Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Helaas komt het maar al te vaak voor.

Gelukkig heb ik ooit nog een super gave hub, (totaal niet verminkt), as en tandwiel drager en complete swingarm weten te bemachtigen. Je weet maar nooit 🤫 Maar de stelkrans waar het om gaat is weer goed hersteld en de tanden zijn weer bruikbaar (VOOR EEN OEM PASSENDE SLEUTEL 😍 en niets anders....).
IMG_20240212_180549.jpg

IMG_20240212_180552.jpg
IMG_20240212_180558.jpg
IMG_20240212_180612.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meteen de achterremklauw er maar achteraan, dan staat de fiets weer op de wielen.
6 nieuwe rubbers, nieuwe ontluchtingsnippel, remvloeistof en machinaal ontlucht. Rem weer mooi hard en kan weer jaren mee mits regelmatig de vloeistof wordt vernieuwd.

IMG_20240213_160807.jpg
IMG_20240213_161337.jpg
IMG_20240213_165147.jpg
IMG_20240213_165201.jpg
IMG_20240213_165213.jpg
IMG_20240213_171421.jpg


IMG_20240213_180850.jpg
Volgende stap: revisie voorremklauwen.
 
Er is zonet een RVF 400 verkocht geweest voor 38.000$.🙄
Was er wel één met heel weinig kilometers, maar dan nog.

Henk!!!
 
Er is zonet een RVF 400 verkocht geweest voor 38.000$.🙄
Was er wel één met heel weinig kilometers, maar dan nog.

Henk!!!
Een lastig verhaal. Er zijn ook berichten dat er twijfels zijn met de werkelijke km stand van betreffende RVF….er wordt ook info aangeleverd door diverse bronnen van dichterbij deze situatie oa van de verkopende partij, van openbare data van de motorveiling in Japan etc.
 
Wilde met de vastzittende voorremklauwen NC30 beginnen.
IMG_20240219_105247.jpg
maar kwam iets binnen op de eerste hulp:
IMG_20240219_105255.jpg
IMG_20240219_112822.jpg
een poot onderzijde muurvast, kop dolgedraaid. Gelukkig is er dan de veeltandoplossing.
IMG_20240219_111848.jpg
IMG_20240219_122431.jpg

wie ziet uit welke fiets de poten komen?
 
Laatst bewerkt:
Het Ikea bouwpakket ligt al klaar om "geultrasoneerd" 🤣 te worden.
Opbouwen later wordt een probleem: er zit geen montagehandleiding bij. 🥲
IMG_20240219_191921.jpg
IMG_20240219_193247.jpg
IMG_20240219_193527.jpg
IMG_20240219_194110.jpg
Een ding is duidelijk: schoonmaken en nieuwe rubbers is hier een vereiste.
 
Zo, alles weer schitterend schoon. Moest wel met een dremel met zachte borsteltjes behoorlijk lang de zittingen van de rubbers bewerken. Alle nieuwe 20 rubbers geplaatst, klauwen verder secuur opgebouwd, geplaatst, ontlucht en.....
een harde rem (ondanks de OEM remleidingen), sleept totaal niet en blokken staan keurig gecentreerd.
Deze klauwen gaan weer een volgende periode van 30 jaar mee :9~ mits, en daar komt ie weer: elke twee jaar remvloeistof vervangen.
Het schiet zo al lekker op met de NC30 type 1
IMG_20240122_180402.jpg
IMG_20240220_125448.jpg
IMG_20240220_131710.jpg
IMG_20240220_131732.jpg
IMG_20240220_132017.jpg
IMG_20240220_132032.jpg
IMG_20240220_132528.jpg
IMG_20240220_133515.jpg
IMG_20240220_134258.jpg
IMG_20240220_135921.jpg
IMG_20240220_141626.jpg

 
En weer verder. Snel even de carb bekeken. Die is nodig toe aan een grondige beurt. Vlotter naalden vast in de zitting:(
Luchtfilter oké. Inlaatrubbers te hard.

IMG_20240222_190133.jpg
IMG_20240222_191831.jpg
IMG_20240222_191816.jpg
IMG_20240222_191825.jpg
IMG_20240222_191835.jpg
IMG_20240222_192503.jpg


 
Laatst bewerkt:
En goed nieuws. :9~
Kreeg net bericht. Het NC30 blok met gebroken kleppen en verminkte zuiger, waar ik een andere kop heb opgezet en andere zuiger en drijfstang is inmiddels door eigenaar weer ingebouwd en dit blok draait weer parmantig rond zonder nare bijgeluiden. 😍
IMG-20230921-WA0033.jpg

IMG_20231221_103645.jpg
IMG_20231221_113654.jpg


IMG_20231221_133523.jpg
IMG_20231221_124723.jpg
IMG_20231221_164218.jpg
IMG_20231227_202843.jpg
IMG_20231221_181201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alles in deze carb zit door het lange staan echt vast. Vlotternaalden in zitting gelukkig allemaal heel voorzichtig los kunnen tikken. Wonder boven wonder zitten de veertjes niet vast.
Het meest enge is het loskrijgen van erg vastzittende stationair sproeiers. De schroevendraaier krijgt slechts steun van twee dunne messing wandjes. Afbreken en je hebt een groot probleem, want door de beperkte ruimte is er geen werkruimte voor een reddingsactie.
Ik stook voorzichtig met een mini mini gasbrandertje rondom de zitting en daarna proberen te lossen met een perfect passende schroevendraaier.
Het is gelukkig allemaal weer gelukt.😍
Van de week maar weer verder.
IMG_20240222_202216.jpg



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan