Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jij?.....
Gewoon weer als nieuw straksOok de carburateur van de mooie rode NC30 is weer (ultrasoon) schoon en opgebouwd en, heel belangrijk: lekvrij
Heb het binnenwerk wel wat aan moeten passen. Normale sproeierbezetting 118 A en 115 V. Hier zat in: 128 A en 125 V. Geen wonder die vochtige bougies. Veel te rijk. Bovendien een #40 stationair sproeier (en een te korte vreemde uitvoering) terwijl er een # 35 in hoort.
Weliswaar heeft de fiets een open demper maar verder een oem luchtfilter. Bezetting dus overkill.Luchtfilterbak gelukkig OEM evenals de rubberen flappen, die zorgen voor een juiste werveling.
Dus nu 122 A en 120 V en # 35 stationair.
Ook bij deze nc30 wordt de kroonplaat weer netjes. Eerste dunne laag primer gespoten.
Echt super schoon en netjes geworden:
Bekijk bijlage 1994634Bekijk bijlage 1994635Bekijk bijlage 1994636Bekijk bijlage 1994637Bekijk bijlage 1994638Bekijk bijlage 1994639
Dat wordt weer een heel mooi motortje, nog mooier dan hij al wasHet werd dus vanmiddag.
Starten en lopen. Uiteraard staat na het kleppen stellen de motor niet meer synchroon. Eerst maar rustig warm draaien.
De eerste start:
Bekijk bijlage 1995027
Bekijk bijlage 1995029
Na warmdraaien en afstellen: draait als een zonnetje en een heerlijk v4 geluid.
Bekijk bijlage 1995031
Strakkere synchroon en een nog rustig draaiender blok gaat niet. Moet wel zeggen met een OEM uitlaat de loop rustiger is, maar het uitlaatgeluid geen donkere roffel. Pilot schroeven nog iets bijgesteld.
Bekijk bijlage 1995033
Bekijk bijlage 1995034
Bekijk bijlage 1995035
Fan slaat aan, laadsysteem keurig op 14.2V Dat is wel eens anders.
Kroonplaat-knipperlichten-olie/filter-kuip ruit en dan is ook dit schitterende fietsje weer klaar voor het seizoen.
Geen lekkende inlaat- en uitlaatkleppen:
Bekijk bijlage 1995040
@edit: nu het kleine werk
Bekijk bijlage 1995100
Altijd mooi om te zien hoe creatief mensen zijn en zelf iets makenAl weer een tijdje bezig om dit rubber, dat niet los te bestellen is en altijd ontbreekt op de RVF400, na te maken.
Bekijk bijlage 1995295
Sinds gister is dan eindelijk de eerste mal klaar:
Bekijk bijlage 1995289
Binnenkort de eerste gietproeven.
Mocht je interesse hebben in zo'n rubber voor je RVF uitlaat, dan kun je je hier inschrijven: RVF400 NC35 Exhaust Guard Rubber Reproduction
Nog geen idee qua kosten, dit zal afhangen van hoeveel ik er kan verkopen...