles mooi gemengd in de carb zit. Vier keer hetzelfde ritje.
Deze dames staan dus nu gezellig in de winterstalling. Keurig naast elkaar.
IMG_20211013_125400.jpg
IMG_20211013_125303.jpg


IMG_20211013_142930.jpg
IMG_20211013_143411.jpg
IMG_20211013_151916.jpg
IMG_20211013_155654.jpg
IMG_20211013_160143.jpg

De CBR 250RR MC22 die in een verre hoek stond is daar weg en staat al op een brug.
Nokkenasjes gaan eruit, kleppen worden gesteld en de carb ultrasoon gereinigd met eventueel een nieuwe O-ring set.(staat al te lang stil). Ook alle vloeistoffen worden vervangen. Kortom, een super grote beurt.
Verder komen de Oem kuipdelen en de tank er weer op. Liggen veilig op zolder.

IMG_20211013_160323.jpg
IMG_20211013_161211.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op die manier is het niet erg om geld uit te geven aan dure benzine 😍
Welke toevoeging gebruik je? Die van mij gaan binnenkort ook in winterslaap.
 
Ja, die benzine gebruik ik alleen maar voor de winterslaap
IMG_20211013_192404.jpg



en extra bij de RC45
IMG_20211013_192429__01.jpg


Tegenwoordig in kleinere flesjes voor max 20 liter.
De oude grote flessen voor max 50 l
IMG_20211013_193137.jpg

De flesjes zijn aangepast omdat er veel motorrijders dachten dat één flesje voor een tankinhoud was.:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan