Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Nieuw gereedschap.
IMG_20220608_175943.jpg
IMG_20220608_175955.jpg
IMG_20220608_180114.jpg
 
Is wel echt een nadeel, denk ik, van zo'n ophangsysteem met 1 moer. Het is wel makkelijk, want het is er maar 1, maar hoe doe je dat onderweg als je eens panne hebt.. :+
 
Daarvoor dus die platte duo sleutel. Niet iedereen heeft die maat; onderweg is altijd wel ergens een ratel en een stuk buis.
Bovendien, bij een dubbele swingarm fiets heb je heel wat meer gereedschap nodig onderweg bij een wiel wissel.
 
Laatst bewerkt:
De vlakke versie is voor deze moeren veel beter geschikt dan de werkplaatsversie.
De vlakke is een specifieke tool met centerdoorn en zonder! afschuining op de binnenzijde van de twaalfkant.

Doordat de raakvlakken op de moer zo klein zijn, is de overlap van tool en moer door de afschuining slechts enkele mm. Door dat en de grotere afstand tot de aansluiting voor de sleutel, wring je'm zeer makkelijk van de moer. Met de slagmoersleutel gaat dat uiteraard beter.

Handiger voor deze motoren is de tool afslijpen tot voorbij de afschuining voor meer raakvlak op de moer.
 
Graag gedaan.
Ik heb het al goed weten fout gaan bij professionele bandenbedrijven... Er moet een zeer groot koppel op die moeren, en als zo'n tool er dan 1x af klikt is dat heel erg zonde.
 
Als je influencer, dj of wat dan ook tegenwoordig bent schud je even aan die boom en dan heb je zo een garage vol met Lambo's en Ferrari's. Maar met een bescheidener budget een ouder voertuig weer helemaal mooi maken heeft veel meer charme. Of dat nu een vierwieler of tweewieler is maakt niet eens uit. Vind het gewoon mooi als mensen met passie van niets weer iets heel moois maken :Y
 
Graag gedaan.
Ik heb het al goed weten fout gaan bij professionele bandenbedrijven... Er moet een zeer groot koppel op die moeren, en als zo'n tool er dan 1x af klikt is dat heel erg zonde.
Nu nog een passende centreerbus zoeken en die op de bodem lassen. Dan wordt het werken met deze tool nog veiliger, net als bij de alu uitvoering.
IMG_20220610_180846.jpg
 
Nee, die moer zit zo vast, dat lossen alleen maar met luchtsleutel gaat.
En daar kan alu uitvoering niet zo goed tegen . Een keertje voor nood gaat nog wel.
Alu 56 euro, staal versie 17.
En, zoals Hubertje al schreef, beetje zelf prutsen is heerlijk. 💪
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan