De (oliegestookte) krachtcentrale is gemonteerd.
Proefdraaien. Laden ging nu richting 13V, i.p.v. 11 V, maar nog steeds te weinig.
Had gisteren de SR gemeten en wist al dat die eigenlijk ook niet goed was. Maar ik wil alles uitsluiten.
Een SR van mijzelf erop en toen keurig 14.2- 14.5.
Morgen kom er een Mosfet SR binnen van Carmo. De RR58. Die hebben een beveiliging die inkomt als de SR te warm wordt bij problemen. Heb er een paar besteld, want straks op vakantie met twee NC 30-tigs gaat er wel één mee.
Toen ik de foto van de drie kabeltjes zag dacht ik dat ik er één niet goed had gekrimpt, maar bij controle kwam de blanke draad toch wel ver genoeg.
Heb het dit keer niet gesoldeerd maar gewoon nieuwe stekkers gebruikt.
Bij de Sr zijn losse stekkertjes gebruikt. Er zit nu te weinig "vlees" om een grote stekkers te plaatsen.
Vorkolie 20W is net binnen. Nu aan de slag met de vorken en kan daarna de RVF weer op eigen benen staan.
MOSFET SR.
Rectifier has more efficient current transmission, voltage regulator disconnects alternator, when battery is fully charged instead of shorting it to earth like conventional RR, given huge reduction in both generator and reg/rec running temperatures.