Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Gisteren weer een bericht ontvangen dat de gewenste Castrol motorolie (Power RS 4t) slecht en/of niet meer leverbaar is. En dat dit inmiddels bij meerdere verkooppunten in NL en ook via online verkoop een groter probleem is.

Vanmiddag maar een bezoekje gebracht aan een andere winkel, en ook hier dezelfde ervaringen en berichtgeving meegekregen over Castrol. Aangezien ik toch motorolie moet hebben heb ik een aantal kannen Motul 5100 meegebracht. Kan ik daarmee weer vooruit.
 
Dan komt het vast helemaal goed met mijn Honda V4’s :)

Komende periode kan ik langzaam weer wat meer doen, dan zal ik ook weer eens wat gaan posten hier.
 
Het wordt zo langzamerhand al een hele dame.
Vanmiddag de bekende opfrisbeurt voor de topkuip en het spatbord. Ook die, incl. het Oem ruitje, staan weer prachtig te glanzen. 😍
IMG_20240316_162708.jpg
IMG_20240316_162815.jpg
IMG_20240316_162832.jpg

Links de Chinees, rechts de OEM. Knipperlichten inmiddels op de originele.
IMG_20240316_163010.jpg
IMG_20240316_172328.jpg
IMG_20240316_172338.jpg

Gelukkig heb ik toen ik indertijd bij het LOI de cursus 400v4 volgde, meteen ook de cursus Japans er achteraan gedaan. Nu komt het mooi van pas 🤫
IMG_20240316_174523.jpg

wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar eens begonnen met wat remklauwen.

Alles qua OEM keerringen en rempomp revisie kits heb ik wel voor alle originele NC35 remklauwen (volgt later nog) maar voor de goudkleurige Nissin remklauwen PC37/SC zijn de 2 kleine seals nog in bestelling. De rest lag al klaar. Naar een bijpassende rempomp wordt nog gezocht.

Hier wat plaatjes van voor en na. Ben tevreden met dit resultaat ☺️

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Ik ben maar eens begonnen met wat remklauwen.

Alles qua OEM keerringen en rempomp revisie kits heb ik wel voor alle originele NC35 remklauwen (volgt later nog) maar voor de goudkleurige Nissin remklauwen PC37/SC zijn de 2 kleine seals nog in bestelling. De rest lag al klaar. Naar een bijpassende rempomp wordt nog gezocht.

Hier wat plaatjes van voor en na. Ben tevreden met dit resultaat ☺️

full

full

full

full

full

full

full

full

full
Elke keer ben ik opnieuw verbaasd wat er opgeknapt kan worden met relatief eenvoudige spullen
 
Ik ben maar eens begonnen met wat remklauwen.

Alles qua OEM keerringen en rempomp revisie kits heb ik wel voor alle originele NC35 remklauwen (volgt later nog) maar voor de goudkleurige Nissin remklauwen PC37/SC zijn de 2 kleine seals nog in bestelling. De rest lag al klaar. Naar een bijpassende rempomp wordt nog gezocht.

Hier wat plaatjes van voor en na. Ben tevreden met dit resultaat ☺️

full

full

full
Dat ziet er weer netjes uit Mic Pec👍
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de laatste kuipdelen van de NC30 behandeld.
IMG_20240318_172954.jpg
IMG_20240318_173833.jpg
IMG_20240318_174415.jpg



IMG_20240318_174352.jpg

Ook de middenkuip aan de onderzijde verstevigd.
IMG_20240319_112449.jpg
IMG_20240319_112344.jpg

IMG_20240318_145210.jpg
IMG_20240318_145222.jpg

En en klein barstjes aan de binnenzijde van een kont deel voorzien van een matje.
IMG_20240319_102218.jpg

Eind van de week is de fiets denk ik wel helemaal klaar.
 
Laatst bewerkt:
Eind van de week is vandaag geworden. 🤫

JOB DONE.
Ze staat heerlijk ongedwongen te posen.😍
Bekijk bijlage 1986092Bekijk bijlage 1986093Bekijk bijlage 1986094Bekijk bijlage 1986095Bekijk bijlage 1986096
Bekijk bijlage 1986097

Hier even samen met haar tweelingzusje:9~
Bekijk bijlage 1986098Bekijk bijlage 1986100Bekijk bijlage 1986101

Bekijk bijlage 1986102
Nu alleen nog even de kroonplaat spuiten.
Bekijk bijlage 1986107Bekijk bijlage 1986108
Het was weer een heerlijke klus. Genieten

:t. Op naar de volgende. *O* :Y
Wauw! :9~
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
En Ducati maar pronken met de eenzijdige ophanging achterwiel. Honda (ELF) was toch eerder dacht ik. Technisch gezien zijn er weinig verschillen in de opbouw. Verschil zit in lager grootte en as diameter.
IMG_20240323_150654.jpg



IMG_20240323_150659.jpg

IMG_20240212_120710.jpg

Wel heeft Honda beter nagedacht over de achterremklauw. Het ontluchtingsnippeltje zit boven.
IMG_20240323_150914.jpg

Bij Ducati moet na verversen remvloeistof de achterklauw gedemonteerd worden om de ontluchtingsnippel boven te krijgen en zo het systeem correct te kunnen ontluchten. En het achterwiel eruit om betere werkruimte te krijgen.:Z
IMG_20240323_150756.jpg

Maar het is alweer klaar})
 
Laatst bewerkt:
Jazeker de enkelzijdige wielophanging is een idee van Honda/Elf.
M. Tamburini heeft ook altijd toegegeven dat hij met het ontwerpen van de 916 naar de Honda nr750 heeft gekeken. De enkelzijdige wielophanging en de dubbele uitlaat dempers onder het zitje komen van de NR750.
 
  • Geweldig
Waarderingen: NR34
En bij een 916 moet ik ook altijd even denken aan het bekende achterlicht unit…wat ook is ontleend van de VFR750R racer. Honda Elf experimentele racers met een enkelzijdige achterbrug (en ook enkelzijdige voorvorkbrug) dateren van rond ‘80/‘81 en daarna.
 
Mijn 1ste set van de goudkleurige Nissin remklauwen PC37 zijn echt superschoon. Maar het in elkaar zetten kan nog niet vanwege de ontbrekende 2 seals (pakketje van cms ligt hier vlakbij in een depot maar die komt pas in de loop van maandag).
 
Het pakketje is binnen. Ik kies liever voor OEM ipv aftermarket pakkingen, seals, etc. Kost dan wel wat meer maar dan is het wel zoals het voor bedoeld is. Kan nu binnenkort rustig aan weer verder.

full
 
Ik ben maar eens begonnen met wat remklauwen.

Alles qua OEM keerringen en rempomp revisie kits heb ik wel voor alle originele NC35 remklauwen (volgt later nog) maar voor de goudkleurige Nissin remklauwen PC37/SC zijn de 2 kleine seals nog in bestelling. De rest lag al klaar. Naar een bijpassende rempomp wordt nog gezocht.

Hier wat plaatjes van voor en na. Ben tevreden met dit resultaat ☺️

full

full

full

full

full

full

full

full

full
Wat gebruik je voor reinigings middel hiervoor?.
Wel mooi werk en ziet er goed uit.
 
Inderdaad, oem Honda remklauw rubbers hebben een behoorlijke prijs, maar passen en monteren perfect
Helemaal mee eens!

Ik was helaas weer een paar honderd € lichter, maar oke…met alle seals en pakkingen die ik nu op voorraad heb kan ik komende tijd even vooruit (mag hierna nog 5 setjes gaan reviseren, o.a. extra PC37 gouden Nissin set, en 2x NC35 OEM voor- en achterremklauwen, en een NC30 achterremklauw).
 
Terug
Bovenaan Onderaan